Firefox & Thunderbird 1.5

Hans Pijpelink
Hoi iedereen,

Ondertussen zijn firefox 1.5 en thunderbird 1.5 al uit. Heeft er iemand
een idee wanneer deze in de officiele release (apt-sources) van Ubuntu
komen? Is mijn vermoeden juist als dit pas met de nieuwe release gebeurd?

--
Studentikoze groeten,
Hans Pijpelink

Re: Firefox & Thunderbird 1.5

Martijn van de Streek
On Thu, 12 Jan 2006, Hans Pijpelink wrote:

> Ondertussen zijn firefox 1.5 en thunderbird 1.5 al uit. Heeft er iemand
> een idee wanneer deze in de officiele release (apt-sources) van Ubuntu
> komen? Is mijn vermoeden juist als dit pas met de nieuwe release gebeurd?

2 mogelijkheden:

a) Zodra er zoveel security bugs in 1.0.7 gevonden zijn dat het niet
meer houdbaar is als patchset en/of de patches niet meer werken of

b) In april, als Ubuntu 6.04 uitkomt.

Momenteel zou ik op (b) gokken :)

Een computer zonder windows is als een vis zonder fiets

Re: Firefox & Thunderbird 1.5

Op do, 12-01-2006 te 16:15 +0100, schreef Hans Pijpelink:
> [...]
> iemand een idee wanneer deze in de officiele release (apt-sources) van
> Ubuntu komen? Is mijn vermoeden juist als dit pas met de nieuwe

Dat klopt, normaal komen er na de release van een versie alleen
veiligheids-updates voor die versie.

Je moet er ook rekening mee houden dat een hele reeks programma's
gebruik maken van onderdelen van Firefox, en dan vooral de HTML
rendering engine daarvan.  Als er een nieuwe, niet-compatibele versie
van Firefox komt moeten die programma's ook allemaal aangepast worden,
en vervolgens ook nog eens getest (en het gaat o.a. om de help-browser,
die mag uiteraard niet stukgaan).

Re: Firefox & Thunderbird 1.5

Clemens Vermeulen-2
On Friday 13 January 2006 01:15, Hans Pijpelink wrote:
> [...]
> een idee wanneer deze in de officiele release (apt-sources) van Ubuntu
> komen? Is mijn vermoeden juist als dit pas met de nieuwe release gebeurd?

Je zou natuurlijk ook eens naar 'Automatix' kunnen kijken.

Voor Kubuntu:  http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=105343
Voor Ubuntu: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=66563

Op mijn Kubuntu computer draait nu Firefox 1.5 (met alle plugins) EN Opera 8.5

Tot mijn verassing werk Flash nu ook prima in Konqueror.

Ik hoop dat ik met dit bericht geen heiligschennis heb gepleegd... :-)

--
Clemens Vermeulen
web:     http://clemens.vermeulen.id.au/

On Sat, 14 Jan 2006, Clemens Vermeulen wrote:

> Je zou natuurlijk ook eens naar 'Automatix' kunnen kijken.

NEE!

Automatix staat erom bekend dat het systemen kapot maakt, het niet laat
zien wat het doet en untrusted code is!

Beter is gewoon het lezen van de Starter's Guide
(http://help.ubuntu.com/) en gewoon wachten.

> Tot mijn verassing werk Flash nu ook prima in Konqueror.
>
> Ik hoop dat ik met dit bericht geen heiligschennis heb gepleegd... :-)

Dat heb je wel. We raden op deze mailinglist geen rommel aan namelijk.

Onzin. Onze zwarte heli is keurig geleend van de UN World Government, en dat
is niet gebonden aan nationale milieuwetgeving.
        - JHM

Re: Firefox & Thunderbird 1.5

Leon Mergen-2
Jan Claeys wrote:

> [...]
>
>Je moet er ook rekening mee houden dat een hele reeks programma's
>gebruik maken van onderdelen van Firefox, en dan vooral de HTML

Dit is Gecko, en onderdeel van de Mozilla suite en heeft volgens mij
niet direct iets te maken met de Firefox package...

Grt,

Leon Mergen

Re: Firefox & Thunderbird 1.5

Dennis Kaarsemaker
On za, 2006-01-14 at 18:04 +0100, Leon Mergen wrote:

> Dit is Gecko, en onderdeel van de Mozilla suite en heeft volgens mij
> niet direct iets te maken met de Firefox package...
Nog wel, want die zit alleen in het firefox pakket. Er wordt gewerkt aan
een gesplitst pakket.
  - Linux for human beings: http://www.ubuntu.com
  - Linux voor iedereen:    http://www.ubuntu-nl.org