Boot probleem, 1e keer niet, 2e keer wel

Boot probleem, 1e keer niet, 2e keer wel

Rein de Vries
Hallo,

Wie weet een oplossing voor het volgende probleem:
Als ik mijn systeem koud boot, krijg ik foutmeldingen:
- Calculating module dependencies -> failed
- Setting up networking -> failed
- Synchronize clock with ... -> failed
- Initialize random number generator -> failed

Als ik dan een reboot doe (ctrl-alt-del) start de machine foutloos
doos ...

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Groet,
Rein de Vries

Re: Boot probleem, 1e keer niet, 2e keer wel

Dennis Kaarsemaker
On vr, 2006-03-10 at 16:38 +0100, Rein de Vries wrote:

> Iemand een idee wat dat kan zijn?

Ik zou eens een geheugentest doen (kun je kiezen uit het bootmenu)
 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor normale mensen - http://www.ubuntu-nl.org

Re: Boot probleem, 1e keer niet, 2e keer wel

Adrien Verlee
Op vr, 10-03-2006 te 16:38 +0100, schreef Rein de Vries:
> - Calculating module dependencies -> failed

Heb ik ook gehad. Bij mij was de harde schijf de pijp aan Maarten aan
het geven.
--
adrien