GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

Efstathios Iosifidis
Αργά η γρήγορα όλοι όσοι έρχονται στον κόσμο του ελεύθερου λογισμικού
θα συναντήσουν το όνομα GNOME. Το όνομα είναι γνωστό σε αυτόν τον
κόσμο επειδή υπάρχει για 17 χρόνια στην κοινότητα του Ελεύθερου
Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα. Πρόκειται για το GNOME
Project, ένα πλήρες περιβάλλον εργασίας για διανομές GNU/Linux και
συστήματα BSD. Ήταν κάποτε (και εν μέρη ακόμα είναι) το προεπιλεγμένο
περιβάλλον εργασίας του Ubuntu, συνεχίζει να είναι το προεπιλεγμένο
περιβάλλον εργασίας του Red Hat Enterprise Linux, καθώς και των Debian
και Fedora. Οι τεχνολογίες του GNOME συναντώνται επίσης σε
τηλεοράσεις, tablets, τηλέφωνα και σε λογισμικό διάφορων συσκευών.

Πρόσφατα, η εταιρία Groupon [1] ανακοίνωσε την κυκλοφορία ενός
προϊόντος με την ονομασία Gnome και πρόκειται για ένα λειτουργικό
σύστημα για tablets [2], κλειστού κώδικα. Είναι δύσκολο για την
κοινότητα του GNOME να πιστέψει πως μία εταιρία σαν την Groupon με
ετήσιο εισόδημα που ξεπερνά τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια και συνεπώς
έχει ένα ολοκληρωμένο και ικανό νομικό τμήμα και ένα μεγάλο τμήμα
μηχανικών, να μην έχει τύχει να ακούσουν ξανά το όνομα GNOME ή έστω
μετά από έρευνα να μην ανακάλυψαν πως αυτό το εμπορικό σήμα υπάρχει
ήδη, από το διαδίκτυο, την ιστοσελίδα και το λογισμικό του GNOME
Project. Παρόλα αυτά, το GNOME Foundation επικοινώνησε με την Groupon
και ζήτησε να βρουν άλλο όνομα για το προϊόν τους. Όχι μόνο η Groupon
αρνήθηκε, αλλά έχει υποβάλει περισσότερες αιτήσεις για την κατοχύρωση
του trademark (που μπορείτε να δείτε [3], [4] και [5]). Η χρήση του
ονόματος GNOME για ιδιόκτητο λογισμικό έρχεται σε αντίθεση με τις
θεμελιώδεις αρχές και ιδέες της κοινότητας του GNOME, της κοινότητας
του ελεύθερου λογισμικού και του GNU Project και είναι απαράδεκτη.
Παρακαλούμε βοηθήστε το GNOME Foundation σε αυτή τη μάχη εναντίον
αυτής της τεράστιας εταιρίας.

Το GNOME Foundation θέλει να δείξει πως το σήμα του έχει σημασία. Από
της 28 αιτήσεις για το trademark που κατέθεσε η Groupon, το GNOME
Foundation πρέπει να εκκινήσει την επίσημη διαδικασία για να
αντιταχθεί σε 10 από αυτές, μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου του 2014. Ζητάει τη
βοήθεια της κοινότητας για την συγκέντρωση κεφαλαίου ώστε να μπορέσει
να αντισταθεί σε αυτή την πράξη της Groupon, καθώς και για την
ενημέρωση του κόσμου. Θέλει να εξασφαλίσει πως το όνομα GNOME
συνδέεται με την ελευθερία και όχι με ιδιόκτητο λογισμικό. Το GNOME
Foundation μας ενημερώνει πως χρειάζονται 80.000 δολάρια για να
μπορέσει να αντιταχθεί στις πρώτες 10 αιτήσεις της Groupon για το
όνομα GNOME και πως αν καταφέρει να υπερασπιστεί το σήμα του χωρίς να
ξοδέψει όλο αυτό το ποσό, θα αξιοποιήσει ότι απομείνει για την
βελτίωση του GNOME και ζητά τη βοήθειά μας για να υπερασπιστεί το
όνομα GNOME που φέρει μεγάλη ιστορία στο ελεύθερο λογισμικό.

Δωρεές μπορούν να γίνουν μέσω αυτού του συνδέσμου [6] (αν και καλό θα
ήταν να γίνει χρήση του πράσινου κουμπιού σε αυτή τη σελίδα [7]) και
μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους παρακάτω συνδέσμους για να διαδοθεί
αυτή η υπόθεση και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Facebook http://goo.gl/q17Kew
Google Plus http://goo.gl/6hQ36Y
Twitter http://goo.gl/NkomkS

Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε το #DefendGNOME

Σας ευχαριστούμε προκαταβολικά για την όποια βοήθεια.
Στάθης

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Groupon
[2] http://investor.groupon.com/releasedetail.cfm?releaseid=848707
[3] http://goo.gl/zCGwsA
[4] http://goo.gl/TIuprD
[5] http://goo.gl/nezM8b
[6] https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=LKMQSMA5WPZQL
[7] https://gnome.org/groupon/

--
http://www.iosifidis.gr    http://linkedin.iosifidis.gr

Great leaders don't tell you what to do...They show you how it's done.
Power corrupts. Absolute power corrupts...absolutely.

