Evolution - Thunderbird

Patrick Coeman
Ik heb een 'opgeblazen' debian systeem (iets te ondoordacht met unstable
release zitten spelen :-). Ik heb nu op een 2de systeem met Ubuntu op.
Op die debian staat een klein mailarchief in de standaard directory van
Thunderbird. Iemand een idee hoe ik dat in Evolution kan importeren of
hoe ik de mail van de debian installatie in Thunderbird onder Ubuntu kan
krijgen?

--
171.be - Patrick Coeman

ICT consulting & beveiliging voor KMO & NGO - Security naar ISO-17799 - Openbron en openstandaarden
GNU Linux (Debian & Ubuntu), OpenBSD, FreeBSD, DesktopBSD, PC-BSD, MS-Windows XP, server 2003 std & SBS

Bredestraat 171 - 2620 Hemiksem 0476 959505  - 03 8777998  [hidden email]   http://www.171.be
BTW-Ondernemingsnummer: BE-0868.969.748

smime.p7s (2K) Download Attachment

Re: Evolution - Thunderbird

Peter Lieverdink-2
Patrick Coeman wrote:
> [...]
> Thunderbird. Iemand een idee hoe ik dat in Evolution kan importeren of
> hoe ik de mail van de debian installatie in Thunderbird onder Ubuntu kan

Je kunt altijd al je mail op een (localhost) imap server gooien vauit
thunderbird; kun je er daarna altijd bij met de meeste mail clients

Het is in te lezen door je ~/.mozilla-thunderbird/[string].default als
profile aan te zetten in ~/.mozilla-thunderbird/profiles.ini

Misschien kun je zelfs de mailboxes wel in
"~/.mozilla-thunderbird/[string].default/Mail/Local Folders" gooien.

- P.

Re: Evolution - Thunderbird

Bart de Koning

> Misschien kun je zelfs de mailboxes wel in
> "~/.mozilla-thunderbird/[string].default/Mail/Local Folders" gooien.

Kopieren werkt.
Je kunt ook de bij de accountinstellingen de lokale mappen naar de
oorspronkelijke map leiden, mits deze gemount is. Dat betekent
natuurlijk wel dat als je die partitie formatteert dat je dan die mail
wel weer kwijt bent...

Groet,
Bart