Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Kostas Oikonomou-3
Αγαπητοί φίλοι,

Σε δημόσια υπηρεσία (χώρος εργασίας) εγκατέστησα σε ένα υπολογιστή, εκτός από τα Windows 7, και το Ubuntu 12.04.3. Τα αρχεία που διαχειριζόμαστε βρίσκονται σε δίσκο δικτύου (σύνδεση ethernet).

Για να προσαρτήσω το δίσκο και να έχω πρόσβαση στα αρχεία, πρέπει πρώτα να ανοίξω την περιήγηση (nautilus) και να κάνω περιήγηση δικτύου ανοίγοντας το συγκεκριμμένο δίσκο. Στη συνέχεια «τρέχω» τα προγράμματα που χρειάζομαι (και είναι σε περιβάλλον Windows) μέσω του wine. Απέδειξα έτσι ότι το Ubuntu μπορεί να «σταθεί» επάξια και στο ξένο, γι' αυτό, περιβάλλον των Windows.

Για να είναι ακόμα πιο φιλικό το Ubuntu, υπάρχει τρόπος όταν ξεκινά-ανοίγει ο υπολογιστής, να προσαρτά αυτόματα το δίσκο δικτύου;

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Pantelis  Koukousoulas
Φυσικά :)

Ο δίσκος μοιράζεται μέσω CIFS να φανταστώ ?
(Πιο απλά, ο server που τον μοιράζει τρέχει windows? )

Αν ναι τότε δες εδώ
https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently

Χαιρετισμούς,
Παντελής

2013/10/21 Kostas Oikonomou <[hidden email]>:

> [...]
>
> Για να είναι ακόμα πιο φιλικό το Ubuntu, υπάρχει τρόπος όταν ξεκινά-ανοίγει ο υπολογιστής, να προσαρτά αυτόματα το δίσκο δικτύου;

John Proios
Δες εκεί που λέει για fstab

https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently

Στις 21/10/2013 11:12 πμ, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:

> [...]
>
> Για να είναι ακόμα πιο φιλικό το Ubuntu, υπάρχει τρόπος όταν ξεκινά-ανοίγει ο υπολογιστής, να προσαρτά αυτόματα το δίσκο δικτύου;

Σχετ: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Kostas Oikonomou-3

Στις 8:21 π.μ. Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013, ο/η John Proios <[hidden email]> έγραψε:

Δες εκεί που λέει για fstab

> [...]

> Για να είναι ακόμα πιο φιλικό το Ubuntu, υπάρχει τρόπος όταν ξεκινά-ανοίγει ο υπολογιστής, να προσαρτά αυτόματα το δίσκο δικτύου;

Αγαπητοί φίλοι,

Τα κατάφερα, σήμερα, να ακολουθήσω τις οδηγίες πιο πάνω, αλλά μετά το mount -a μου δίνει τα πιο κάτω:

kardklin@kard-ubuntu:~$ sudo gedit
[sudo] password for kardklin:
kardklin@kard-ubuntu:~$ sudo mount -a
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on //dlink-kardklin/Volume_1,
       missing codepage or helper program, or other error
       (for several filesystems (e.g. nfs, cifs) you might
       need a /sbin/mount.<type> helper program)
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

kardklin@kard-ubuntu:~$

Μπορεί κάποιος να μου πει τι πήγε στραβά; Μήπως φταίει το ότι εφάρμοσα τη διαδικασία για τη μόνιμη προσάρτηση του δίσκου δικτύου ενώ τον είχα ήδη προσαρτημένο;

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Savvas Radevic
Δώσε μας το περιεχόμενο του /etc/fstab

Ποιο iocharset χρησιμοποίησες; Δοκίμασε το

iocharset=iso8859-15

iocharset=utf-8

2013/11/1 Kostas Oikonomou <[hidden email]>

> [...]
>
> Μπορεί κάποιος να μου πει τι πήγε στραβά; Μήπως φταίει το ότι εφάρμοσα τη
> διαδικασία για τη μόνιμη προσάρτηση του δίσκου δικτύου ενώ τον είχα ήδη

Στις 11:52 μ.μ. Παρασκευή, 1 Νοεμβρίου 2013, ο/η Savvas Radevic <[hidden email]> έγραψε:

> [...]

>Μπορεί κάποιος να μου πει τι πήγε στραβά; Μήπως φταίει το ότι εφάρμοσα τη διαδικασία για τη μόνιμη προσάρτηση του δίσκου δικτύου ενώ τον είχα ήδη προσαρτημένο;

Φίλε Σάββα,

Ευχαριστώ για την απάντηση/ενδιαφέρον σου. Τώρα είμαι στο σπίτι και επομένως δεν έχω πρόσβαση στον υπολογιστή στη δουλειά (που έχει 12.04.3). Άνοιξα στο σπίτι το  /etc/fstab (εδώ έχω 13.10) για να δω τι πρέπει να ψάξω σε αυτό το αρχείο. Δεν φαίνεται να λέει πουθενά «iocharset». Μήπως πρέπει να προσθέσω σε αυτό το αρχείο κάποια από τις δυο εντολές που λες, ή μήπως τα δυο αρχεία διαφέρουν στις δυο εκδόσεις του Ubuntu (12.04.3 και 13.10);

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Savvas Radevic
Αν ακολούθησες τις οδηγίες από το wiki (
https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently ) θα πρέπει κανονικά
να έχεις προσθέσει κάτι στο αρχείο /etc/fstab
Μια από τις γραμμές θα πρέπει να έχει ήδη το "iocharset=utf8".
Όταν έχεις πρόσβαση στον υπολογιστή όπου θες την μόνιμη προσάρτηση (και
έχεις ακολουθήσει τις παραπάνω οδηγίες), εκτέλεσε την εντολή:

cat /etc/fstab

Και στείλε το αποτέλεσμα της εντολής. Θα δείξει το περιεχόμενο του αρχείου.

