Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

Panagiotis Theodoropoulos
Ψάχνω για κείμενο (κατά προτίμηση στα Ελληνικά) για τον *Ubuntu Server LTS*,
όπου να αναφέρονται αναλυτικά οι δυνατότητές του, τα χαρακτηριστικά του,
στοιχεία χρήσης του κλπ.

--
Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος
Panagiotis Theodoropoulos

Re: Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

Savvas Radevic
2012/1/25 Panagiotis Theodoropoulos <[hidden email]>

> Ψάχνω για κείμενο (κατά προτίμηση στα Ελληνικά) για τον *Ubuntu Server
> LTS*,
> όπου να αναφέρονται αναλυτικά οι δυνατότητές του, τα χαρακτηριστικά του,
> στοιχεία χρήσης του κλπ.

Υπάρχει στα αγγλικά: https://help.ubuntu.com/
Επιλέγεις την έκδοση ubuntu που σε ενδιαφέρει και μετά server. Υπάρχει και
σε PDF.

Για μετάφραση μπορείς να κοιτάξεις εδώ:
https://translations.launchpad.net/serverguide/
https://translations.launchpad.net/serverguide/oneiric/+pots/serverguide
https://translations.launchpad.net/serverguide/oneiric/+pots/serverguide/el/+translate?show=untranslated

Re: Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

Fotis Tsamis
Στις 25-01-2012, ημέρα Τετ, και ώρα 13:49 +0100, ο/η Savvas Radevic
έγραψε:

> Υπάρχει στα αγγλικά: https://help.ubuntu.com/
> Επιλέγεις την έκδοση ubuntu που σε ενδιαφέρει και μετά server. Υπάρχει και
> [...]

Για την 10.04 έχει μεταφραστεί η επίσημη τεκμηρίωση και βρίσκεται στο
http://help.ubuntu-gr.org/10.04/index.html

Και ο server guide στο
http://help.ubuntu-gr.org/10.04/serverguide/el/index.html

Re: Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

Savvas Radevic
Ωραίος! Σε pdf υπάρχει ή ζητάω πολλά; :)

Δοκίμασα να το φτιάξω με τις τελευταίες μεταφράσεις στο oneiric και μου
εμφανίζει "####" χαρακτήρες:
http://people.ubuntu.com/~medigeek/serverguide_el/pdf/serverguide.pdf

Η διαδικασία:

sudo apt-get install xsltproc bzr fop gnome-doc-utils docbook-xsl
libservlet2.5-java

bzr branch lp:serverguide
cd serverguide
mkdir po

https://translations.launchpad.net/serverguide/oneiric/+pots/serverguide/el/+export
Ζητάτε το αρχείο ως .po (PO format). Θα σταλεί στο email.

Μετονομάζετε το αρχείο ως el.po
Μεταφέρετε το el.po στο φάκελο po/

make serverguide

Το pdf (το οποίο δεν εμφανίζεται σωστά):

make serverguide-pdf

Re: Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

Simos Xenitellis-4
2012/1/25 Savvas Radevic <[hidden email]>:

> [...]
> Μεταφέρετε το el.po στο φάκελο po/
>
> make serverguide
>
> Το pdf (το οποίο δεν εμφανίζεται σωστά):

Η παραπάνω εντολή καλεί

        fop -fo $(BASE)serverguide/$(LN)/serverguide.fo -pdf
$(BASE)serverguide/$(LN)/serverguide.pdf;

όπου παράγει το PDF.
Οπότε, με το fop παράγεται το PDF.

Στην τεκμηρίωση του fop για γραμματοσειρές,
http://xmlgraphics.apache.org/fop/trunk/fonts.html
αναφέρει

«Every font contains a particular set of glyphs. If no glyph can be
found for a given character, FOP will issue a warning and use the
glyph for "#" (if available) instead.»

