Melding bij opstarten Ubuntu

jan

Melding bij opstarten Ubuntu

jan
Bij het opstarten van Ubuntu, krijg ik in een zwart scherm de volgende
melding:

"dev1/sda: clean 801061/30269440 files 6165041/121056768 blocks"

Sinds die melding start Ubuntu langzaam op, evenals programma's als o.a.
Thunderbird en Firefox

Wie kan mij zeggen wat dit betekent en hoe ik met deze melding moet
omgaan c.q. verwijderen.

groet,
Jan

Y P

Re: Melding bij opstarten Ubuntu

Y P
Hi Jan,

volgens mij probeert je Ubuntu defekte blocks te herstellen, of er is iets
met je partitie, of harde schijf: opletten met oud materiaal!!!
Misschien wel eens vertellen hoe je harde schijf gepartitioneerd is en wat
waar op ligt, Win Ubuntu of iets anders ... ?

Y P

On Fri, Jul 08, 2016 at 01:30:57PM +0200, jan wrote:

> [...]
> o.a. Thunderbird en Firefox
>
> Wie kan mij zeggen wat dit betekent en hoe ik met deze melding moet

  |  Verstuurd vanaf mijn GNU/Linux  |  Envoy√© de mon GNU/Linux  |
  |  -----------------  Sent from GNU/Linux  ------------------  |

Re: Melding bij opstarten Ubuntu

J de Jonge
Hai,
Heb het zelfde fenomeen.
Maar in smart info was niets te vinden en memtest leverde niets op.
Maar in het syslog is wat te vinden over AMD video drive die niet werkt.
Het langzame opstarten
Lijkt hier mee te maken te hebben.
In launchpad heb ik gevonden dat er aangewerkt wordt en dat het een kwestie
van tijd is voor het helemaal verholpen wordt na ' die ' kelner update.
M.v.g.
J.de jonge

Op vrijdag 8 juli 2016 17:07:40 CEST schreef Y P
<[hidden email]>:

> [...]
> Misschien wel eens vertellen hoe je harde schijf gepartitioneerd is en wat
> waar op ligt, Win Ubuntu of iets anders ... ?

Verzonden via Dekko vanaf mijn Ubuntu-apparaat

Re: Melding bij opstarten Ubuntu

Floris-4
Op Fri, 08 Jul 2016 13:30:57 +0200 schreef jan <[hidden email]>:

> [...]
> Thunderbird en Firefox
>
> Wie kan mij zeggen wat dit betekent en hoe ik met deze melding moet

De melding die je krijgt is een normale melding van fsck. En zo te lezen
is alles goed met je harde schijf/ bestandssysteem.

Als je systemd gebruikt dan kan je met:
$ systemd-analyze blame
bekijken waarom je computer langzamer opstart.

Floris