Future of Kiwi Linux

jani.monoses@gmail.com

                  Getting some input on the future of Kiwi Linux especially regarding how to continue development and releases

I've invited you to fill out the form Future of Kiwi Linux. To fill it out, visit:
https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dFlrWGxyUV9xMllObzhfSGJuSE9kOWc6MQ

Re: Future of Kiwi Linux

marius adrian popa
2010/9/14  <[hidden email]>:
> [...]
> regarding how to continue development and releases
>

> I've invited you to fill out the form Future of Kiwi Linux. To fill it out,

cred ca viitorul ar fi ceva bazat pe debian core
toata lumea migreaza spre asa ceva
de ex: mint

Re: Future of Kiwi Linux

jani.monoses@gmail.com

cred ca viitorul ar fi ceva bazat pe debian core

Kiwi va ramane pe Ubuntu sau nu va mai exista.
Dar pollul e despre ce e nevoie la nivel mai sus, deci tocmai sistemul de baza e irelevant acum in decizii.
mersi
JaniĀ

Re: Future of Kiwi Linux

marius adrian popa
2010/9/14 Jani Monoses <[hidden email]>:

> Kiwi va ramane pe Ubuntu sau nu va mai exista.
> Dar pollul e despre ce e nevoie la nivel mai sus, deci tocmai sistemul de
> [...]
am raspuns cred ca gandesc prea in viitor
http://mapopa.blogspot.com/2010/09/creating-new-distro-use-debian-core.html

Re: Future of Kiwi Linux

jani.monoses@gmail.com
2010/9/14 marius adrian popa <[hidden email]>

> [...]
> mersi
> Jani
am raspuns cred ca gandesc prea in viitor

Corect, e posibil ca in viitorul indepartat (5 ani) Debian sa fie o alternativa mai buna decat acum pentru a creea un distro cu efort minim.
Mint in mod cert, si cred ca si celelalte distrouri care au facut switch sunt mult mai ambitioase decat Kiwi si au comunitati mult mai mari, plus o audienta
internationala. Un alt aspect e ca probabil pentru branding, nu vor sa mai fie numite Ubuntu derivative ci distributii independente - cand te bazezi pe Debian e ca si cum ai
porni de la 0 - ca de undeva trebuie pornit.

Eu sunt foarte multumit cu Ubuntu ca baza si nici nu imi trce prin cap sa bazez Kiwi pe altceva dar ar fi un exercitiu tehnic interesant poate pentru cine are chef si timp.
Eu incerc sa pun cat mai putin efort in Kiwi cu scopul expres de a face un distro cat mai ok local, iar explorarea/invatatul de chestii tehnice incerc sa le implinesc prin alte proiecte.

Deci recapituland daca bazam Kiwi pe Debian/Fedora/Mandriva etc utilizatorul de rand vede diferenta data doar de ce e diferit in aceste proiecte parinte (si cred ca Ubuntu e inca cel mai bun
pt newbies deci bun pt o asemenea baza). Ar trebuie sa ne concentram pe cum putem adauga inca 3-5% de valoare care ar fi diferenta pentru un user local sa treaca definitiv pe Linux si sa nu mai foloseasca Windows, in loc sa fieĀ doar una din distributiile de test pe sistemul multi-boot (cu windows inca acolo) al multor hobbyisti.

Jani

Re: Future of Kiwi Linux

jani.monoses@gmail.com
am raspuns cred ca gandesc prea in viitor
http://mapopa.blogspot.com/2010/09/creating-new-distro-use-debian-core.html

Acum am cititi si cele 3 blog-posturi la care ai pus link si cum ma asteptam nu m-au convins deloc. In sumar:
- dezvoltatorii EEBuntu au avut buguri specifice harwareului AsusEE PC. In loc sa testeze din timp si sa raporteze si sa fixeze buguri in Ubuntu, erau nemultumiti
ca nu le merge out of the box. Decizia de a trece la Debian nu garanta deloc ca asta va fi remediat in afara de cazul in care suportul upstream EEEPC e 100%
complet si Ubuntu il strica cu patchurile lor ceea ce ma indoiesc.
-GnewSense de la inceput erau facuti ca distro 100% free. Ubuntu a fost cel mai simplu de folosit ca baza (ce zic si eu pt Kiwi) dar cand au avut un proiect cat de cat
viabil au inceput sa treaca la ceva mai free. Si ca Debian suporta MIPSEL. Asta da motiv ;)

Deci pana acum doua distro relativ nisa care nu au nimic in comun cu targetul Kiwi.

In final Mint trece la Debian din cate vad eu pentru ca poate. E o comunitate mare care incearca diverse chestii din placere si de curiozitate, au remixuri cu Xfce, KDE, etc, 32 si 64 bits.
Ca sa creasca si mai mult au nevoie de mai multa libertate de miscare si probabil Ubuntu nu ofera asta, sau oricum modifica asa mult Ubuntu ca nu mai conteaza pe ce bazeaza Mint (asta e cazul din cate am vazut reviewuri Mint). In acelasi articol zice ca e deschis si la Mint pe Fedora. Deci e un mare accent pe joaca, geeky stuff, facem ca putem, invatam multe, creem un brand din ce in ce mai puternic etc, dar nu e un focus pe end-user si simplitate ceea ce vreau eu cu Kiwi.

Deci nu trece toata lumea pe Debian, doar cei care - ca si Debian de 15 ani - sunt interesati in primul rand de tehnologie si de principii (ambele foarte importante si dupa parerea mea) dar nu au in vizor newbie.

asta e parerea mea
Jani