Δημιουργία Σωματίου για προώθηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Κύπρο

Δημιουργία Σωματίου για προώθηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Κύπρο

Theodotos Andreou
Παιδιά το καταστατικό είναι έτοιμο. Παρακαλώ Θα πρέπει να του ρίξουμε
μια ματιά και αν υπάρχουν κάποιες εισηγήσεις θα πρέπει να τις
συζητήσουμε, είτε στο mailing list, είτε στο φόρουμ ή καλύτερα σε κάποια
πλατφόρμα λήψης αποφάσεων όπως το Loomio.

Προτείνω να ξεκαθαρίσουμε με αυτά τα θέματα ηλεκτρονικά και να τα
στείλουμε στον δικηγόρο για την δημιουργία του Σωματείου.

Αν γίνουν αυτά θα μπορέσουμε να κάνουμε την επόμενη συνάντηση σαν
επικυρωμένο πλέον σωματείο.

Το καταστατικό θα το βρείτε εδώ:

https://www.ubuntucy.org/forum/download/file.php?id=186

και οι ορισμοί είναι εδώ:

https://www.ubuntucy.org/forum/download/file.php?id=187

Παρακαλώ πείτε μας αν επιθυμείτε και άλλες αλλαγές στο καταστατικό ή αν
το βρίσκετε ικανοποιητικό στην παρούσα του μορφή.

Φιλικά

Θεόδοτος

Re: Δημιουργία Σωματίου για προώθηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Κύπρο

gxrisan
Χαίρετε,
προσωπικά πιστεύω ότι το καταστατικό είναι έτοιμο για κατάθεση, μόλις
γίνουν κάποιες μικρές αλλαγές/διορθώσεις.
Την έδρα θα την αλλάξουμε όπως είχαμε πει. Από κει και πέρα είναι μόνο
κάποια ορθογραφικά λάθη.
Για να μην μακρηγορώ εμένα μου φαίνεται μια χαρά.

Φιλικά,
Γρηγόρης

On 2014-06-06 10:20, Theodotos Andreou wrote:

> [...]
>
> Φιλικά
>
> Θεόδοτος

Re: Δημιουργία Σωματίου για προώθηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Κύπρο

Παιδιά να δώσουμε ένα περιθώριο μέχρι τις 12/09/2014 για την υποβολή
εισηγήσεων για το καταστατικό και αν δεν υπάρχουν θα ενσωματωθεί η
πρόταση του Ρόδου και θα προχωρήσουμε με την υποβολή της άιτησης. Γι'
αυτό αν υπάρχουν άλλες εισηγήσεις παρακαλώ ξεκινήστε μια συζήτηση στο
Loomio για να αποφασίσουμε αν πρέπει να ενσωματωθούν στο καταστατικό:
https://www.loomio.org/g/h1BjgZMm

Νομίζω μέχρι τις 12 είναι ικανοποιητικό το περιθώριο. Τι λέτε;

On 06/06/2014 10:20 πμ, Theodotos Andreou wrote:

> [...]
>
> Φιλικά
>
> Θεόδοτος

Re: Δημιουργία Σωματίου για προώθηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Κύπρο

Simos Xenitellis-4

[...]

Πιστεύω ότι το θέμα του ονόματος του σωματείου είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Στο PDF αναφέρει «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ/ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ».

1. Το «ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ/ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ» είναι πολύ μεγάλο για να μπει τίτλο και δεν επιτρέπει την εύκολη αναφορά στο σωματείο.
Είναι προτιμότερο να απλοποιηθεί σε «ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ», που θα περιλαμβάνει όλο το λογισμικό free and open-source.
Στην ελληνική γλώσσα το «ελεύθερο» δεν έχει την ασάφεια του free (δωρεάν/freeware) οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Στην Κύπρο η διείσδυση του ελεύθερου λογισμικού φαίνεται να είναι χαμηλότερη από ότι στην Ελλάδα, και αν υπάρχει αναφορά για π.χ. «κώδικα» στο τίτλο, τότε θα έχεις να εξηγείς πολλά πράγματα για άδειες (licenses) και διαφορές, κτλ και θα χάσεις το ενδιαφέρον του κάθε συνομιλητή.

2. Στον τίτλο υπάρχει ο όρος «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ». Η «κοινότητα» είναι δομικό στοιχείο στην ανάπτυξη και διάδοση του ελεύθερου λογισμικού, και μια ομάδα (όπως αυτή εδώ) γίνεται κοινότητα καθώς παράγει έργα.
Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθούν οι όροι «ΣΥΛΛΟΓΟΣ», «ΣΩΜΑΤΕΙΟ» «ΈΝΩΣΗ», οπότε μετά να μιλάμε π.χ. για την «κοινότητα του Συλλόγου/Σωματείου/Ένωσης Ελεύθερου Λογισμικού».

3. Είναι σημαντικό να υπάρχει προσδιορισμός του χώρου, όπως ΚΥΠΡΟΣ ή ΛΕΜΕΣΟΣ. Διαφορετικά θα υπάρχει ασάφεια για το αν η έδρα είναι στην Ελλάδα.

Οπότε, για το όνομα προτείνω κάποιο από τα:

α. ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
β. ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
γ. ΕΝΩΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Σίμος

Re: Δημιουργία Σωματίου για προώθηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην Κύπρο

Theodotos Andreou-3
On 04/09/2014 04:25 μμ, Simos Xenitellis wrote:

[...]

