Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

12

Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Kostas Oikonomou-3
Αγαπητοί φίλοι,

Χρησιμοποιώ το Ubuntu 13.04 64bit και έχω πληκτρολόγιο τύπου PS/2. Ξεκινώ τον υπολογιστή μου, περνά από το grub χωρίς πρόβλημα (μπορώ να αλλάξω τις επιλογές του grub με τα βελάκια) και προχωρά ο υπολογιστής κανονικά στην οθόνη σύνδεσης/επιλογής χρηστών όπου ζητά και τον κωδικό σύνδεσης. Πολλές φορές, σε αυτή την οθόνη, το πληκτρολόγιο δεν ανταποκρίνεται σε κανένα πλήκτρο. Δεν μπορώ, δηλαδή, να δώσω τον κωδικό μου και να μπω στο Ubuntu. Δοκίμασα με το ποντίκι να επιλέξω "συνεδρία επισκέπτη". Μπαίνοντας όμως στο σύστημα και σαν επισκέπτης, το
 πληκτρολόγιο δεν λειτουργεί καθόλου. Συνήθως το πρόβλημα λύνεται μετά από επανεκκίνηση.

Σήμερα χρειάστηκε να κάνω καμιά δεκαριά επανεκκινήσεις χωρίς όμως να τα καταφέρω να συνδεθώ. Στο ενδιάμεσο (των επανεκκινήσεων) έλεγξα και το φις αν είναι στη θέση του, το έβγαλα και το ξαναέβαλα, αλλά τίποτα. Τελικά αναγκάστηκα να γυρίσω στα Windows Vista για να γράψω αυτό το μήνυμα. Όπως βλέπετε, στα Windows το πληκτρολόγιο δουλεύει μια χαρά.

Έχει κάποιος από εσάς αντιμετωπίσει το πρόβλημα, και κυρίως έχει κάποια λύση;

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th
Στις 29 Μαΐου 2013 - 2:27 μ.μ., ο χρήστης Kostas Oikonomou <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
> βλέπετε, στα Windows το πληκτρολόγιο δουλεύει μια χαρά.
>
> Έχει κάποιος από εσάς αντιμετωπίσει το πρόβλημα, και κυρίως έχει κάποια

To θέμα είναι όμως να έχεις κάποιο άλλο πληκτρολόγιο που να δουλεύει. Μετά
πρέπει να δούμε κάποια logs που ίσως μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες.

    cat dmesg > dmesg.txt
    cat /var/log/Xorg.0.log > xorg.txt

έπειτα κάνεις attach εδώ τα 2 txt αρχεία ή αντιγραφή-επικόλληση το
περιεχόμενο σε κάποιο pastebin και δίνεις τον σύνδεσμο.

Συνήθως για τέτοια προβλήματα ευθύνεται κάποιο module. Για PS/2 είναι το
psmouse. Μπορεί με μια προσθήκη στο /etc/modules ή στο /etc/rc.local να
βρούμε ένα workaround.

Αλλά όπως είπα και στην αρχή, για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να δουλεύει
κάποιο keyboard. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ με το εικονικό πληκτρολόγιο
(υπάρχει και τέτοιο στο ubuntu) για να δω αν γίνεται όλη η παραπάνω
επεξεργασία που χρειάζεται. (θα θέλει υπομονή φαντάζομαι) Μπορείς να
δοκιμάσεις αν θες.
Πρέπει να υπάρχει επιλογή στην Login Screen για το On Screen Keyboard. Πάνω
δεξιά στα εικονίδια.

Fwd: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th-2
> [...]

Πρέπει να υπάρχει επιλογή στην Login Screen για το On Screen Keyboard. Πάνω δεξιά στα εικονίδια.
Αγαπητέ Nik Th,

Προσπάθησα αρχικά να εφαρμόσω τις οδηγίες του Βαγγέλη. Έτσι από το grub ξεκίνησα σε «λειτουργία ανάκτησης» και έδωσα την εντολή «dpkg-reconfigure keyboard-configuration». Μπήκα σε ένα κικεώνα ερωτήσεων που απαντούσα σε κάποιες περιπτώσεις κατά τύχη. Τελικά δεν δούλεψε το σύστημα.

