NIS + Gnome

Christof Laeremans
Goede avond,

Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met NIS en het begint aardig te lukken. Wanneer ik ubuntu installeer zonder Gnome dan werkt het inloggen vlekkenloos.

Maar vandaag wou ik eens testen als het ook zou lukken met Gnome. Dus vandaag ubuntu geïnstalleerd met Gnome en daarna in de terminal de nodige aanpassingen gedaan opdat ik zou kunnen inloggen. Deze aanpassingen waren:

hosts.allow
portmap : IP adres van de server

yp.conf
domein en server (IP adres) toegevoegd

nnswitch.conf
het volgende aangepast
passwd:     files nis (was voorheen compat)
shadow: files nis "
group: files nis "

en daarna een algemene restart van de client gedaan.

Het inlogscherm van Gnome komt te voorschijn en als ik wil inloggen met een NIS gebruiker (bv. Hilde) dan komt de mededeling "Gebruiker bestaat niet). Terwijl er na het herstarten werd aangegeven dat de computer werd toegevoegd aan het NIS domein en dat ypbind werd gestart.
Om terug te configureren dacht ik terug aan te loggen als root maar dat lukte gedeeltelijk. Na het aanloggen kwam het schermpje van 10 sec. en dat er iets fout is geconfigureerd en wordt ik terug doorverwezen naar het login scherm. Inloggen met failsafe geeft hetzelfde resultaat.

Weet er soms iemand wat hier fout loopt?

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten,

Christof Laeremans

Re: NIS + Gnome

Christof Laeremans

On 4/3/06, Dennis Kaarsemaker <[hidden email]> wrote:
On zo, 2006-04-02 at 23:13 +0200, Christof Laeremans wrote:
> Weet er soms iemand wat hier fout loopt?

Hoe zit het met je homedirs? Ook geshared? Zo nee: bestaan ze wel en met
de juiste owner?
- Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
- Linux voor iedereen - http://www.ubuntu-nl.org

Dat was het probleem. De homedir van de gebruikers bestaan op de server maar ik had ze vergeten op te nemen in de fstab .... (komt er van als je te snel wilt zijn)

Echter nog een andere vraag, hoe krijg je de gedeelde mappen in Locaties -> computer ?

Alvast bedankt.

mvg,

Christof Laeremans

Re: NIS + Gnome

Dennis Kaarsemaker
On ma, 2006-04-03 at 10:32 +0200, Christof Laeremans wrote:
> Echter nog een andere vraag, hoe krijg je de gedeelde mappen in
> Locaties -> computer ?

Maak er bookmarks van :)