Mensen die de Ubuntu breezy Badger op Oldworld macs hebben ??

Mensen die de Ubuntu breezy Badger op Oldworld macs hebben ??

Marc Coevoet
Met BootX etc.

T lukt maar niet.

Ziet de part /dev/sda2 niet

Ben oa Mklinux, Yellow dog linux, ... gewoon.
Ydl werkt, maar bvb geluid is niet OK, met Ubuntu wel, ze gebruiken
reeds ALSA.
En Ubuntu kan alle debian pakketten installeren ...

Ik had de Ubuntu met Gnome, ik haal nu even de
KUbuntu-cd af ... we zien wel ..

bvb: Xpdf werkt op een G3/266/196Mb met KDE-YDL 2x zo snel
als xpdf op een imac 500Mhz/os x/640Mb ...  ;-)

Marc
--
ps : ik heb toch een probleempje met apple:

Ik kocht een BW :

Apple says: The blue & White is supported for OS X.  It is not true.

http://users.fulladsl.be/spb13810/apple/

  Apple phished me into a lots of lost time, lost money and lost
credentials...

(ik hoop dat de intel mac die begin 2006 uitkomt blindelings linux
draait, of zal het weer een IIfx, of een ander probleem zijn, waardoor
het
ding net geen linux doet ??  t zou leuk zijn als we net dezelfde
binaries .debs
als op "gewone" pc s kunnen installeren...   Of ik verander nog naar
een gewone pc ..)

Re: Mensen die de Ubuntu breezy Badger op Oldworld macs hebben ??

Peter Lieverdink-2
Marc Coevoet wrote:
> Met BootX etc.
>
> T lukt maar niet.
>
> Ziet de part /dev/sda2 niet

Zie je die als je 'sudo fdisk -l' draait?

> [...]
> KUbuntu-cd af ... we zien wel ..
>
> bvb: Xpdf werkt op een G3/266/196Mb met KDE-YDL 2x zo snel
> als xpdf op een imac 500Mhz/os x/640Mb ...  ;-)

Inderdaad, OSX is niet echt snel met 512 Mb of minder.

> [...]
>
> Ik kocht een BW :
>
> Apple says: The blue & White is supported for OS X.  It is not true.

Zolang je 10.1 of 10.2 draait doet ie ut wel.

> [...]
> binaries .debs
> als op "gewone" pc s kunnen installeren...   Of ik verander nog naar

Waarom zou je een extra prijs betalen voor hardware die Apple heeft
uitgezocht als je voor minder geld zelf een AMD64 systeem kunt bouwen?
(Als je toch niet van plan bent OSX te draaien?)

- P.

Re: Mensen die de Ubuntu breezy Badger op Oldworld macs hebben ??

Marc Coevoet

Op 14-nov-05 om 22:42 heeft Peter Lieverdink het volgende geschreven:

> Zolang je 10.1 of 10.2 draait doet ie ut wel.

hmm, de Rev A is een raar geval ...

Mijn dealer (apple) gaf me ram, maar dat is slechter dan wat ik heb ...
xlr8yourmac heeft genoeg problemen met de rev A ...

> Waarom zou je een extra prijs betalen voor hardware die Apple heeft
> uitgezocht als je voor minder geld zelf een AMD64 systeem kunt bouwen?
> (Als je toch niet van plan bent OSX te draaien?)

Ik zou os x gebruiken als "domme" gebruiker,
een linux aan de kant houden als experiment/ om soft te
proberen die niet voor os x werkt/gecompileerd raakt ...
(maar ik zou ook kunnen overschakelen naar linux natuurlijk ..)
Ik ken wel quasi niks van PC hw, maar ken al een
kleine verkoper, die een linux fan is ...  (Poperinge,
www.scp.be )
Ben wel gewoon mijn macs te ontmantelen...
(netbsd op 68k 16Mhz Colour Classic etc)