Ndiswrapper in Dapper

Peter Poeliejoe
Hoi,
Ik heb een pcmcia wifi kaartje, Asus WL100G met broadcom chipset.
Broadcom heeft geen native linux drivers.

Het kaartje heeft met wisselend succes gefunctioneerd met ndiswrapper.
Met Warty lukte het wel. Bij Hoary was het een ramp, nooit gelukt. Met Breezy ging het bijna vanzelf. Met Dapper is het weer niks, ook niet met Ndiswrapper.

Ik zie dat er een broadcom (34xx?) module is toegevoegd, maar daar krijg ik ook niets mee voor elkaar.
Iemand een geniaal idee / link naar verhelderende docu?

Bedankt alvast,
Peter

Re: Ndiswrapper in Dapper

Roelof de Groot
Er zit idd in dapper een broadcom module.
Dit zijn native drivers voor broadcom kaarten, wel moet je ivm licenties zelf de sys file van de windows driver 'omzetten' naar een firmware file mbv fwcutter

Ik ben er ook even mee bezig geweest maar had blijkbaar de verkeerde sys file want mijn systeem bootte daarna niet meer met de kaart in mijn pc :S
Ik wil vanavond nog ff proberen met andere drivers, kijken of dat wel goed gaat.

Hier kun je fwcutter halen: http://developer.berlios.de/project/showfiles.php?group_id=4547
Deze eerst ff compilen ( sudo make && make install )
Dan sudo bcm43xx-fwcutter -i driver.sys
Kijken of er geen foutmeldingen komen
Als alles ok is, dan sudo bcm43xx-fwcutter -w /lib/firmware

Dan moet ie daarna werken.

Succes!

Roelof.

On Mon, 2006-04-24 at 16:44 +0200, Peter Poeliejoe wrote:
[...]

Dennis Kaarsemaker
On ma, 2006-04-24 at 16:55 +0200, Roelof de Groot wrote:
> Deze eerst ff compilen ( sudo make && make install )

Nee hoor, fwcutter zit in dapper. Niks zelf compileren.
 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor iedereen - http://www.ubuntu-nl.org

Re: Ndiswrapper in Dapper

Roelof de Groot
Ah, ok. Dat wist ik niet.
Dan idd gewoon fwcutter installeren

On Mon, 2006-04-24 at 17:32 +0200, Dennis Kaarsemaker wrote:
On ma, 2006-04-24 at 16:55 +0200, Roelof de Groot wrote:
> Deze eerst ff compilen ( sudo make && make install )

Nee hoor, fwcutter zit in dapper. Niks zelf compileren.

Re: Ndiswrapper in Dapper

Peter Lieverdink-2
Roelof de Groot wrote:
> Ah, ok. Dat wist ik niet.
> Dan idd gewoon fwcutter installeren

Op de ubuntu wiki (bcm43xx pagina) staat een link naar een
bcm43xx-firmware package dat ik gemaakt heb.

Installeren, booten, klaar.

- P.
--
Peter Lieverdink
GPG: 9662 1CB5 8E54 450D 2E12  9D7E 580E 2519 969F 3F57

Re: Ndiswrapper in Dapper

Peter Poeliejoe
Zie onderstaand brokje uit de digest.
Mannen, bedankt. Daar moet wat mee te doen zijn :-)

Peter