Helpfunctie Open Office 2 in Synaptic

Mo Pringles
Goedendag,

Zojuist kreeg ik een oplossing van Martijn Vermaat aangeboden voor de
nog ontbrekende Nederlandse 'Help' in OpenOffice 2, zoals in
http://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/2005-October/000753.html.

"De makkelijkste oplossing is:

$ sudo ln -s /usr/lib/openoffice2/help/en
/usr/lib/openoffice2/help/nluit te voeren,

je krijgt dan gewoon de Engelse help."

Hiermee wordt dus een symlink vanuit de (ontbrekende) Nederlandse hulp
naar de Engelstalige aangemaakt, waardoor de eerste dus naar de laatste
verwijst. Achteraf heel eenvoudig, maar je moet er maar weer aan denken.

Bedankt Martijn.

--
Gr. Mo

Re: Helpfunctie Open Office 2 in Synaptic

Bart de Koning
He Martijn,

Op 15-11-05 heeft Mo Pringles<[hidden email]> het volgende geschreven:

> [...]
>
> "De makkelijkste oplossing is:
>
> $ sudo ln -s /usr/lib/openoffice2/help/en
> /usr/lib/openoffice2/help/nluit te voeren,

Dat lijkt me een goede om op te nemen in de wiki!
of is het nl pakket zodanig aan te passen dat die symlink automatisch
wordt gecreeerd, alhoewel dat misschien een beetje veel gedoe is voor
een tijdelijk probleem?

Groet,
Bart

Re: Helpfunctie Open Office 2 in Synaptic

Jan Claeys
On wo, 2005-11-16 at 11:26 +0100, Bart de Koning wrote:
> Dat lijkt me een goede om op te nemen in de wiki!

Ja, voeg maar toe.  :-)

> of is het nl pakket zodanig aan te passen dat die symlink automatisch
> wordt gecreeerd, alhoewel dat misschien een beetje veel gedoe is voor
> een tijdelijk probleem?

Ik denk niet dat de developers dat willen, tenzij het een algemene
oplossing wordt die tijdens het package build proces automatisch
toegepast wordt voor alle talen waarbij (nog) geen help zit.

NB: de NL help is upstream in "review" momenteel (nakijken op fouten,
onvertaalde stukken, etc.).

Re: Helpfunctie Open Office 2 in Synaptic

Martijn Vermaat

> Ik denk niet dat de developers dat willen, tenzij het een algemene
> oplossing wordt die tijdens het package build proces automatisch
> toegepast wordt voor alle talen waarbij (nog) geen help zit.

Een iets nettere oplossing dan zelf een symlink maken zou denk ik
zijn gewoon openoffice.org2-help-en (of een andere taal) nemen en
op basis daarvan een openoffice.org2-help-nl maken (uitpakken en
search/replace waar nodig).
Wanneer er een 'echt' -nl package komt zal die een hoger versie-
nummer hebben en correct geinstalleerd worden.

Ik heb niet veel verstand van .deb packages, dus ik weet niet zeker
wat er gebeurt met de 'symlink-oplossing' als je uiteindelijk een
nl package installeert. Ik vermoed dat het gewoon goed gaat.
Oplossing die ik net noem omzeilt dat probleem, maar is wel 100
keer zo veel werk.

> NB: de NL help is upstream in "review" momenteel (nakijken op fouten,
> onvertaalde stukken, etc.).

Dan ben ik benieuwd wanneer iemand dat in een package stopt,
volgens mij zit hij ook nog niet in Debian.

Als ik het goed heb zal de Nederlandse help sowieso niet meer in
Ubuntu Breezy komen, maar pas in Dapper. Of heb ik dat fout?

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science        www.cs.vu.nl/~mvermaat/
Vrije Universiteit, Amsterdam         [hidden email]

On do, 2005-11-17 at 01:37 +0100, Martijn Vermaat wrote:

> Dan ben ik benieuwd wanneer iemand dat in een package stopt,
> volgens mij zit hij ook nog niet in Debian.

Niet voor de review klaar is vermoedelijk...

> Als ik het goed heb zal de Nederlandse help sowieso niet meer in
> Ubuntu Breezy komen, maar pas in Dapper. Of heb ik dat fout?

Die kan eventueel ook in breezy-updates, afhankelijk van hoe de OOo
packages juist gebuild worden (hoeveel werk het is).