Draadloos...

Peter Poeliejoe
Erik van Ast wrote:

Hallo,

 Ik ben sinds enige dagen bezig met Ubuntu zowel op mijn werk als thuis en
ik ben er heel tevreden over, alleen ik heb thuis een probleem.

Mijn draadloze verbinding werkt namelijk niet. Ik gebruik een Conceptronic
54 draadloze PCI kaart, maar Ubuntu herkend het als een RT2500 kaart. Mijn
draadloze netwerk thuis heeft een onzichtbare SSID en een WEP sleutel als
beveiliging, maar zodra ik deze ingeef en de verbinding actief maak, krijg
ik nog geen IP-adres. Ik heb daarna een lange LAN kabel meegenomen en mijn
Ubuntu aan de LAN kabel gehangen thuis, waardoor ik even wat dingen kon
downloaden. Ik heb daarop de updates gedownload en 2 WIFI managers. Als ik
daarna een WIFI manager open, zegt de manager dat ik verbinding heb met mijn
WLAN en dat hij 54Mbit is, alleen ik krijg geen IP-adres. Volgens mij zijn
de drivers dus niet goed, alleen van Conceptronic zijn er (nog) geen linux
drivers. Kan iemand mij hiermee helpen??

Met vriendelijke groet,

Erik van Ast

Hoi,
ik ben vrijwilliger bij de stichting "Wireless Leiden", waar we een
volledig draadloos netwerk in de lucht proberen te houden met OpenSource
software. Vooral FreeBSD, maar ook veel Linux. Onze ervaring met wifi
kaartjes is dat de 802.11b variant (11Mbit) het vaak doet, de chipset is
vaak gebaseerd op Prism2 of zoiets. 802.11g (54Mbit) is lastiger en
drivers zijn bijna altijd moeilijk.
Veel info en links naar drivers staan op
http://www.seattlewireless.net/index.cgi/HardwareComparison, maar ook op
http://wiki.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/Hardware.
Persoonlijk probeer ik het dan meestal met ndiswrapper, die uitstekend
werkt in Ubuntu, ook met 54g.
Heb je hier wat aan?

Peter

Re: Draadloos...

Martijn van de Streek
(zou je je aan de normale 'quote-regels' willen houden? Bedankt.)
(je kunt ze vinden op http://www.hensema.net/docs/quote/ o.a.)

On Thu, 02 Feb 2006, Peter Poeliejoe wrote:

> [...]
> http://wiki.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/Hardware.
> Persoonlijk probeer ik het dan meestal met ndiswrapper, die uitstekend
De R2500 doet het goed in Ubuntu. Er is een driver voor. Maar deze driver is
in breezy nog niet zo uitgebreid als in dapper. Het beste kun je gewoon een
maandje wachten. Er is dan ook een redelijke driver voor de Broadcom chips,
en nog een stapeltje chipsets.

Zwart is gewoon donker wit!
        - Squishy