Na update, geen Wlan0 meer!

Andrew Berkenbosch
Hallo ubuntu vrienden,
Ik doe trouw alle updates van ubuntu met als gevolg dat ik enkele dagen geleden een nieuwe kernel kreeg in mijn opstart programma GRUB.
Bij het opstarten ziet de nieuwe kernel 2.6.12-10-386 er netjes uit in een nieuwe grafische omgeving.
Helaas werkt mijn wireless kaart niet meer. Wel wordt ndiswrapper geladen, maar wlan0 is nergens te bekennen. Als ik via GRUB mijn vorige kernel 2.6.12-9-386 uitvoer werkt mijn wlan0 kaart prima!
Ik ben nog maar enkele weken bezig met ubuntu maar heb nog weinig ervaring.
Weet iemand raad? Alvast bedankt.

Re: Na update, geen Wlan0 meer!

Dennis Kaarsemaker
On ma, 2005-12-05 at 17:51 +0100, Andrew Berkenbosch wrote:

> [...]
> vorige kernel 2.6.12-9-386 uitvoer werkt mijn wlan0 kaart prima!
> Ik ben nog maar enkele weken bezig met ubuntu maar heb nog weinig
Hoe heb je ndiswrapper geinstalleerd? Van source of uit de restricted
modules? In het eerste geval: opnieuw installeren. In het tweede geval:
installeer het linux-386 pakket.
  - Linux for human beings: http://www.ubuntulinux.org
  - Linux voor normale mensen: http://www.ubuntulinux.nl