Re: Sammandrag av ubuntu-se, Vol 148, Utgåva 1

Re: Sammandrag av ubuntu-se, Vol 148, Utgåva 1

nils-goran@comhem.se
Finns Ubuntu för Mac???
[hidden email]

4 juni 2020 kl. 14:00 skrev [hidden email]:

Skicka meddelanden som ska distribueras till ubuntu-se till:
[hidden email]

För att anmäla dig till eller avanmäla dig från listan via
Internet, gå in på:
eller skicka ett e-postbrev till
[hidden email]
med ordet 'help' i ämnesfältet eller som innehåll.

Du kan nå ansvarig(a) person(er) för listan på
[hidden email]

När du svarar på e-postbrev till listan, var vänlig och ändra
ämnesfältet så att det är lite mer beskrivande än bara "Re:
Innehåll av ubuntu-se sammandrag..."

Dagens ämnen:

  1. Orca (Thomas Holmgren)
  2. Re: Orca (mattias)

Message: 1
Date: Wed, 3 Jun 2020 17:50:30 +0200
From: "Thomas Holmgren" <[hidden email]>
To: "Ubuntu Sverige" <[hidden email]>
Subject: Orca

Hej,

Hur kan jag start Orca i Ubuntu Mate 20.04?

Mvh Thomas...

------------------------------

Message: 2
Date: Wed, 3 Jun 2020 18:42:29 +0200
From: mattias <[hidden email]>
To: [hidden email]
Subject: Re: Orca

pröva

alt+f2

skriv:

orca

eller pröva trycka alt+windows+s

windowstangenten är till vänster om alt-knappen

Den 2020-06-03 kl. 17:50, skrev Thomas Holmgren:
Hej,

Hur kan jag start Orca i Ubuntu Mate 20.04?

Mvh Thomas...

Re: Sammandrag av ubuntu-se, Vol 148, Utgåva 1

Gustav Ekner

Japp, Ubuntu finns för Mac-datorer. Har själv kört Ubuntu på en 2015 MacBook Air, funkade rätt bra.