Ubuntu 6.06 op PPC

Christof Laeremans
Hallo,

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om Ubuntu 5.04 te installeren op mijn iBook maar het duurde nooit lang of ik ging terug naar Mac OS X. Dit om de eenvoudige reden dat het toetsenbord van de iBook (en ook iMac) niet werden ondersteunt door Ubuntu 5.04. Deze toetsenborden wijken wat af van de normale toetsenborden, een voorbeeld waar bij jullie de toets staat om vierkante of kubieke te maken (2 en 3 onder elkaar, om het zo te zeggen) daar staat bij mij # en @. Een ander voorbeeld, een apple toetsenbord heeft een knop om de CD/DVD speler te openen of te sluiten. Deze toets werkt niet onder Ubuntu 5.04.

Het zijn allemaal pietlulligheden ... maar weet er soms iemand van jullie als versie 6.06 al een betere ondersteuning heeft voor de apple toetsenborden ?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

Christof Laeremans

Re: Ubuntu 6.06 op PPC

Martijn van de Streek
On Wed, 07 Jun 2006, Christof Laeremans wrote:

> Het zijn allemaal pietlulligheden ... maar weet er soms iemand van jullie
> als versie 6.06 al een betere ondersteuning heeft voor de apple
> toetsenborden ?

Het zou wel moeten ja. Je zou het kunnen proberen met de Live-CD -- daar zit
het installatieprogramma tegenwoordig ook op, zodat je nog maar 1 CD hoeft
te downloaden.

Re: Ubuntu 6.06 op PPC

Herman Bos-3
Martijn van de Streek wrote:

> [...]
> het installatieprogramma tegenwoordig ook op, zodat je nog maar 1 CD hoeft

Desktop CD heet die CD nu IIRC.