Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Silviu Bojica
Salut,

Sunt in legatura cu echipa LoCo din Emiratele Arabe Unite. Se
planuieste un install-fest in masa la una din universitatile tehnice
de aici. Cu 2-3 zile inainte va avea loc o prezentare a sistemului
Ubuntu, urmand ca studentii ce vor sa migreze la Ubuntu, sa vina in
ziua install-festului cu desktopurile sau laptopurile lor si sa ii
ajutam cu instalarea si cu raspunsuri la intrebarile lor.

Sunt curios, daca in tara s-au tinut astfel de evenimente si care a
fost raspunsul studentilor. De asemenea as dori sfaturi si idei legate
de modul de organizare, probleme tehnice la care ne-am putea astepta,
sau daca aveti o "poveste de success" pe aceasta tema pentru a o urma
ca model si pentru incurajarea baietilor de aici.

Multumesc,

--
Silviu D. Bojica

Re: Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Alexandru Cucu
Salut!

S-ar putea sa fie o problema cu legatura la internet daca toata lumea va
incepe sa descarce actualizari.

O alta problema, alimentarea cu energie electrica. Ai nevoie de prize
bune si multe.

Pentru instalare vezi sa ai o imagine salvata undeva local pentru ca ai
putea ruga participantii sa o descarce si sa o scrie pe o memorie
portabila cu Unetbootin de exemplu. E mai rapid decat de pe CD si s-ar
putea chiar sa te ajute daca nu ajung discurile.

--
Alexandru Cucu

Re: Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Stas Sușcov
În data de Jo, 03-02-2011 la 08:32 +0200, Alexandru Cucu a scris:

> [...]
> portabila cu Unetbootin de exemplu. E mai rapid decat de pe CD si s-ar
> putea chiar sa te ajute daca nu ajung discurile.

Un alt sfat ar fi să povestești direct cu băieții de la RosEdu, sau
poate îți răspund direct Alex/Lucian (ar trebui să fie la CC).
La UPB s-au organizat câteva ediții până acum, având cel mai ok
feedback.

Pe ei îi mai poți găsi pe rosedu@freenode

Oricum baftă!

Re: Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Lucian Adrian Grijincu-4
2011/2/3 Silviu Bojica <[hidden email]>:
> [...]
> sau daca aveti o "poveste de success" pe aceasta tema pentru a o urma
> ca model si pentru incurajarea baietilor de aici.

În ROSEdu am avut "Ubuntu Install fest" (acum rebrand-uit ca "Linux
install fest") de câteva ori.

Evenimentul a fost destinat în principal studenților de an I
(bobocilor). Ei au nevoie de Linux pentru temele de casă așa că
cererea e destul de mare :)
Am avut participanți și din alți ani sau din afara facultății care au
auzit de eveniment de pe Ubuntu.ro.

Infrastructură:
- multe prize/prelungitoare disponibile
- CD-uri deja scrise - noi le-am și dat celor care doreau să aibă acasă
- stick-uri USB pentru cei care vin cu netbook-uri
- blank-uri și măcar două calculatoare cu cdwriter
- rețea pentru a testa dacă merge internetul
- dacă puteți să puneți și o rețea wireless ar fi bine ca să vedeți
dacă driverele pe care le au funcționează bine sau dacă trebuie
drivere noi
- dacă la ei acasă au nevoie de configurări de rețea speciale (pppoe,
dsl, whatever) ar fi bine să le arătați cum se face asta
- pentru cei care vor să vină cu unitatea centrală: să aveți
mouse/tastatură/monitor/cabluri

De instalat pe calculatoare:
- flash
- gstreamer-plugin-* (pentru muzică & video)
- verificat dacă empathy merge bine pentru serviciu IM pe care-l
folosesc și instruit despre cum se configurează
- dacă nu: pidgin
- vlc, mplayer?

Arătat cum se instalează/caută programe din software center.

Să fie mulți oameni care să ofere asistență în caz de nevoie. Oameni
care au hardware cât mai diferit e și mai bine: să poți găsi pe cineva
care știe să umble cu drivere proprietare de la nvidia, broadcom, etc.

Să aveți oameni care dual-bootează cu windows. Dacă toți organizatorii
au doar Ubuntu curat pe HDD nu veți ști exact care sunt problemele
care pot apărea când se redimensionează partiții, etc.

--
 .
..: Lucian

Re: Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Silviu Bojica
Multumesc mult pentru informatii.

Deja vad cateva lucruri la care, cel putin eu nu m-am gandit, si in
aparenta destul de banele:
* necesitatea stick-urilor de memorie USB (intr-adevar nu toate
notebookurile au unitate pentru citirea CD-urilor),
* sau instructiunile pentru configurarea PPPoE/PPPoA.

Sper ca si la American University of Sharjah (AUS), unde va avea loc
install-fest-ul, sa avem un raspuns pozitiv, mai ales ca sunt cativa
studenti infiltrati, care au ales data si ora pentru o audienta
maxima: 2 martie, incepand cu 10am. Cica se stie de chiul si pe aici
:).

Daca mai aveti sfaturi/idei, va rog sa le postati in continuare. Iau
fiecare rand in serios si-l transmit mai departe tuturor
organizatorilor.

Va voi tine la curent cu modul de derulare al pregatirii si al
evenimentului in sine, banuiesc ca va fi un schimb de experienta
binevenit.

Inca o data, multumesc pentru sfaturi. Bafta!

--
Silviu D. Bojica

2011/2/4 Lucian Adrian Grijincu <[hidden email]>:

> [...]
> ..: Lucian

Re: Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Lucian Adrian Grijincu-3
2011/2/4 Silviu Bojica <[hidden email]>:
> Daca mai aveti sfaturi/idei, va rog sa le postati in continuare. Iau
> fiecare rand in serios si-l transmit mai departe tuturor
> organizatorilor.

Configurarea limbii sistemului și a tastaturii implicite.

--
 .
..: Lucian

Re: Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

jani.monoses@gmail.com
> [...]
> organizatorilor.

Configurarea limbii sistemului și a tastaturii implicite.

Daca unii vor folosi in araba sau vor sa arate la prieteni, poate e bine sa stie si de fostul Ubuntu Muslim Remix
care se pare ca are suport mai complet pe CD.

Jani