Nautilus probleem: Cannot open js_0012-Illusions.jpg

Nautilus probleem: Cannot open js_0012-Illusions.jpg

Kees de Bruin
Met de laatste Ubuntu Dapper krijg ik de volgende melding voor een
willekeurig JPG bestand:

The filename "js_0012-Illusions.jpg" indicates that this file is of type
"jpg document". The contents of the file indicate that the file is of type
"JPEG image". If you open this file, the file might present a security risk
to your system.

Do not open the file unless you created the file yourself, or received the
file from a trusted source. To open the file, rename the file to the
correct extension for "JPEG image", then open the file normally.
Alternatively, use the Open With menu to choose a specific application for
the file.
<<<

Ik kan de file wel via "Open With" bekijken, maar het programma wordt niet
onthouden. Hoe kan ik de boel zo configureren dat hij de instelling blijft
houden.

--
  _      _ _
|_|\_\___|___/               "Read the manual -- what a radical concept"

Re: Nautilus probleem: Cannot open js_0012-Illusions.jpg

Dimitri Van Landuyt
Kees de Bruin wrote:

> [...]
>
> Ik kan de file wel via "Open With" bekijken, maar het programma wordt
> niet onthouden. Hoe kan ik de boel zo configureren dat hij de

Ik gebruik voorlopig nog geen dapper, maar dit is een long shot: 2e
muisknop op je jpg file, Properties, Open With, en dan aanduiden welk
programma je er by default voor wil gebruiken door dit aan te vinken.
Verder heb ik gevonden dat die mime info normaalgezien in
"/etc/mime-info" opgeslagen wordt, maar het lijkt mij geen goed idee om
daar handmatig in te zitten knoeien.

Succes,

Dimitri

Kees de Bruin wrote:

> [...]
>
> Ik kan de file wel via "Open With" bekijken, maar het programma wordt
> niet onthouden. Hoe kan ik de boel zo configureren dat hij de instelling

OK, na nog eens verder kijken dan m'n neus lang is blijkt er in de
directory ~/.local/share/mime/packages een file Override.xml te staan die
wat loopt te stoeien met de .jpg extensie. De file maar even weggehaald en
nu werkt het weer.

Toch bedankt voor de eventuele moeite.

--