Ubuntu 5.10 Server

Christof Laeremans
Hallo,

Ik heb al een aantal keer geprobeerd om Ubuntu 5.10 te installeren op een oude Compaq Prolinea (nummer weet ik niet meer) met SCSI harde schijven. Het installeren van Ubuntu lukt (de desktop) maar vanaf het moment dat hij moet booten dan loopt het in het honderd en blijft hij na het laden van al het nodige gewoon hangen.

Door tijdsgebrek, examens en stagevoorbereidingen, heb ik nog niet de tijd gehad om de server versie er op te plaatsen. Gaat dit lukken of is het totaal niet mogelijk om Ubuntu op een SCSI "server" te installeren.

Alvast bedankt.

mvg,

Christof Laeremans

Re: Ubuntu 5.10 Server

Jan Claeys (Ubuntu)
Op ma, 30-01-2006 te 18:15 +0100, schreef Christof Laeremans:

> [...]
> tijd gehad om de server versie er op te plaatsen. Gaat dit lukken of
> is het totaal niet mogelijk om Ubuntu op een SCSI "server" te
Op zich zou SCSI geen probleem mogen zijn.
Hebben die oude Compaqs niet zo'n "rare" RAID controllers?

Re: Ubuntu 5.10 Server

Martijn Vermaat
> installeren van Ubuntu lukt (de desktop) maar vanaf het moment dat hij moet
> booten dan loopt het in het honderd en blijft hij na het laden van al het
> nodige gewoon hangen.

Heb je enig idee waar hij op blijft hangen en wat er nog wel goed gaat?

> server versie er op te plaatsen. Gaat dit lukken of is het
> totaal niet mogelijk om Ubuntu op een SCSI "server" te installeren.

Wellicht liep de vorige installatie vast op het laden van de X server,
daar zul je bij de server versie in ieder geval geen last van hebben.

Om er meer over te zeggen zullen we meer moeten weten over waar het
fout ging. Wil je graag meer zekerheid over de ondersteuning van je
server, dan kun je het internet en de Ubuntu wiki raadplegen. Compaq is
een bekend merk, grote kans dat iemand je met hetzelfde type is
voorgegaan.

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science        www.cs.vu.nl/~mvermaat/
Vrije Universiteit, Amsterdam         [hidden email]

Re: Ubuntu 5.10 Server

Steven M. Ottens-2
Hoi Christof,

Ik heb net ubuntu 5.1 op een dell poweredge met scsi raid 5, raid 0 en
gewone scsi gezet. Dat werkt gewoon hier. Ik had wel problemen toen ik
een IDE controller met schijven er bij hing en mijn scsi CD speler er
uit haalde. Zolang je niet schijven gaat wisselen/vervangen/verwijderen
werkt het gewoon.

Steven