Ubuntu DVD

Maikel Steneker
Hallo allemaal,

In de FAQ van ubuntu las ik het volgende:

Can You Send DVDs?

We are currently working on plans to allow people to purchase DVDs images that contain the Live CD, the install CD, and the complete set of supported packages for Ubuntu including Kubuntu. We'll update the shipit site and this page when that becomes a reality. We currently don't have a time frame but we expect it to be very soon.

In het bericht staat dus dat op de DVD zowel de Live als de Install CD staat, en dat er extra pakketten op de CD staan, inclusief die van kubuntu.

Betekent dat dat als ik nu een image download van de DVD, ik dan ook (naast het gewone ubuntu) het kubuntu-desktop pakket kan installeren zonder extra CD of internetverbinding ? Mijn internet is namelijk nogal sloom, en als ik gewoon een DVD kan downloaden (op een andere computer) ben ik voortaan van die wachttijd af (ik wil namelijk kunnen schakelen tussen KDE en Gnome_.

Met vriendelijk groet,

--
Maikel Steneker

Re: Ubuntu DVD

Dimitri Van Landuyt
Maikel Steneker wrote:

> [...]
> nogal sloom, en als ik gewoon een DVD kan downloaden (op een andere
> computer) ben ik voortaan van die wachttijd af (ik wil namelijk kunnen

Uit de lijst van packages die op die DVD staan
(http://cdimage.ubuntulinux.org/dvd/current/dapper-dvd-i386.list) blijkt
dat kubuntu er helaas niet bij op staat. Vermoedelijk plannen ze dit nog
in de toekomst. Wat je wel kan doen is zowel de kubuntu cd als de ubuntu
cd downloaden, ubuntu installeren en dan de packages vanop de kubuntu cd
toe te voegen aan je installatie. Zo hoef je ineens geen hele DVD te
downloaden, alleen maar twee cd images.

Succes,

Dimitri

Re: Ubuntu DVD

Maikel Steneker
Op 20-1-06 heeft Dimitri Van Landuyt <[hidden email]> het volgende geschreven:
Maikel Steneker wrote:

> [...]

cd downloaden, ubuntu installeren en dan de packages vanop de kubuntu cd
toe te voegen aan je installatie. Zo hoef je ineens geen hele DVD te

Is het ook mogelijk om zelf een CD in elkaar te knutselen met zowel de pakketten van ubuntu als de pakketten van kubuntu erop?

--
Maikel Steneker

Re: Ubuntu DVD

Dennis Kaarsemaker
On vr, 2006-01-20 at 16:02 +0100, Maikel Steneker wrote:
> Is het ook mogelijk om zelf een CD in elkaar te knutselen met zowel de
> pakketten van ubuntu als de pakketten van kubuntu erop?

Nee. Dat past niet.
  - Linux for human beings: http://www.ubuntu.com
  - Linux voor iedereen:    http://www.ubuntu-nl.org