Seriële muizen [Fwd: serial mouse autodetection for Xorg - Look out, little furry folk!]

Seriële muizen [Fwd: serial mouse autodetection for Xorg - Look out, little furry folk!]

Jan Claeys (Ubuntu)
Ik meen me te herinneren dat een paar mensen hier problemen hadden met
de automatische detectie van seriële muizen in Ubuntu.  Men heeft een
manier gevonden om die toch automatisch bruikbaar te maken, maar
daarvoor hebben ze ook info nodig van mensen met zo'n ding.

De volledige uitleg staat hieronder, maar ik vat het even samen hoe je
kan helpen:

1. Je koppelt je seriële muis aan.
2. Je voert de volgende opdracht uit in een terminal zonder de muis te
   bewegen tijdens de uitvoering ervan:

      mdetect -vvv 2>/dev/null | grep tty

3. Herhaal voor elke combinatie van seriële muis & poort die je bezit.
4. Kopieer de uitvoer telkens en plak ze in een mail die je naar Oliver
   Grawert (alias "ogra") stuurt.  Zet in de mail ook telkens om welke
   muis (merk + model) het gaat!

Re: Seriële muizen [Fwd: serial mouse autodetection for Xorg - Look out, little furry folk!]

Adrien Verlee
Op za, 04-02-2006 te 17:49 +0100, schreef Jan Claeys:
> Ik meen me te herinneren dat een paar mensen hier problemen hadden met
> de automatische detectie van seriële muizen in Ubuntu.  Men heeft een

Wow!...
Maar ondertussen dan toch een moderne muis gekocht. Niet meer
vastgelopen sinds dan.
--
adrien

Op za, 04-02-2006 te 18:22 +0100, schreef Adrien Verlee:

> Wow!...
> Maar ondertussen dan toch een moderne muis gekocht. Niet meer
> vastgelopen sinds dan.

Mooi.  :)

Als je je oude muis nog hebt en wat vrije tijd over kan je misschien wel
anderen helpen die met hun oude muis verder moeten werken?  :-)

(Ik ga het ook eens draaien bij m'n ouders thuis.)