Fonts

Didier Collard
Beste Lijst,

Ik gebruik nu met veel plezier kubuntu. Ik heb nu net via automatix de
nvidia binary drivers geinstalleerd (voor m'n geforce 6600 go). Nu
zijn alleen mijn fonts van de menu's en vensterbalken te groot
geworden. Weten jullie hoe ik die weer kleiner kan krijgen?

--

Didier Collard

Re: Fonts

Martijn van de Streek
On Fri, 10 Feb 2006, Didier Collard wrote:

> [...]
> zijn alleen mijn fonts van de menu's en vensterbalken te groot
> geworden. Weten jullie hoe ik die weer kleiner kan krijgen?

Geen automatix gebruiken. Het is rommel die je systeem verneukt.

En de fonts zijn waarschijnlijk niet te groot, maar gewoon netjes op schaal
(in X werkt de DPI-instelling nl. gewoon goed: fonts geef je een formaat in
punten, niet in pixels, zodat ze 'meegroeien' met kleinere pixels).

Maar kijk eens in Systeem -> Voorkeuren -> Lettertypes, als je ze echt
kleiner wilt.

Never moon a werewolf.

Re: Fonts

Bart de Koning
2006/2/10, Martijn van de Streek <[hidden email]>:

> Geen automatix gebruiken. Het is rommel die je systeem verneukt.

Om de grafische kaart werkend te krijgen is het beter de Starters
guide in de hulp te volgen of de wiki:
https://wiki.ubuntu.com/BinaryDriverHowto/Nvidia

Mocht het niet bevallen is het namelijk ook makkelijker die weer te
verwijderen, wat bij automatix wat problemen op kan leveren (alhoewel
als ik het goed begrepen heb doet automatix in de meeste gevallen
niets anders dan via apt-get een aantal paketten installeren)...

Groet,
Bart

Re: Fonts

Martijn van de Streek
On Fri, 10 Feb 2006, Bart de Koning wrote:

> [...]
> als ik het goed begrepen heb doet automatix in de meeste gevallen
> niets anders dan via apt-get een aantal paketten installeren)...

Met wat HELE enge --force flags, die je systeem bijna gegarandeerd breken.

Never moon a werewolf.

Re: Fonts

Dennis Kaarsemaker
On vr, 2006-02-10 at 16:44 +0100, Martijn van de Streek wrote:
> Met wat HELE enge --force flags, die je systeem bijna gegarandeerd
> breken.

En niet voordat het zonder te kijken essentiele bestanden
overschrijft...
  - Linux for human beings: http://www.ubuntu.com
  - Linux voor iedereen:    http://www.ubuntu-nl.org