Ubuntu 6.04

Maikel Steneker
Hallo allemaal,

Weet iemand al wat er nieuw is in Ubuntu 6.04 tegenover Ubuntu 5.10? Ik heb al iets gehoord over een nieuwe installatiewizard, die er uit zal gaan zien als die van Fedora (GUI dus). En weet iemand hoe het zit met Xubuntu? Kubuntu is nu al op CD uitgekomen, edubuntu nu ook, hoe zit het met xubuntu?

Klopt het trouwens ook dat Kubuntu 6.04 ook gratis is te bestellen via shipit (net als ubuntu)? En hoe zit het met edubuntu en xubuntu?

Maikel Steneker

Re: Ubuntu 6.04

Vincent van Adrighem
Op Tue, 20 Dec 2005 13:28:59 +0100
schreef Maikel Steneker <[hidden email]>:

> [...]
> zal gaan zien als die van Fedora (GUI dus). En weet iemand hoe het
> zit met Xubuntu? Kubuntu is nu al op CD uitgekomen, edubuntu nu ook,

Op debianplanet (http://www.debianplanet.org/) kun je de eerste uitgave
lezen van Ubuntu Desktop News. Daarin staan de veranderingen voor
 Ubuntu 6.04 (Dapper Drake).

> Klopt het trouwens ook dat Kubuntu 6.04 ook gratis is te bestellen via
> shipit (net als ubuntu)? En hoe zit het met edubuntu en xubuntu?

Staat er niets over op de shipit pagina?

Groetjes,
Vincent

Re: Ubuntu 6.04

Martijn van de Streek
On Tue, 20 Dec 2005, Vincent van Adrighem wrote:

> Op debianplanet (http://www.debianplanet.org/) kun je de eerste
> uitgave lezen van Ubuntu Desktop News. Daarin staan de veranderingen
> voor Ubuntu 6.04 (Dapper Drake).

http://fridge.ubuntu.com/ heeft meer echt Ubuntu-nieuws ;)
Hoe mooi Debian ook is, Debian-mensen gaan zeuren als je Ubuntu Debian
noemt..

> Staat er niets over op de shipit pagina?

Dat kan allemaal _nog_ niet. Dat komt allemaal later in het
development-proces.

Re: Ubuntu 6.04

Jeroen van Splunder
Op di, 20-12-2005 te 13:28 +0100, schreef Maikel Steneker:
> [...]
> zal gaan zien als die van Fedora (GUI dus). En weet iemand hoe het zit
> met Xubuntu? Kubuntu is nu al op CD uitgekomen, edubuntu nu ook, hoe

Xubuntu zal - volgens de wikipagina - een "echte" release krijgen met
6.04.
Die nieuwe installatiewizard installeert vanuit het livecd systeem. Zie
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuExpress
> Klopt het trouwens ook dat Kubuntu 6.04 ook gratis is te bestellen via
> shipit (net als ubuntu)? En hoe zit het met edubuntu en xubuntu?
Als 6.04 uitkomt worden via Shipit weer cd's verstuurd. Hierin zitten
Livecd-installers (zie boven) voor zowel Ubuntu als Kubuntu.
http://www.kubuntu.org/announcements/kde-commitment.php
--
Jeroen van Splunder <[hidden email]>