Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

Simos Xenitellis-4
Υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα με το LibreOffice Calc που είναι διαθέσιμο τώρα
στο Ubuntu.
Συγκεκριμένα, αυτή η λειτουργία ταξινόμησης πίνακα με πολλές στήλες έχει
πρόβλημα.
Κάποιες από τις στήλες μπορεί να μην ταξινομηθούν αν και είναι
μαρκαρισμένες.

Τι κάνουμε;

1. Αυτό που κάνουμε, είναι απλά να περιμένουμε μέχρι να διορθωθεί σε
μερικές μέρες.

2. Αν θέλετε να δείτε στην πράξη το σφάλμα, πάτε στο
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/libreoffice/+bug/1389858
Έχει ένα test file (.ods) που το ανοίγεται στο LibreOffice Calc (ανοίγει με
κλικ στο αρχείο).
Μετά, μαρκάρετε από B6 μέχρι E14, και κλικ στο Δεδομένα (Data) → Ταξινόμηση
(Sort). Επιλέγετε να γίνει ταξινόμηση κατά τη στήλη D.
Πατάτε OK, και θα δείτε ότι η στήλη Ε παραμένει ως έχει ενώ θα έπρεπε και
αυτή να αλλάξει σε συμφωνία με τη στήλη D.

3. Είναι εντάξει να χρησιμοποιήσουμε το LibreOffice, ωστόσο για το Calc
είναι καλό να αποφύγουμε μια τέτοια ταξινόμηση που περιγράφουμε στο 1.

4. Υπάρχει δυνατότητα να γυρίσουμε στην έκδοση LibreOffice 4.2.3 που είχε
στην αρχή το Ubuntu 14.04. Δεν έχω πρόχειρες τις εντολές που χρειαζόμαστε,
οπότε αν κάποιος μπορεί να προτείνει, ας το αναφέρει εδώ.

Σίμος

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

Fkol k4
Για το Ubuntu 14.04  έχει ήδη υπάρξει ενημέρωση που διορθώνει το πρόβλημα
και αποκαθιστά την ως τώρα γνώριμη συμπεριφορά.
https://launchpad.net/ubuntu/+source/libreoffice/1:4.2.7-0ubuntu1

Στις 7 Νοεμβρίου 2014 - 5:41 μ.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
> οπότε αν κάποιος μπορεί να προτείνει, ας το αναφέρει εδώ.
>
> Σίμος

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

stavros daliakopoulos
μέχρι τώρα δεν έχω λάβει το fix. Όντως το πρόβλημα υπάρχει σε μένα (14.04)

Στις 7 Νοεμβρίου 2014 - 5:46 μ.μ., ο χρήστης Fkol k4 <[hidden email]>
έγραψε:

> [...]
> https://launchpad.net/ubuntu/+source/libreoffice/1:4.2.7-0ubuntu1
>

> Στις 7 Νοεμβρίου 2014 - 5:41 μ.μ., ο χρήστης Simos Xenitellis <

LibreOffice:
η ελεύθερη και δωρεάν, πολυδύναμη (power-packed),
σουΐτα προσωπικής παραγωγικότητας:

Επεξεργαστής κειμένων Writer, υπολογιστικό Φύλλο Calc,
εφαρμογή Παρουσίασης Διαφανειών Impress,
πρόγραμμα Σχεδίασης/ Ζωγραφικής Draw,
πρόγραμμα Διαχείρισης Μαθηματικών Τύπων και Υπολογισμών Math,
εφαρμογή Βάσης Δεδομένων Base.

Κατεβάστε το LibreOffice!
http://el.libreoffice.org/

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

GEORGE CHRISTOFIS
Άνοιξα και ένα θέμα στο φόρουμ σχετικά με αυτό το bug ώστε να ενημερωθεί
περισσότερος κόσμος.
Αν θέλετε να συμμετέχετε και εκεί ο σύνδεσμος είναι:
https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=70&t=30377

Στις 7 Νοεμβρίου 2014 - 7:24 μ.μ., ο χρήστης stavros daliakopoulos <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
>
> Κατεβάστε το LibreOffice!
> http://el.libreoffice.org/

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

Sergey Tsabolov ( aka linuxman )
Εγώ μπορώ να επιβεβαιώσω ότι στην έκδοση που έχω 4.3.3.2 (ppa) δεν
υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.
Τρέχω Linux Mint 17 Qiana που ουσιαστικά είναι Ubuntu 14.04 και το
LibreOffice που έχω είναι 4.3.3.2 με ppa.
Αλλάζει κανονικά.

Μπορώ να πω επίσης ότι έως τώρα όλες εκδώσεις LibreOffice που είχα είναι
από ppa δεν είχε κάποιο σοβαρό πρόβλημα εκτός από κάποιο θέμα με πακέτο
libreoffice-style-human που ταιριάζει σε Ubuntu.