Re: GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

GEORGE CHRISTOFIS
Άλλο πάλι και τούτο...
Μα καλά ίντερνετ δεν έχουν σε αυτή την εταιρία, να κάνουν έστω μία
αναζήτηση;;;!

Στις 11 Νοεμβρίου 2014 - 11:29 π.μ., ο χρήστης Efstathios Iosifidis <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]

Re: GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

Fkol k4
Φυσικά και έχουν...
https://www.groupon.com/blog/cities/gnome-update

Επίσης, το θέμα δεν είναι εντελώς καινούριο, υπάρχει από τον Ιούλιο...
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTc1MjI

Στις 11 Νοεμβρίου 2014 - 9:12 μ.μ., ο χρήστης George Christofis <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
> αναζήτηση;;;!

Re: GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

Υπάρχει και ακόμα μια απάντηση

https://engineering.groupon.com/2014/misc/gnome-foundation-and-groupon-product-names/

Στις 11 Νοεμβρίου 2014 - 10:25 μ.μ., ο χρήστης Fkol k4
<[hidden email]> έγραψε:

[...]

Constantinos C
Ε, με το καλό το επόμενο όνομα θα είναι κάτι σε σε Groubuntu ή kroubon (το
πιάσατε, το δεύτερο αστειάκι, εσείς του KDE, ε;;).

Στις 11 Νοεμβρίου 2014 - 10:56 μ.μ., ο χρήστης Efstathios Iosifidis <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
>
> Great leaders don't tell you what to do...They show you how it's done.
> Power corrupts. Absolute power corrupts...absolutely.

This message was sent from my electric refrigerator

*Web site: http://osarena.net <http://osarena.net>*

Re: GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

Efstathios Iosifidis
Η Groupon ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει με διαφορετική ονομασία για το
προϊόν της και πως θα αποσύρει τις αιτήσεις της για το όνομα "Gnome".
Με τη βοήθεια της κοινότητας που γέμισε σήμερα το διαδίκτυο με άρθρα
που εκφράζουν την αντίδρασή τους σε αυτή την πράξη της Groupon, αλλά
και δωρεές που έφτασαν συνολικά τα 68.627$, φαίνεται πως αυτή η
υπόθεση ανήκει στο παρελθόν. Βέβαια περιμένουμε να δούμε αν υπάρξουν
επιπλέον εξελίξεις και σχετική ανακοίνωση από το GNOME Foundation.

Ένα μεγάλο μπράβο στην κοινότητα του ελεύθερου λογισμικού!

Διαβάστε σχετικά:
http://www.ubuntugnome.gr/2014/11/gnome-foundation-groupon-trademark-gnome.html

Στις 11 Νοεμβρίου 2014 - 11:30 μ.μ., ο χρήστης Constantinos C
<[hidden email]> έγραψε:

[...]

SOKRATES ARGYRIOU
ΕΓΩ ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΣΤΟ FB. ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΟ GNOME
FOUNDATION ΣΕ ΚΑΤΩΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ Η ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ???

Στις 12 Νοεμβρίου 2014 - 12:12 π.μ., ο χρήστης Efstathios Iosifidis <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
>
> Great leaders don't tell you what to do...They show you how it's done.
> Power corrupts. Absolute power corrupts...absolutely.

*P Think before you print.*

*Argyriou SokratesTechnical Satellite engineer Thesaloniki Greece*
*www.epafi.gr <http://www.epafi.gr>*

Re: GNOME Foundation εναντίον Groupon - για το όνομα "GNOME"

Simos Xenitellis-4

> ΕΓΩ ΘΑ ΕΠΙΜΕΙΝΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΣΤΟ FB. ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΟ GNOME
> FOUNDATION ΣΕ ΚΑΤΩΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ Η ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ???

Το GNOME είναι registered trademark για το GNOME Foundation από το 2006,
http://tsdr.uspto.gov/#caseNumber=76368848&caseType=SERIAL_NO&searchType=statusSearch

Το ζήτημα είναι ότι μπορείς να κάνεις trademark την ίδια λέξη σε προϊόντα
που ανήκουν σε διαφορετικούς τομείς της οικονομίας.
Για αναζήτηση στο USPTO,
http://tmsearch.uspto.gov/bin/gate.exe?f=searchss&state=4806:x98uyp.1.1
και υπάρχουν ήδη άλλα trademark για το GNOME σε προϊόντα για άρδευση και
για cloud computing.

Σίμος