2013/11/3 Kostas Oikonomou <[hidden email]>

> [...]
> τα δυο αρχεία διαφέρουν στις δυο εκδόσεις του Ubuntu (12.04.3 και 13.10);

Sergey Tsabolov ( aka linuxman )

Στις 03/11/2013 03:25 μμ, ο/η Savvas Radevic έγραψε:
> Αν ακολούθησες τις οδηγίες από το wiki (
> https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently ) θα πρέπει κανονικά
> να έχεις προσθέσει κάτι στο αρχείο /etc/fstab
Λάθος Σάββα, όπως αναγράφει το wiki:

This is not a good idea however: /etc/fstab is readable by everyone and
so is your Windows password in it. The way around this is to use a
credentials file. This is a file that contains just the username and
password.

Κώστα θα πρέπει να δοκιμάσεις έναν από τους τρόπους που αναγράφει το
wiki, εννοείτε ότι εάν θα πειράζεις κάποιο αρχείο στο σύστημα σου πρώτα
θα το κάνεις backup με το ίδιο όνομα π.χ. file.origin για να μπορέσεις
να το επαναφέρεις  εάν χρειαστεί.

> [...]
>
> cat /etc/fstab
>
> Και στείλε το αποτέλεσμα της εντολής. Θα δείξει το περιεχόμενο του αρχείου.

Don't send me documents in .doc , .docx, .xls, .ppt . , .pptx
Send it with ODF format : .odt , .odp , .ods or .pdf .
Try to use Open Document Format : http://el.libreoffice.org/
Save you money   &  use GNU/Linux Distro http://distrowatch.com/

Σχετ: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Kostas Oikonomou-3

Στις 7:39 μ.μ. Κυριακή, 3 Νοεμβρίου 2013, ο/η Sergey Tsabolov ( aka linuxman ) <[hidden email]> έγραψε:

> [...]

Don't send me documents in .doc , .docx, .xls,
 .ppt . , .pptx
Send it with ODF format : .odt , .odp , .ods or .pdf .
First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win!!!WindowsSharesPermanently ) θα πρέπει κανονικά

> [...]

 12.04.3. Τα αρχεία που

 Windows.

 αρχείο κάποια από τις δυο εντολές που λες, ή μήπως

Φίλοι μου,

Κατ' αρχή δεν χρειάζεται να δώσω username και password για να δω τον εξωτερικό σκληρό. Ήδη βρίσκεται και ο σκληρός και ο υπολογιστής που έχει τα Ubuntu σε κλειστό και προστατευμένο δίκτυο. Επομένως είχα ακολούθησει τις οδηγίες «Mounting unprotected (guest) network folders».

Τώρα το iocharset που χρησιμοποίησα ήταν το utf8.

Πιστεύω ότι, αφού δεν έδωσα στο αρχείο  /etc/fstab ούτε username αλλά ούτε και password, μπορώ να εκτελέσω την εντολή «cat /etc/fstab» που εισηγήθηκε ο Σάββας και να στείλω το αποτέλεσμα. Αυτό θα γίνει αύριο, που ελπίζω να έχω χρόνο.

> [...]

> ο Σάββας και να στείλω το αποτέλεσμα. Αυτό θα γίνει αύριο, που ελπίζω να

ΟΚ, αφού δεν δουλεύει το utf8, δοκίμασε το iocharset=iso8859-15

Σχετ: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Kostas Oikonomou-3
Στις 10:09 μ.μ. Κυριακή, 3 Νοεμβρίου 2013, ο/η Savvas Radevic <[hidden email]> έγραψε:

> [...]

ΟΚ, αφού δεν δουλεύει το utf8, δοκίμασε το iocharset=iso8859-15
Αγαπητέ Σάββα,

Μόλις αντικατέστησα το utf8 με το iso8859-15. Έκανα επανεκκίνηση στον υπολογιστή αλλά δεν έκανε προσάρτηση του εξωτερικού σκληρού.

Πιο κάτω παραθέτω το αποτέλεσμα της εντολής cat /etc/fstab:

kardklin@kard-ubuntu:~$ cat /etc/fstab
#
# Use 'blkid' to print the universally unique identifier for a
# device; this may be used with UUID= as a more robust way to name devices
# that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
proc            /proc           proc    nodev,noexec,nosuid 0       0
# / was on /dev/sda1 during installation
UUID=57f262be-86d5-4764-b107-7679d27a6886 /               ext4    errors=remount-ro 0       1
# swap was on /dev/sda5 during installation
UUID=7668b359-8f6a-42a2-b52b-18ff228b213a none            swap    sw              0       0
//dlink-kardklin/Volume_1  /media/network  cifs  guest,uid=1000,iocharset=iso8859-15  0  0
kardklin@kard-ubuntu:~$

Αναμένω τα αποτελέσματα της εξέτασης του αρχείου.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Μόνιμη προσάρτηση δίσκου δικτύου

Savvas Radevic
Δοκίμασε τις εντολές:

smbtree -N
smbclient -W WORKGROUP -L 192.168.10.102
smbclient -W WORKGROUP -L 192.168.10.102 -U GUEST

Όπου "192.168.10.102" είναι το IP του server/υπολογιστή στον οποίο
βρίσκεται το windows share.