Ο λόγος που βάλαμε και τα δύο είναι για να αποφύγουμε τις συζητήσεις τύπου "Ελεύθερο εναντίον Ανοικτού Κώδικα". Εδώ στην Κύπρο μια χούφτα είμαστε και με το ζόρι υπερβήκαμε τα 20 άτομα που χρειάζονται για να εγγραφεί το σωματείο. Οπότε δεν μας παίρνει να χωριστούμε σε Ελεύθερους και Ανοικτούς.

Για το "Κύπρου" ίσως να έχεις δίκαιο. Αλλά και η Εταιρία  ΕΛ/ΛΑΚ δεν αναφέρει τοποθεσία. Φαντάζομαι επειδή η εγγραφή της εταιρίας έγινε στην Ελλάδα αυτό ίσως να εννοείται.

Επιπλέον έχει καθυστερήσει τόσο πολύ αυτή η υπόθεση που εγώ προσωπικά προτιμώ να μην γίνει καμία άλλη αλλαγή για να στείλουμε το καταστατικό και να τελειώνουμε.

[...]

Δεν είναι θέμα «διαχωρισμού», είναι θέμα ευκολότερης και απλούστερης επικοινωνίας με τον κόσμο. Το όνομα «Ελεύθερο λογισμικό» θα περιγράφει όλο το λογισμικό που είναι free ή open-source.

Για το "Κύπρου" ίσως να έχεις δίκαιο. Αλλά και η Εταιρία  ΕΛ/ΛΑΚ δεν αναφέρει τοποθεσία. Φαντάζομαι επειδή η εγγραφή της εταιρίας έγινε στην Ελλάδα αυτό ίσως να εννοείται.

Για τη ΜΚΟ «Εταιρία ΕΛ/ΛΑΚ», τα ιδρυτικά μέλη ήταν κατά βάση εκπρόσωποι εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και δεν γνωρίζω να υπήρξαν άτομα από το χώρο του ελεύθερου λογισμικού.
Υπάρχουν πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα, είναι ωστόσο μια ξεχωριστή ΜΚΟ με το δικός της δρόμο.

Επιπλέον έχει καθυστερήσει τόσο πολύ αυτή η υπόθεση που εγώ προσωπικά προτιμώ να μην γίνει καμία άλλη αλλαγή για να στείλουμε το καταστατικό και να τελειώνουμε.

Αυτό που καταλαβαίνω, είναι ότι η σημασία του σωματείου είναι στην επικοινωνία, με χρήση π.χ. δελτίων τύπου, με διάφορους φορείς.
Είναι καλό να δοθεί μια έμφαση στην επιλογή του ονόματος και το πως θα ταιριάζει σε ένα πρότυπο δελτίο τύπου. Δηλαδή, αναφορά του ονόματος του σωματείου, περιγραφτεί του τί κάνει, και χρήση του ονόματος του σωματείου στο κείμενο. Ο στόχος είναι να γράφουν τρίτοι για το σωματείο, π.χ. «Σύμφωνα με το Σωματείο Ελεύθερου Λογισμικού Κύπρου, η χρήση του ελεύθερου λογισμικού θα...».

Φιλικά,
Σίμος

On 05/09/2014 01:43 μμ, Simos Xenitellis wrote:

[...]

Ναι αλλά αν οι μισοί είναι ιδεολόγοι και επιμένουν σε ελεύθερο και οι άλλοι μισοί επαγγελματίες και επιμένουν ανοικτό, πρέπει να βρεθεί ένας συμβιβασμός. Είναι κρίμα αυτή η, κατ' εμένα, πανάρχαια και ανούσια διαμάχη να διαλύσει την κοινότητα και την δουλειά που κάνουμε τόσα χρόνια. Ο όρος ΕΛ/ΛΑΚ είναι πιστεύω ένας καλός συμβιβασμός.

[...]

Εμείς δεχτήκαμε μια φορά επίσκεψη από ένα από αυτούς, ο οποίος ήρθε και στην Κύπρο σε μια από τις συναντήσεις μας και μια χαρά άτομο του Ελεύθερου Λογισμικού μου φάνηκε. Άσε που μας στέλνουν κατά καιρούς, με δική τους πρωτοβουλία, ενημερωτικό υλικό για το ΕΛΛΑΚ, την wikipedia, τις άδειες CC... Το ότι συμμετέχουν και τα Πανεπιστήμια μάλλον θετικό μου ακούγεται. Μακάρι να το έκαναν και οι δικοί μας. Δεν ξέρω γιατί κάποιοι είναι τόσο αρνητικοί έναντι στην εταιρία ΕΛΛΑΚ. Τι ακριβώς είναι το παράπονο; Πραγματικά δεν έχω καταλάβει ακόμη.

[...]

Εγώ προσωπικά προτιμώ το κοινότητα επειδή εκφράζει ακριβώς αυτό που είμαστε και αυτό που θέλουμε να είμαστε. Αν υπάρχει διαφορετική άποψη μπορεί όποιος θέλει να βάλει την εισήγηση του στο Loomio και αν η κοινότητα αποφασίσει να το αλλάξουμε το αλλάζουμε:

Σίμος

On 05/09/2014 02:22 μμ, Theodotos Andreou wrote:
[...]

Παιδιά υπάρχουν κάποιοι από εσάς που δεν έχουν υπογράψει για το καταστατικό; Αν ναι παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου για να το διευθετήσουμε.