Οπότε πρέπει να καθορίσουμε γραμματοσειρές. Η πηγή του προβλήματος
φαίνεται να είναι στο πακετάρισμα του fop όπου δεν αναγνωρίζει κάποια
γραμματοσειρά για Ελληνικά.
Θα έπρεπε με την Ubuntu Font να δούλευε μια χαρά.

(έχω φθάσει μέχρι σε αυτό το σημείο. Αν υπάρχει πρόβλημα με το πως
ρυθμίζουμε γραμματοσειρές πες μου να δούμε παραπέρα).

Σίμος

Re: Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

Savvas Radevic
Διορθωσα το pdf χρησιμοποιώντας τα ubuntu fonts:
http://people.ubuntu.com/~medigeek/serverguide_el/pdf/serverguide.pdf

Παραθέτω ξανά τη διαδικασία επειδή ξέχασα το "LN=el" στο make

[...]

Patch-άρετε το bzr tree:
wget http://people.ubuntu.com/~medigeek/serverguide_el/bzrpatch.diff -O
bzrpatch.diff
bzr patch bzrpatch.diff

Για html:
make serverguide LN=el

Για pdf:

make serverguide-pdf LN=el

2012/1/26 Savvas Radevic <[hidden email]>:
> Διορθωσα το pdf χρησιμοποιώντας τα ubuntu fonts:
> http://people.ubuntu.com/~medigeek/serverguide_el/pdf/serverguide.pdf

Πολύ ωραία και εξαιρετική δουλειά σε ένα θέμα που είχαμε αγγίξει καιρό.
Αυτό θέλει ανακοίνωση για το www.ubuntu-gr.org. Η παραπάνω τεκμηρίωση
είναι πλήρης για Ubuntu 10.04;

Βλέπω στο https://translations.launchpad.net/serverguide ότι υπάρχουν
μηνύματα που θέλουν ακόμα
μετάφραση. Από τα 5000 μηνύματα συνολικά, απαιτούν μετάφραση γύρω στα
1200. Δηλαδή είναι ένα εφικτό έργο.

Ακόμα, στο https://wiki.ubuntu.com/DocumentationTeam/SystemDocumentation/UbuntuServerGuide
υπάρχει λίστα με θέματα που απομένουν για να ελεγχθούν ώστε να
οριστικοποιηθεί το ServerGuide,
για το Ubuntu 12.04.
Τα δύο άτομα που εργάζονται στην Canonical στο χώρο της τεκμηρίωσης είναι οι
https://launchpad.net/~peter-petrakis
https://launchpad.net/~petermatulis
Τα ονόματα μοιάζουν με ελληνικά, ωστόσο εμφανίζονται να είναι από τον Καναδά.

> [...]
>
> https://translations.launchpad.net/serverguide/oneiric/+pots/serverguide/el/+export
> Ζητάτε το αρχείο ως .po (PO format). Θα σταλεί στο email.

Πιστεύω ότι θα ήταν χρήσιμο να το γράψεις στο ιστολόγιό σου για να
φανεί στο planet.ubuntu.com.

Σίμος

Re: Αναλυτικό κείμενο για Ubuntu Server

TzeM
Μετάφραση είχα ξεκινήσει εγώ πριν 2 μέρες μετά το μηνυμά σου,αλλα θα
χρειαστώ
και κάποια άλλη βοήθεια γιατί είναι αρκετά τα μηνύματα.
Makrygiannis Athanasios
Εlectrical Εngineer

2012/1/27 Simos Xenitellis <[hidden email]>

> Η παραπάνω τεκμηρίωση
> είναι πλήρης για Ubuntu 10.04;

Δεν έχω ιδέα, πήρα τη μόνη μετάφραση που βρήκα, για oneiric. Με μια πρώτη
ματιά φαίνεται μεταφρασμένο. Στατιστικά στοιχεία της μετάφρασης στα
ελληνικά θα βρείτε εδώ:
https://translations.launchpad.net/serverguide/oneiric/+pots/serverguide/el/+details

Ανάφερα την αλλαγή του font ως σφάλμα:
https://bugs.launchpad.net/serverguide/+bug/922251