Έτσι βρήκα πληκτρολόγιο USB και έδωσα τις εντολές που πρότεινες. Μετά την πρώτη εντολή έλεγε ότι δεν υπάρχει τέτοιο αρχείο ή κατάλογος (επισυνάπτω τα αποτελέσματα του τερματικού στο αρχείο Τερματικό.txt).

Επισυνάπτω και το xorg.txt. Ελπίζω να μπορέσετε να βγάλετε άκρη.

> [...]

Μετά την πρώτη εντολή έλεγε ότι δεν υπάρχει τέτοιο αρχείο ή κατάλογος
> (επισυνάπτω τα αποτελέσματα του τερματικού στο αρχείο Τερματικό.txt).

Ναι, η εντολή cat δεν χρειάζεται. Στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι λάθος.
Η σωστή εντολή είναι

    dmesg > dmesg.txt

Ωστόσο θα χρειαστούμε αυτά τα logs με το πληκτρολόγιο που ΔΕΝ δουλεύει. Αν
έχεις συνδέσει ένα USB πληκτρολόγιο που δουλεύει, μάλλον δεν θα γράφουν και
πολλά τα Logs, γιατί τα συγκεκριμένα είναι από το current boot που έχεις
κάνει.
Αν μπορέσεις να κάνεις την διαδικασία με το On screen keyboard , έχοντας το
PS/2 πληκτρολόγιο συνδεδεμένο, ίσως βγάλουμε άκρη.

Μιας όμως και σύνδεσες USB πληκτρολόγιο, δοκίμασε

    gksudo gedit /etc/modules

και στο τέλος πρόσθεσε

    psmouse

αποθήκευσε το έγγραφο και κάνε μια επανεκκίνηση με το PS/2 μόνο, να δεις αν
δουλεύει.

> [...]

    psmouse

αποθήκευσε το έγγραφο και κάνε μια επανεκκίνηση με το PS/2 μόνο, να δεις αν δουλεύει.
Φίλε Nik Th,

Πρόσθεσα το psmouse όπως είπες και έκανα επανεκκίνηση, χωρίς να δουλέψει το PS/2. Χωρίς να επανασυνδἑσω το USB πληκτρολόγιο, έδωσα την εντολή dmesg > dmesg.txt, το αποτέλεσμα της οποίας επισυνάπτω.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

vangelis mouhtsis
Στις 29/05/2013 07:53 μμ, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:

> [...]
>
> Πρόσθεσα το psmouse όπως είπες και έκανα επανεκκίνηση, χωρίς να δουλέψει το PS/2. Χωρίς να επανασυνδἑσω το USB πληκτρολόγιο, έδωσα την εντολή dmesg > dmesg.txt, το αποτέλεσμα της οποίας επισυνάπτω.

Εάν θέλεις μου απαντάς τι έγινε με την εντολή:
"dpkg-reconfigure keyboard-configuration"

cheers
gnugr

> [...]

> Πρόσθεσα το psmouse όπως είπες και έκανα επανεκκίνηση, χωρίς να δουλέψει το PS/2. Χωρίς να επανασυνδἑσω το USB πληκτρολόγιο, έδωσα την εντολή dmesg > dmesg.txt, το αποτέλεσμα της οποίας επισυνάπτω.

Φίλε Βαγγέλη,

Σε προηγούμενο μήνυμα ενημέρωσα:
[...]

Σε ευχαριστώ βέβαια για την προσπάθεια να βοηθήσεις, αλλά και για το ενδιαφέρον.

Φιλικά

 Κώστας Οικονόμου

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

katanophoros
Στις 29/05/2013 08:28 μμ, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:

> Στις 29/05/2013 07:53 μμ, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:

Σχετ: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Kostas Oikonomou-3

Στις 29/05/2013 08:28 μμ, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:

> Στις 29/05/2013 07:53 μμ, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:

Δοκίμασε ξανά και τράβα βίντεο. Ακόμα δοκίμασε και τις υπόλοιπες
εντολές. Ακόμα καλύτερα έχε και τα 2 πλητρολόγια συνδεδεμένα.

