???

nicolaasyme
Hey mensen,ik wil linux ook eens proberen want ik ben windows(dat
crashen he) zat dus ik had de live cd gedownload en die laadde keurig
maar myn muis deed het niet(gewone ps2 aansluiting).Heeft iemand enig
idee hoe dat kan?b.v.d voor de hulp.

Re: ???

Martijn Vermaat
> maar myn muis deed het niet(gewone ps2 aansluiting).Heeft iemand enig
> idee hoe dat kan?b.v.d voor de hulp.

Een precieze oplossing kan ik niet geven, maar de
kans is groot dat je iets in je Xorg configuratie
zult moeten wijzigen.

Wat tips om dat zonder ervaring en muis te doen:

1) Toets Ctrl+Alt+F1 om een shell te krijgen.
   Met Ctrl+Alt+F7 kun je terug naar je desktop.

2) Open met 'sudo nano /etc/X11/xorg.conf' de
   Xorg configuratie.

3) Vind op een of andere manier uit wat de juiste
   wijzigingen zijn om je muis te laten werken.
   Zoek bijvoorbeeld op ubuntuforums.com of er is
   misschien iemand anders op de lijst die een
   idee heeft.

4) Herstart Xorg met 'sudo /etc/init.d/gdm restart'
   om te kijken of je wijzigingen geholpen hebben.

Succes!

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science        www.cs.vu.nl/~mvermaat/
Vrije Universiteit, Amsterdam         [hidden email]