LDAP vraag

Christof Laeremans
Hallo,

Na wat problemen te hebben ondervonden met de 5.10 versie van Ubuntu
ben ik maar een versie lager gegaan en deze werkt perfect op de Compaq
Proliant 3000 server. Daar waar versie 5.10 de mist in ging met het
opstarten (vooral bij ACPI en terminal.so en fan.so dacht ik) gaat
deze versie perfect door.

In het kader van mijn eindwerk heb ik dan geprobeerd om een LDAP
server te installeren op die server van het school en via LAM (LDAP
Access Manager) is het mij ook gelukt om die te configureren zodat de
clients vanaf hun Ubuntu Client PC kunnen aanloggen.

Maar toch twee vragen.
- De gebruikers van mijn systeem staan in de LDAP directory maar op
het systeem zelf kan ik hen niet vinden alsook hun home directory
niet. Wilt dit zeggen dat deze manueel moeten aangemaakt worden?

- Hoe kan ik mijn clients toegang verschaffen tot mappen die gedeeld
worden op de server. De toegang wordt geregeld door de LDAP server
maar hoe wordt het delen geregeld, moet dit via samba gebeuren?

Alvast bedankt.

Groeten,

Christof Laeremans

Re: LDAP vraag

Dennis Kaarsemaker
On wo, 2006-02-15 at 17:24 +0100, Christof Laeremans wrote:

> [...]
> worden op de server. De toegang wordt geregeld door de LDAP server
> maar hoe wordt het delen geregeld, moet dit via samba gebeuren?
Er is een flinke thread hierover op het Ubuntu NL forum:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/384

Als je zoekt op ldap kom je ook genoeg tegen :)
  - Linux for human beings: http://www.ubuntu.com
  - Linux voor iedereen:    http://www.ubuntu-nl.org