GRUB bewerken + twee schermen

Maikel Steneker
Hallo allemaal,

Ik heb GRUB geïnstalleerd via de ubuntu installatie. Ik kan nu bij het opstarten kiezen of ik Windows XP of Ubuntu 5.10 op wil starten.

Ik ben niet helemaal blij met het menu. Ik heb liever dat Windows standaard opstart, en dat de standaardwachttijd van 10 seconden wat langer is. Ook wil ik graag mijn andere linux-distributie (GeeXboX) vanaf een harde-schijf-partitie kunnen opstarten.

Weet iemand hoe ik GRUB kan bewerken (liefst in GUI - en het liefst zeer gebruikersvriendelijk)?

---

Dan nog iets: een vriend van mij die ubuntu van mij heeft gekregen wil graag twee schermen gebruiken in ubuntu. In Windows XP heeft hij alles aan de praat gekregen, maar in ubuntu weet hij niet hoe hij twee schermen moet instellen. Iemand een tip?

Alvast bedankt voor uw hulp!

--
Maikel Steneker

Re: GRUB bewerken + twee schermen

Dennis Kaarsemaker
On vr, 2006-03-10 at 20:42 +0100, Maikel Steneker wrote:
> Weet iemand hoe ik GRUB kan bewerken (liefst in GUI - en het liefst
> zeer gebruikersvriendelijk)?

sudo gedit /boot/grub/menu.lst
 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor normale mensen - http://www.ubuntu-nl.org