Φίλε Δημήτρη,

Τι να δοκιμάσω ξανά; Να θυμίσω ότι η εντολή «dpkg-reconfigure keyboard-configuration» δόθηκε σε λειτουργία ανάκτησης, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα video.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Klearchos-Angelos Gkountras-3
On Wed, May 29, 2013 at 06:28:00PM +0100, Kostas Oikonomou wrote:

> [...]
> Προσπάθησα αρχικά να εφαρμόσω τις οδηγίες του Βαγγέλη. Έτσι από το grub ξεκίνησα σε «λειτουργία ανάκτησης» και έδωσα την εντολή «dpkg-reconfigure keyboard-configuration». Μπήκα σε ένα κικεώνα ερωτήσεων που απαντούσα σε κάποιες περιπτώσεις κατά τύχη. Τελικά δεν δούλεψε το σύστημα.

δινοντας την  εντολη  "dpkg-reconfigure keyboard-configuration"

Το πρώτο πράγμα λέει τι μοντελο  keyboard εχεις λεει ποια το κατασκευασε και δοκιμαζεις

στην δευτερη ερωτηση σε ρωταει τι laylaout εχεις δηλαδη ελληνικα αγγλικα
, εγω το εχω στο Greek

3 ερωτηση σε ρωταει για πως αλλαζει το laylaout λογικα Alt+Sfit

4 ερωτηση εισαι στο αγγλικο πληκτρολογιο θες να γραψεις το € με το altgr
+ το Ε  Το εχω ορίσει στο Right Alt ( Alt GR).επομενη  ποιο θες να είναι το ΑltGR ?

επομενη ερωτηση ειναι το compose key [0] και σε ποιο θα ειναι ορισμενο

και επομενη ερωτηση θες ο συνδιασμος Control+ALT-BackSpace να κλεινει
τον X server ? ( λογικα σε παει στον login manager στο ubuntu ειναι ο
lightdm , ενω μερικοι που δεν χρησιμοποιουν login manager τους πεταει
στο tty1  )

αυτα .

[0] https://help.ubuntu.com/community/ComposeKey

http://jemadux.no-ip.info

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th-2
Ξανά στέλνω το ίδιο μήνυμα γιατί κατά λάθος δεν το έκανα κοινοποίηση στην
λίστα.. sorry.

Στις 30 Μαΐου 2013 - 2:29 π.μ., ο χρήστης Nik Th
<[hidden email]>έγραψε:

> [...]

>Επίσης ρίξε και μια ματιά στο BIOS να δεις αν υπάρχει κάποια επιλογή για PNP devices και άλλαξε την (για δοκιμή).

Έκανα επανεκκίνηση για να μπω στο BIOS. Εκεί δεν βρήκα καμιά εντολή που να λέει PNP. Στη συνέχεια ξεκίνησα τον υπολογιστή στην αμέσως προηγούμενη έκδοση του πυρήνα kernel, αλλά το πληκτρολόγιο πάλι δεν λειτουργούσε.  Τελικά προχώρησα σε κανονική επανεκκίνηση και άφησα τον υπολογιστή στην αρχική οθόνη επιλογής χρήστη (εκεί που δίνεις κωδικό) και πήγα σε μια υποχρέωση που προέκυψε. Μέχρι να γυρίσω, χρησιμοποίησε η κόρη μου τον υπολογιστή στο λογαριασμό της και μετά αποσυνδέθηκε, αφήνοντας τον υπολογιστή στην οθόνη που επιλέγεις
 χρήστη και δίνεις κωδικό (αρχική οθόνη). Όταν τα κατάφερα να ξαναγυρίσω στον υπολογιστή μου, ανακάλυψα ότι το πληκτρολόγιο δουλεύει κανονικά.

Μετά από αυτά τα δεδομένα (που δεν κατάλαβα τι έγινε και λειτουργεί το πληκτρολόγιο), τι κάνω; Αφήνω τα πράγματα ως έχουν χωρίς να συνεχίσω να «σκαλίζω» τον υπολογιστή μου; Στέλνω κάποιο log αρχείο, και ποιό είναι αυτό; Κάνω κάτι άλλο;

Να σημειώσω ότι όσα γράφεις πιο πάνω για τον πυρήνα kernel, μου φαίνονται κινέζικα.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th-2
Στις 30 Μαΐου 2013 - 10:00 μ.μ., ο χρήστης Kostas Oikonomou <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
> αυτό; Κάνω κάτι άλλο;
>
> Να σημειώσω ότι όσα γράφεις πιο πάνω για τον πυρήνα kernel, μου φαίνονται

Κοίτα, αν το πληκτρολόγιο λειτουργεί κανονικά τώρα, τι να σου πω ; Άστον
μην τον σκαλίζεις. Ίσως να φταίει και η έκδοση πυρήνα (με κάποια αναβάθμιση
να διορθωθεί δηλαδή), ίσως ο Xorg. Πολλά μπορεί να φταίνε.

Μακάρι να συνεχίσει να δουλεύει σωστά. Αν πάντως δεν δουλέψει κάποια
στιγμή, κάνε ποστ τα logs ολοκληρωμένα. Και το dmesg και το Xorg.0.log .
Την ξέρεις τη μέθοδο τώρα.

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th-2
Στις 31 Μαΐου 2013 - 6:28 μ.μ., ο χρήστης Kostas Oikonomou <
[hidden email]> έγραψε:

> Φίλε Nik Th,
>
> Και πάλι σταμάτησε να λειτουργεί το πληκτρολόγιο. Επισυνάπτω τα 2 αρχεία,
> χωρίς να κάνω κάποιες αλλαγές (όπως αυτά που έλεγες για τροποποιήσεις στο
> grub).
>
> Ελπίζω τα αρχεία αυτά να βοηθήσουν τη κατάσταση.
>
> Φιλικά
>
> Κώστας Οικονόμου

Μάλλον έχεις πέσει σε κάποιο bug. Είδα πολλά που έχουν αναφερθεί ήδη
(ψάχνοντας με τα μηνύματα λάθους που έχεις κι εσύ). Δυστυχώς έτσι έχουν τα
πράγματα. Όταν λέω δυστυχώς εννοώ πως πιθανότατα δεν πρόκειται να
διορθωθεί. Γιατί ; Γιατί δεν ασχολούνται πλέον με παλιό hardware. Η PS/2
θεωρείται πλέον παλιά τεχνολογία. Σε καινούριες μητρικές δεν υπάρχει καν
θύρα PS/2.

Αυτό που ίσως μπορεί να διορθώσει κάπως το πρόβλημα είναι η παράμετρος που
σου είπα πριν (μέσω grub). Δοκίμασε την. Αν δεν κάνει τίποτα, τότε ένα USB
πληκτρολόγιο και είσαι κομπλέ.

Τώρα να εγκαταστήσεις παλιότερο πυρήνα ή παλιότερη διανομή.. νομίζω δεν
αξίζει. Δηλαδή για ένα πληκτρολόγιο. Αν ήταν κάποια πιο σοβαρή hardware
ασυμβατότητα τότε θα ανοίγαμε και bug , θα κάναμε κι άλλα πράγματα.

Κάτι τελευταίο αν δεν το ξέρεις. Η κάρτα γραφικών που έχεις (radeon 3200)
έχει σταματήσει να υποστηρίζεται από την AMD για Linux. Δηλαδή δεν υπάρχουν
κλειστοί οδηγοί. Αν σε περίπτωση θελήσεις να εγκαταστήσεις τον legacy οδηγό
για AMD , διάβασε εδώ:
https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=37&t=26335#p279001

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Kostas Oikonomou-3
Απο:Nik Th <[hidden email]>

Προς: Kostas Oikonomou <[hidden email]>
Κοιν.: Ubuntu-gr <[hidden email]>
Στάλθηκε: 11:52 μ.μ. Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013
Θέμα: Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

> [...]

Κάτι τελευταίο αν δεν το ξέρεις. Η κάρτα γραφικών που έχεις (radeon 3200) έχει σταματήσει να υποστηρίζεται από την AMD για Linux. Δηλαδή δεν υπάρχουν κλειστοί οδηγοί. Αν σε περίπτωση θελήσεις να εγκαταστήσεις τον legacy οδηγό για AMD , διάβασε εδώ: https://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=37&t=26335#p279001

Κατ' αρχή σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο που διέθεσες για το πρόβλημα μου, και για τις προσπάθειες σου να το λύσεις. Τελικά αναγκάστηκα να αλλάξω πληκτρολόγιο, χρησιμοποιώ ένα με USB σύνδεση. Πληροφοριακά δοκίμασα να κάνω την αλλαγή στο grub, ακολουθώντας τις οδηγίες σου. Η αλλαγή αυτή δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.

Και τώρα για την κάρτα γραφικών, Μου δημιούργησες μια απορία. Αν κατάλαβα καλά (και θέλω επιβεβαίωση) υποστηρίζεται κανονικά από το Linux, αλλά όχι από την AMD. Δηλαδή το «ρεζουμέ» είναι να μην προσπαθήσω να ενεργοποιήσω κάποιον οδηγό ιδιοταγή (κλειστό). Αν δεν το κάνω (ενεργοποίηση κλειστού οδηγού) δεν θα έχω κανένα πρόβλημα, και θα χρησιμοποιώ τον ανοικτό οδηγό του Linux. Παρακαλώ επιβεβαίωσε αν είναι σωστά αυτά που κατάλαβα.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Salih EMIN-3
Ναι ακριβώς. Δεν έχει νόημα να κάνεις εγκατάσταση τους ιδιοταγής  οδηγούς
αν το σύστημά σου δουλεύει καλά και δεν παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα.

--
Salih Emin

About Me: http://about.me/salihemin
Blog: http://cerebrux.net <http://about.me/salihemin>

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th-2
Στις 1 Ιουνίου 2013 - 3:53 μ.μ., ο χρήστης Kostas Oikonomou <
[hidden email]> έγραψε:

> [...]
> οδηγού) δεν θα έχω κανένα πρόβλημα, και θα χρησιμοποιώ τον ανοικτό οδηγό
> του Linux. Παρακαλώ επιβεβαίωσε αν είναι σωστά αυτά που κατάλαβα.

Έτσι όπως ακριβώς τα λες είναι. Σωστά τα κατάλαβες. :-)

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

Nik Th-2
Στις 2 Ιουνίου 2013 - 1:36 μ.μ., ο χρήστης Polydoros Stoltidys <
[hidden email]> έγραψε:

> βγάλτε με από εδώ
>
> --
> μην με δοκιμαζεις εσυ θα χασεις.

Εννοείς από την λίστα Polydoros Stoltidys ;

Αν εννοείς από την λίστα, βγαίνεις μόνος σου όποτε θες. Κάνω ένα quote ένα
μήνυμα του διαχειριστή της λίστας σχετικά με το αυτό που ρωτάς :

*Wed Feb 6 15:56:39 GMT 2008*

Αν θέλετε να διαγραφτείτε από κάποια λίστα συνδρομητών όπως την
Ubuntu-gr,
α. η διαγραφή γίνεται με διαδικασία "σελφ σέρβις". Δηλαδή πρέπει ο ίδιος
να κάνετε τη διαδικασία διαγραφής. Δεν υπάρχει κάποιο άτομο που κάνει
τις διαγραφές για εσάς.
β. Οδηγίες για τη διαχείριση της εγγραφή σας (+κωδικός) έχει σταλθεί
κατά την εγγραφή σας. Ο ίδιος κάνατε κάποια στιγμή στο παρελθόν εγγραφή
στη λίστα αυτή. Αν ανατρέξετε στο γράμμα αυτό, θα απαντηθούν κάθε
ερωτήματά σας.
γ. Ακόμα και αν έχετε χάσει το εκείνο το γράμμα εγγραφής, μπορείτε να
επανακτήσετε τον κωδικό σας για να κάνετε τη διαγραφή. Στο τέλος κάθε
γράμματος που λαμβάνετε από τη λίστα υπάρχει ο σύνδεσμος

Ο σύνδεσμος αυτός επιτρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό σας, και να κάνετε
τη διαγραφή.

Σίμος Ξενιτέλλης

Re: Πληκτρολόγιο PS/2 αδυναμία λειτουργίας

lepidas
με αλλο πληκτρολογιο usb πχ δοκιμασες? δοκιμασε και αμα ειναι οκ τοτε πετα
το το ps2 στα σκουπιδια

Blades - www.snowguide.gr