Source-o-matic

Maikel Steneker
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk loop ik gruwelijk achter en weet iedereen dit al, maar voor de nieuwelingen zend ik dit bericht toch maar.

http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic

Ik heb toevallig op internet een link gevonden naar de bovenstaande site. Je kunt daar voor je Ubuntu-systeem (5.04 of 5.10) automatisch een sources.list genereren. Het gaat heel makkelijk: je vinkt aan wat je wilt hebben en je krijgt je sources.list! Overal staat netjes een omschrijving bij.

Ik ben iemand die normaal altijd met dat soort dingen zit te klooien, dus ik ben er wel blij mee.

Als er mensen zijn die een betere site weten, hoor ik het graag. Ik ben nu namelijk op zoek naar een uitgebreidere.

--
Maikel Steneker

Re: Source-o-matic

Martijn van de Streek
On Mon, 20 Mar 2006, Maikel Steneker wrote:

> [...]
> sources.list! Overal staat netjes een omschrijving bij.
>
> Ik ben iemand die normaal altijd met dat soort dingen zit te klooien, dus

Ik vraag me dan altijd af wat er mis is met de _standaard_ sources.list die
meegeleverd wordt, en het commentaar wat daar in staat.. want ik mis daar
niks aan...

Re: Source-o-matic

Op ma, 20-03-2006 te 17:25 +0100, schreef Maikel Steneker:
> Als er mensen zijn die een betere site weten, hoor ik het graag. Ik
> ben nu namelijk op zoek naar een uitgebreidere.

Als je andere *betrouwbare* apt sources weet zal Dennis die vermoedelijk
wel willen toevoegen?

Re: Source-o-matic

On ma, 2006-03-20 at 19:16 +0100, Martijn van de Streek wrote:

> Ik vraag me dan altijd af wat er mis is met de _standaard_
> sources.list die meegeleverd wordt, en het commentaar wat daar in
> staat.. want ik mis daar niks aan...

Non-free spul (java, w32codecs), '1337' updates (laatste wine, laatste
OO.o). In dat source-o-matic ding staan alleen relatief veilige
repositories, beter zo dan dat mensen zelf gaan zoeken en de meest
wazige shit erin proppen.

 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor normale mensen - http://www.ubuntu-nl.org