Οπότε εάν για κάποιον είναι σημαντικό να λειτουργεί το LibreOffice Calc
δοκιμάστε το με ppa και ενημερώστε αν κάνει το ίδιο.

On 07/11/2014 07:42 μμ, George Christofis wrote:

> [...]
> https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=70&t=30377
>
> Στις 7 Νοεμβρίου 2014 - 7:24 μ.μ., ο χρήστης stavros daliakopoulos <

Don't send me documents in .doc , .docx, .xls, .ppt . , .pptx
Send it with ODF format : .odt , .odp , .ods or .pdf .
Try to use Open Document Format : http://el.libreoffice.org/
Save you money   &  use GNU/Linux Distro http://distrowatch.com/

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

stavros daliakopoulos
Το ppa για τις stable LibreOffice 4.3.x series είναι
https://launchpad.net/~libreoffice/+archive/ubuntu/libreoffice-4-3

Στις 8 Νοεμβρίου 2014 - 12:51 π.μ., ο χρήστης Sergey Tsabolov ( aka
linuxman ) <[hidden email]> έγραψε:

[...]

Η εγκατάσταση για ubuntu 14.04.
Είναι πολύ απλή.
Στο τερματικό γράφουμε τις εξής 3 εντολές:

sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/libreoffice-4-3

sudo apt-get update

sudo apt-get dist-upgrade

Αν όλα πάνε καλά θα περάσουμε στην έκδοση Version: 4.3.3.2
Build ID: 430m0(Build:2)

όπου το πρόβλημα έχει λυθεί.

Στις 8 Νοεμβρίου 2014 - 9:37 π.μ., ο χρήστης stavros daliakopoulos <
[hidden email]> έγραψε:

[...]

Οκ, απλά δεν κατάλαβα γιατί όχι το γενικό

https://launchpad.net/~libreoffice/+archive/ubuntu/ppa

Και προτείνεις το 4.3 δηλαδή μόνο
https://launchpad.net/~libreoffice/+archive/ubuntu/libreoffice-4-3

Ο μόνος λόγος να περάσεις σε 4.3 που δίνεις είναι παρακάτω :

This ppa will:
- not contain alpha and beta releases like 4.3.0~beta2
- not contain updates to the next major (4.4.x)
- contain minor release updates and their release candidates -- these can be
   considered stable

On 08/11/2014 09:51 πμ, stavros daliakopoulos wrote:

> [...]

Save you money   &  use GNU/Linux Distro http://distrowatch.com/

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

Η λογική είναι πως με την προσθήκη του αποθετηρίου για την 4.3 και όχι του
γενικού, ή έκδοση του LibreOffice θα παραμείνει στην 4.3.x χωρίς να
αναβαθμιστεί στην 4.4.x στην οποία  μπορεί να υπάρξουν σημαντικές
διαφοροποιήσεις σύμφωνα με την συνήθη πρακτική του να μην παρουσιάζονται
μεγάλες αλλαγές στις point εκδόσεις.

Βέβαια, με την ίδια λογική, δεν θα έπρεπε να αλλάξει και ο τρόπος
ταξινόμησης από την 4.2.6 στην 4.2.7...

Πάντως, το θέμα φαίνεται να έχει πάρει (δικαιολογημένα) αρκετά μεγάλες
διαστάσεις
<http://www.reddit.com/r/linux/comments/2ljdco/libreoffice_calc_427_includes_a_nasty_bug_may/>
και υπάρχει ήδη fix από το upstream,
<http://www.networkworld.com/article/2845000/opensource-subnet/libreoffice-defends-handling-of-spreadsheet-bug.html>
οπότε με την επόμενη ενημέρωση το θέμα μάλλον θα λυθεί.
Προς το παρόν η 4.2.7 του Ubuntu παρουσιάζει ακόμη το σφάλμα.

Στις 8 Νοεμβρίου 2014 - 3:26 μ.μ., ο χρήστης Sergey Tsabolov ( aka linuxman
) <[hidden email]> έγραψε:

> [...]
> libreoffice/+archive/ubuntu/libreoffice-4-3

Re: Σημαντικό ζήτημα με LibreOffice Calc 4.2.7

αυτό ειναι το σκεπτικο μου, να ειμαι stable και κοντα στην 4.2 οσο γινεται.
_Όταν_ ανεβει το fix, μπορώ να γυρίσω πίσω στην 4.2 series αν θέλω
http://m.webupd8.org/2009/12/remove-ppa-repositories-via-command.html?m=1
Στις 8 Νοε 2014 4:17 μ.μ., ο χρήστης "Fkol k4" <[hidden email]> έγραψε: