Εγχειρίδιο για αρχάριους για το «R statistics/R commander»

Εγχειρίδιο για αρχάριους για το «R statistics/R commander»

Kostas Oikonomou-3
Αγαπητοί φίλοι,

Μήπως κάποιος/α από εσάς ξέρει κάποιο εγχειρίδιο (κατά προτίμηση σε pdf μορφή) που να έχει τα βασικά, πως να χρησιμοποιήσω το R statistics/R commander;

Η μέχρι τώρα «στατιστική» μου εμπειρία είναι από το SPSS, όπου μπορούσα να επιλέξω κάποια δεδομένα βάσει κριτηρίων (πχ ηλικία > 40ετών), να κάνω απλές στατιστικές αναλύσεις όπως το χ2 και το t-test, και τέλος να παράγω κάποια γραφήματα, όπως ιστογράμματα, ή box-plots.

Δεδομένου ότι προσπαθώ να «απεξαρτητοποιηθώ» πλήρως από το περιβάλλον των Windows, σκάω να μάθω να κάνω, πάνω-κάτω τα ίδια πράγματα στο R statistics/R commander, φυσικά μέσα από περιβάλλον Ubuntu 14.04. (Ο μόνος λόγος που αναγκάζομαι κάποιες φορές να γυρίσω στα Windows (s)Vista είναι για να δουλέψω το SPSS)

Έχω κάνει πολλές αναζητήσεις στο διαδίκτυο, «κατέβασα» πολλά pdf, αλλά όλα είναι αρκετά «ακαταλαβίστικα» γιατί δεν έχουν οδηγίες πως να χειριστώ το γραφικό περιβάλλον του R statistics/R commander και να κάνω κάποια απλά πράγματα.

Τα κατάφερα μέχρι τώρα να απομονώσω κάποια δεδομένα σε καινούργια «data sets» και έκανα μια φορά και ένα χ2 τεστ. Βγαίνοντας από το πρόγραμμα, δεν κατάφερα να σώσω τη δουλειά που έκανα, παρά του ότι του ζήτησα να τα σώσει (δεν τα βρίσκω πουθενά). Σήμερα προσπαθούσα να διορθώσω κάποια δεδομένα πατώντας το κουμπί «Edit Data Set», αλλά δεν έπαιρνε τις διορθώσεις.

Αν μπορούσε κάποιος/α να μου δώσει κάποιο site ή κάποιο pdf αρχείο που να με βοηθήσει θα με έσωζε κυριολεκτικά.

Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για το σίγουρο ενδιαφέρον σας.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου

Re: Εγχειρίδιο για αρχάριους για το «R statistics/R commander»

John Proios
Γιατί δεν ξεκινάς από εδώ http://www.r-project.org/ ?

Στις 10/20/2014 11:43 PM, ο/η Kostas Oikonomou έγραψε:
> R statistics/R commander

Re: Εγχειρίδιο για αρχάριους για το «R statistics/R commander»

Giorgos Karanikas
Καλησπέρα Κώστα,

ριξε μια ματιά εδώ:
http://www.gardenersown.co.uk/Education/Lectures/R/basics.htm

Αν μπορείς να βρεις από κάπου θα πρότινα και το "Beginning R: The
Statistical Programming Language" (
http://www.amazon.co.uk/Beginning-R-Statistical-Programming-Language/dp/111816430X/ref=ntt_at_ep_dpi_2
)

Η εμπεριά μου με το R δεν είναι και η καλύτερη να σου πω την αλήθεια
(συγκριτικά με άλλα προγράμματα/συστήματα του είδους) όσον αφορά το τομέα
ευκολίας επεξεργασίας δεδομένων, ρύθμισης αλλά και ταχύτητας. Κοινώς εγώ αν
μπορούσα να το αποφύγω θα το έκανα και να χρησιμοποιούσα κάτι άλλο (πχ weka
ή rapidminer).

Φλικά,

Γιώργος Καρανίκας

> [...]
> με βοηθήσει θα με έσωζε κυριολεκτικά.
>
> Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για το σίγουρο ενδιαφέρον σας.

*--- Karanikas Georgios* ---

MSc : Advanced Computing : Internet Technologies and Security

BSc:Computer Engineer
cell: +30.697.7169966
[hidden email]
<http://www.twitter.com/gkaranikas>

Σχετ: Εγχειρίδιο για αρχάριους για το «R statistics/R commander»

Kostas Oikonomou-3
Το έχω επισκεφθεί πολλές φορές, αλλά δεν με βοήθησε. Πιθανό να χρειάζομαι περισσότερο καθοδήγηση για τη χρησιμοποίηση του γραφικού περιβάλλοντος.

Στις 11:49 μ.μ. Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014, ο/η Ioannis Proios <[hidden email]> έγραψε: