Rhythmbox zonder Sound Juicer

Kees de Bruin
Ik gebruik Ubuntu Dapper naar volle tevredenheid, maar ik kan via Rhythmbox
niet een eigen ripper configureren. Nu wordt standaard Sound Juicer
gebruikt, maar deze voegt geen ID3 tags toe aan m'n mp3 files (een bugje?).
Ik zou dan ook graag Grip gebruiken ipv Sound Juicer, maar hoe kan ik dit
in Rhythmbox instellen?

Alvast bedankt!

--
  _      _ _
|_|\_\___|___/               "Read the manual -- what a radical concept"

Re: Rhythmbox zonder Sound Juicer

Martijn van de Streek
On Mon, 20 Mar 2006, Kees de Bruin wrote:

> [...]
> Ik zou dan ook graag Grip gebruiken ipv Sound Juicer, maar hoe kan ik dit

Niet in Rhythmbox.

Je zou kunnen instellen dat als je een CD in je CD-speler legt, hij vanzelf
Grip start ipv SJ (als CD-speel-programma dus). Dit kan in Systeem ->
Voorkeuren -> Verwisselbare stations en media

(overigens, waarom rip je niet naar Ogg/Vorbis? daar worden wel goede tags
aan toegevoegd, en de files zijn over het algemeen kleiner voor dezelfde
geluidskwaliteit..)

Martijn van de Streek wrote:

> [...]
> Grip start ipv SJ (als CD-speel-programma dus). Dit kan in Systeem ->
> Voorkeuren -> Verwisselbare stations en media
Dit heb ik al ingesteld, maar het zou handig zijn om dit vanuit Rhythmbox
te kunnen doen. Ze hebben de mogelijkheid toch niet voor niets ingebouwd.

> (overigens, waarom rip je niet naar Ogg/Vorbis? daar worden wel goede tags
> aan toegevoegd, en de files zijn over het algemeen kleiner voor dezelfde
> geluidskwaliteit..)

Omdat de CD speler in m'n auto geen Ogg/Vorbis aankan. Deze speelt alleen
gewone CDs en MP3 af.

--
  _      _ _
> [...]

Martijn van de Streek

> Omdat de CD speler in m'n auto geen Ogg/Vorbis aankan. Deze speelt alleen

Tijd voor een nieuwe ;)

Re: Rhythmbox zonder Sound Juicer

Bjorn Monnens-2
Bestaan er dan al auto radio's die ogg/vorbis ondersteunen?

Martijn van de Streek wrote:

>Tijd voor een nieuwe ;)
>
>Martijn

Re: Rhythmbox zonder Sound Juicer

Jan Claeys (Ubuntu)
Op ma, 20-03-2006 te 12:57 +0100, schreef Bjorn Monnens:
> Bestaan er dan al auto radio's die ogg/vorbis ondersteunen?

Al jaren, maar het zijn wel uitzonderingen, jammer genoeg...

(Ik zie trouwens niet goed in waarom SoundJuicer geen ID3 tags zou
kunnen toevoegen aan MP3s?)

Jan Claeys wrote:
> (Ik zie trouwens niet goed in waarom SoundJuicer geen ID3 tags zou
> kunnen toevoegen aan MP3s?)

Ik ook niet, maar id3v2 geeft aan dat er geen tags in de geripte files
zitten. Gelukkig werkt Grip ook zoals het moet. Alleen met niet-conforme
CDs moet je nog wel eens CDParanoia gebruiken in plaats van cdda2wav met
als gevolg dat het rippen een stuk langzamer gaat.

--