Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Kostas Oikonomou-3
Αγαπητοί φίλοι,
Μόλις αγόρασα το προαναφερόμενο Laptop, το οποίο πήρα χωρίς λειτουργικό. Όταν το πήρα εγκατέστησα το Ubuntu 13.04 LTS 64bit. Στο Laptop αυτό μετά την εγκατάσταση του Ubuntu (που ουσιαστικά τότε άρχισε να λειτουργεί), δεν δουλεύει το πεδίο επαφής (αυτό που λειτουργεί αντί του κλασσικού ποντικιού, το touchpad).
Δεδομένου ότι δεν έχω άλλο λειτουργικό στο Laptop αυτό, δεν μπορώ να ελέγξω αν φταίει η πιθανή απουσία driver από τα Ubuntu, ή αν υπάρχει δυσλειτουργία του μηχανήματος.
Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει να το ξεκαθαρίσω αυτό, για να ξέρω αν θα απευθυνθώ στο Πλαίσιο για επισκευή. Ευχαριστώ εκ  των προτέρων για τη βοήθεια σας.
Φιλικά
Κώστας Οικονόμου

Re: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Panagiotis Theodoropoulos
Από τα settings (all settings) επιλέγεις <<mouse and touchpad>> και
ρυθμίζεις το touchpad. Ανέβασε προς το fast γιατί πιθανόν αυτό να είναι το
πρόβλημα.

> [...]
> Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει να το ξεκαθαρίσω αυτό, για να ξέρω αν
> θα απευθυνθώ στο Πλαίσιο για επισκευή. Ευχαριστώ εκ  των προτέρων για τη

Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος
Panagiotis Theodoropoulos
<[hidden email]>

Re: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Panagiotis Theodoropoulos
Δες επίσης να είναι ενεργοποιημένο το κουτάκι <<Tap to click>>

> [...]
> Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει να το ξεκαθαρίσω αυτό, για να ξέρω αν
> θα απευθυνθώ στο Πλαίσιο για επισκευή. Ευχαριστώ εκ  των προτέρων για τη

Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος
Panagiotis Theodoropoulos
<[hidden email]>

Σχετ: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Kostas Oikonomou-3
Ευχαριστώ για την απάντηση. Το δοκίμασα, βάζοντας την επιλογή τέρμα στο γρήγορο, αλλά δεν είχε αποτέλεσμα. Το Ubuntu δεν «βλέπει» καθόλου το πεδίο επαφής. Δεν λειτουργούν ούτε τα πλήκτρα που αντιστοιχούν στο αριστερό και στο δεξιό κλικ.

     Στις 7:55 μ.μ. Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014, ο/η Panagiotis Theodoropoulos <[hidden email]> έγραψε:

[...]

Που θα βρω αυτό το κουτάκι <<Tap to click>>; Στα settings (all settings), <<mouse and touchpad>> δεν εμφανίζεται επιλογή για touchpad, και ούτε υπάρχει κουτάκι <<Tap to click>>.
Ποια εντολή πρέπει να δώσω για να διαπιστώσουμε αν το Ubuntu «βλέπει» το touchpad;

     Στις 7:58 μ.μ. Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014, ο/η Panagiotis Theodoropoulos <[hidden email]> έγραψε:

[...]

Determine whether a touchpad has been detected

To check if a touchpad has been detected open a terminal and check the
input device list given by this command:

xinput list

If one of the lines mentions a touchpad or glidepoint (perhaps also
"Synaptics" or "ALPS"), your touchpad has been detected.

If one of the lines mentions an "ADB mouse", then your touchpad is old. Use
the trackpad command line tool to configure it. Here's an example to switch
on tapping and dragging:

sudo trackpad showsudo trackpad tapsudo trackpad drag

Enabling SHMConfig in order to get synclient debug output

Online, the most commonly found procedure for doing this involves using
HAL. However, since HAL hasn't been present in Ubuntu since 10.04, you will
have to do it the other way -- by editing xorg.conf.

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

Paste this into the document:

Section "InputClass"        Identifier "enable synaptics SHMConfig"
    MatchIsTouchpad "on"        MatchDevicePath "/dev/input/event*"
    Option "SHMConfig" "on"EndSection

If it's not empty, put it at the end. Save, close the file and reboot.

Now you should be able to see what kind of input your touchpad detects by
running

synclient -m 100

The synclient manpage will explain what the numbers you see onscreen mean.

Touchpad not working after login

This usually happens when you disable your touchpad and then suspend your
computer. To fix this just run this command:

gconftool-2 --set --type boolean
/desktop/gnome/peripherals/touchpad/touchpad_enabled true

If nothing else works, please see the official Ubuntu touchpad debugging
article <https://wiki.ubuntu.com/DebuggingTouchpadDetection>.

Control touchpad features using synclient

synclient is a commandline utility to query and modify Synaptics driver
options. This would allow one to adjust touchpad features that may not be
exposed via the GUI. One would adjust parameters via a terminal:

synclient PARAMETER=#

where PARAMETER is as listed below, and # is a number. While the formal
definition of each parameter may be found in the synaptics manpage, here is
a more user friendly description of each of the parameters:

LeftEdgeRightEdgeTopEdgeBottomEdgeFingerLowFingerHighMaxTapTimeMaxTapMoveMaxDoubleTapTimeSingleTapTimeoutClickTimeEmulateMidButtonTimeEmulateTwoFingerMinZEmulateTwoFingerMinWVertScrollDelta
- Controls the speed and direction of vertical scrolling. The fastest
natural direction scroll speed is 1. Larger positive values decrease
the scroll speed. The fastest reverse direction scroll speed is -1,
with larger negative values decreasing the scroll
speed.HorizScrollDelta - Controls the speed and direction of
horizontal scrolling. The fastest natural direction scroll speed is 1.
Larger positive values decrease the scroll speed. The fastest reverse
direction scroll speed is -1, with larger negative values decrease the
scroll speed.VertEdgeScroll - Enables=1/Disables=0 vertical scrolling
when dragging across the right edge of the touchpad. HorizEdgeScroll -
Enables=1/Disables=0 vertical scrolling when dragging across the right
edge of the touchpad.CornerCoastingVertTwoFingerScroll -
Enables=1/Disables=0 vertical scrolling when using two fingers
anywhere on the touchpad.HorizTwoFingerScroll - Enables=1/Disables=0
horizontal scrolling when using two fingers anywhere on the
touchpad.MinSpeed - Adjusts the minimum speed of your touchpad cursor.
Lowest is 0.MaxSpeed - Adjusts the maximum speed of your touchpad
cursor. Lowest is 0.AccelFactor - Adjust the rate of speed increment
at which the touchpad cursor increases from MinSpeed to MaxSpeed.
Lowest is 0.TouchpadOff - Enables=1/Disables=0 the touchpad
entirely.LockedDragsLockedDragTimeoutRTCornerButton - Disables=0 click
when one taps the right top corner of the touchpad.RBCornerButton -
Disables=0 click when one taps the right bottom corner of the
touchpad.LTCornerButton - Disables=0 click when one taps the left top
corner of the touchpad.LBCornerButton - Disables=0 click when one taps
the left bottom corner of the
touchpad.TapButton1TapButton2TapButton3ClickFinger1ClickFinger2ClickFinger3CircularScrollingCircScrollDeltaCircScrollTriggerPalmDetectPalmMinWidthPalmMinZCoastingSpeedCoastingFrictionPressureMotionMinZPressureMotionMaxZPressureMotionMinFactorPressureMotionMaxFactorResolutionDetectGrabEventDeviceTapAndDragGestureAreaLeftEdgeAreaRightEdgeAreaTopEdgeAreaBottomEdgeHorizHysteresisVertHysteresisClickPad

--
Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος
Panagiotis Theodoropoulos
<[hidden email]>

Re: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Panagiotis Theodoropoulos
enable tap-to-click via command line

The tool for this kind of options is xinput
<http://manpages.ubuntu.com/manpages/precise/en/man1/xinput.1.html>. The
property name depends on your touchpad model, it may be something like

xinput set-prop "SynPS/2 Synaptics TouchPad" "Synaptics Tap Action" 0

Run xinput list to see the names of available devices and xinput list-props
"the device name" to list properties of a device.

--
Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος
Panagiotis Theodoropoulos
<[hidden email]>

Σχετ: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Kostas Oikonomou-3
Έδωσα την εντολή για να δω αν το Ubuntu «βλέπει» το touchpad. Φοβάμαι πως δεν το βλέπει. Πιο κάτω δίνω το αποτέλεσμα από το τερματικό:

kostas@kostas-C15B:~$ xinput list
⎡ Virtual core pointer                        id=2    [master pointer  (3)]
⎜   ↳ Virtual core XTEST pointer                  id=4    [slave  pointer  (2)]
⎜   ↳ 2.4G RX                                     id=11    [slave  pointer  (2)]
⎣ Virtual core keyboard                       id=3    [master keyboard (2)]
    ↳ Virtual core XTEST keyboard                 id=5    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Power Button                                id=6    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Video Bus                                   id=7    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Video Bus                                   id=8    [slave  keyboard (3)]
    ↳ Sleep Button                                id=9    [slave  keyboard (3)]
    ↳ USB2.0 HD UVC WebCam                        id=10    [slave  keyboard (3)]
    ↳ AT Translated Set 2 keyboard                id=12    [slave  keyboard (3)]
kostas@kostas-C15B:~$

