Can't login after 4.4.0-142-generic 32 bit upgrade Was: Re: kan niet mer inloggen na update in consoles 1 tem 6

Y P

Can't login after 4.4.0-142-generic 32 bit upgrade Was: Re: kan niet mer inloggen na update in consoles 1 tem 6

Y P
Hallo Jan,

ik denk dat ik niet meer alleen ben met het probleem na update van 2 dagen
geleden:

Can't login after 4.4.0-142-generic 32 bit upgrade

    1. 1 Day Ago

Can't login after 4.4.0-142-generic 32 bit upgrade

     Hi all,
     After upgrading my 32 bit Ubuntu-16.04 system to the 4.4.0-142-generic kernel, I can no longer login.
     What happens is, I enter my login, hit the enter key, and instead of waiting for my password, the cursor advances to the next line, and complains about an invalid login. Or words to that
     effect.
     I am able to login properly when I boot to the previous 4.4.0-141-generic kernel.

Ik zou graag die vorige kern willen kunnen booten maar als ik
/etc/default/grub eidt, start hij desondanks update-grub de .142 kernel=,
'K wil die keern ook wel weg doen maar hoe doe ik dit netjes zonder aan de
/rest te raken?

Dank u.

Y P