Sort skærm

Henning R.Hougaard
Hej.

Jeg har en ældre HP AMD Athlom 64 3700+  2,00 GB RAM  INVIDIA.

Jeg har, fra en købe cd, instaleret ubuntu 13,10  32-bit sammen med eksisterende XP.

Installationen gik fint og kan også komme til siden hvor jeg skal logge på med adgangskode.
Men der fra er skærmen sort. Jeg kan godt køre med pilen og det ser ud som om jeg kan starte
noget når jeg klikker i venstre side.
Skærmen kan begynde at blinke og lave en masse striber.

Jeg har tidligere haft 12,04 32 BIT installeret gennem Windows installer, og det kørte udmærket.

Mvh. Henning R. Hougaard

Re: Sort skærm

Anders Jenbo
Hej Henning

Hvilket grafikkort sider der i maskinen?

Mvh Anders

Den 04-03-2014 18:01, Henning R.Hougaard skrev:
[...]

Når du er ved logind skærmen så tryk ctrl+alt+f1
Log ind med dit bruger navn og adgangskode (kan ikke ses når du taster)

Kør følgende kommando for at installere driver og genstarte maskinen:
sudo apt-get install nvidia-319-updates

Så fungere den forhåbentlig bagefter.

Mvh Anders

Den 05-03-2014 16:28, Henning R.Hougaard skrev:
Hej Anders.

Det er et NVIDIA  GeForce 6200 TurboCache (TM)

Den 4. mar. 2014 kl. 19.07 skrev Anders Jenbo <[hidden email]>:
[...]

Lige en hurtig rettelse, dit kort er ikke længere understøttet i 319 så du skal i stedet installere 304:

sudo apt-get install nvidia-304-updates