Δεν βλέπω πουθενά να γράφει τη λέξη touchpad. Γι' αυτό το λόγο δεν έδωσα άλλη εντολή για configuration ή κάτι άλλο. Να σημειώσω ότι τώρα χρησιμοποιώ εξωτερικό ασύρματο ποντίκι (νομίζω όμως ότι δεν φαίνεται στο αποτέλεσμα της εντολής xinput list.
Περιμένω περαιτέρω οδηγίες, και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το μέχρι τώρα ενδιαφέρον σου.
Φιλικά
Κώστας Οικονόμου

     Στις 8:22 μ.μ. Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014, ο/η Panagiotis Theodoropoulos <[hidden email]> έγραψε:

enable tap-to-click via command line

The tool for this kind of options is xinput. The property name depends on your touchpad model, it may be something likexinput set-prop "SynPS/2 Synaptics TouchPad" "Synaptics Tap Action" 0
[...]

This seems to be a bug
<https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-input-synaptics/+bug/1096046>
in 12.04.2. As stated in comments, a simple fix would be unloading the
mouse driver and load it again like this:

sudo modprobe -r psmouse
sudo modprobe psmouse proto=imps

This only keeps the touchpad working on this session. To make it permanent
one can create a file like /etc/modprobe.d/psmouse.conf (you can choose the
name you want, but you must keep the extension) with the following content:

options psmouse proto=imps

--
Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος
Panagiotis Theodoropoulos
<[hidden email]>

Σχετ: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Kostas Oikonomou-3
Φίλε Παναγιώτη,
Έδωσα τις δυο εντολέςsudo modprobe -r psmouse
sudo modprobe psmouse proto=imps

χωρίς να έχω κάποιο αποτέλεσμα.

Το μεγάλο ερώτημα για μένα τώρα είναι να διαπιστώσω αν υπάρχει πρόβλημα στο υλικό του Laptop (hardware) ή αν είναι απλώς θέμα απουσίας driver από το Ubuntu. Υπάρχει τρόπος να το εξακριβώσω αυτό, και να μπορώ να το «αποδείξω» στο Πλαίσιο ότι υπάρχει πρόβλημα υλικού; Θέλω να πιστεύω βέβαια ότι δεν είναι πρόβλημα υλικού, αλλά απλώς «έλλειψη» driver για το touchpad από το Ubuntu. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για πολύ καινούργιο μοντέλο, οπότε είναι πολύ πιθανή η «έλλειψη» driver. Σε αυτή την περίπτωση θα περιμένω να δημιουργηθεί ο κατάλληλος driver.

Ευχαριστώ και πάλι για το χρόνο που σπαταλάς για μένα.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

     Στις 10:15 μ.μ. Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014, ο/η Panagiotis Theodoropoulos <[hidden email]> έγραψε:

 This seems to be a bug in 12.04.2. As stated in comments, a simple fix would be unloading the mouse driver and load it again like this:sudo modprobe -r psmouse
[...]

Re: Σχετ: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

katanophoros
Η 14.04 Μπορεί να είναι η καλύτερη λύση η 13.04 πλέον δεν υποστιρίζεται.
Ενώ η 14.04 θα υποστηρίζεται μέχρι τον Μάιο του 2019 και ενδεχωμένως να
έχει λύσει το πρόβλημα.
On 02/11/2014 10:35 μμ, Kostas Oikonomou wrote:

> [...]
> Θα μπορούσε κάποιος να με βοηθήσει να το ξεκαθαρίσω αυτό, για να ξέρω αν θα απευθυνθώ στο Πλαίσιο για επισκευή. Ευχαριστώ εκ  των προτέρων για τη βοήθεια σας.

Σχετ: Σχετ: Αδυναμία λειτουργίας του «πεδίου επαφής» στο Laptop Turbo-X Flame GT i542-875 2VVR FHD

Kostas Oikonomou-3
Συγγνώμη για το τυπογραφικό λάθος. Η έκδοση που εγκατέστησα ήταν η 14.04LTS.
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον

     Στις 3:06 μ.μ. Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014, ο/η katanophoros <[hidden email]> έγραψε: