Fwd: Building Ubuntu DVD images

Maikel Steneker
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het kijken hoe ik een ubuntu cd/dvd kan maken die in ubuntu herkend wordt (zoals de ubuntu 5.04 en 5.10 installatie cd's). Het idee is dat ik bij mensen die geen internetverbinding hebben, toch pakketten kan installeren die niet op de gewone cd's van ubuntu staan. Het is voor mij zelf ook handig, omdat sommige pakketten erg groot zijn, en met mijn internetverbinding niet echt snel downloaden. Ik vond op http://cargol.net/~ramon/ubuntu-dvd-en een goede howto. Misschien heeft iemand er iets aan... De cd's/dvd's die je maakt op deze manier worden als het goed is herkend door ubuntu. Hieronder zie je het mailtje dat ik kreeg van de schrijver van de howto: