Favoriete programma's probleem

Patrick Coeman
Hallo,

Ik heb een gek probleempje sinds kort (dapper beta bijgewerkt tot
vandaag). In Systeem - voorkeuren - standaardtoepassingen staat als
browser firefox en als mailclient thunderbird. Als ik nu een sitelink in
een mail aanklik dan krijg ik mozilla opgestart en als ik op een website
een maillink aanklik komt steevast mijn gmail account via mozilla
tevoorschijn. iemand een tip?

--
Patrick Coeman

Re: Favoriete programma's probleem

Dennis Kaarsemaker
On wo, 2006-04-26 at 16:48 +0200, Patrick Coeman wrote:

> [...]
> een mail aanklik dan krijg ik mozilla opgestart en als ik op een website
> een maillink aanklik komt steevast mijn gmail account via mozilla

Firefox en thunderbird houden zich niet aan wat je in gnome instelt. Mep
de firefox developers :)
 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor iedereen - http://www.ubuntu-nl.org

Re: Favoriete programma's probleem

Jos Herni
Patrick Coeman schreef:

> [...]
> een mail aanklik dan krijg ik mozilla opgestart en als ik op een website
> een maillink aanklik komt steevast mijn gmail account via mozilla

Vanuit Firefox naar thunderbird als je op een mailto klikt:

1. Beeindig Firefox.
2. ga naar ~/.mozilla/firefox/default*
3. start je favoriete editor op en bewerk het bestand prefs.js
4. voeg deze regel toe:
user_pref("network.protocol-handler.app.mailto","/usr/bin/mozilla-thunderbird");

(Maak daar een (1) regel van, dus zonder een spatie achter de komma.
Verander ook het pad als Thunderbird op een andere lokatie zou staan)