Edubuntu Spain

Adrián Gayo
Hi,

I am new in Ubuntu's world and recently I have discovered "Edubuntu". It looks like to me the best distribution to begin in Linux and indispensably his implantation in schools and Institutes. But I am worried by everything what I have read with regard to the future of the project and what already is not going to have identical developments to the new long versions developed by Ubuntu (LTS, Long Term Support).

I think that we should develop a system of financing or crowdfunding to dedicate more resources to the tool. In Spain the weakness of the project I think that it owes to the ignorance of the platform. I believe that on having tried to develop a crowdfunding or a method of financing also would be a good promotion from the platforms (for example in Spain): https: // www.goteo.org/

What do you think?

On the other hand also I wanted to contact people project in Spain but found this mailing list.

Congratulations on the project and lots of encouragement.

See you.

PD: Excuse my English is not very good.

Buenos días,

Soy nuevo en el mundo de Ubuntu y recientemente he descubierto "Edubuntu". Me parece la mejor distribución para empezar en Linux e imprescindible su implantación en escuelas e Institutos. Pero estoy preocupado por todo lo que he leído respecto al futuro del proyecto y que ya no vaya a tener desarrollos acordes a las nuevas versiones largas desarrolladas por Ubuntu (LTS, Long Term Support).

Creo que deberíamos desarrollar un sistema de apoyo o crowdfunding para dedicar más recursos a la herramienta. En España la debilidad del proyecto se debe al desconocimiento de la plataforma. Creo que al tratar de desarrollar un crowdfunding o un método de financiación también sería una buena promoción desde las plataformas (por ejemplo en España): https://www.goteo.org/

¿ Qué os parece?

Por otro lado también quería contactar con gente del proyecto en España pero no encontré esta lista de correo.

Enhorabuena por el proyecto y mucho ánimo.

Un saludo.