Ubuntu bak als access point

Tim ter Beest

Re: Ubuntu bak als access point

Vincent van Adrighem
Op Sun, 28 May 2006 18:24:11 +0200
schreef Tim ter Beest <[hidden email]>:

> Hallo allemaal,
>
> Ik heb hier een laptop staan met Ubuntu erop. Nu wil ik graag deze
> bak inzetten als access point (er zit een WLAN-kaart in). Welke
> pakketten kan ik hiervoor gebruiken?
>
> Alvast bedankt voor de reacties.
Een vriend van me doet dat. Volgens mij
moet je gewoon een normale wireless computer installeren, en
vervolgens die wireless kaart op "Ad-Hoc verbinding" zetten. Dan kun
je met laptops contact zoeken. Oh ja, installeer dan ook een
DHCP-servertje en zorg dat dat access-point van je ook NAT heeft
ingeschakeld als je hiermee internet wilt delen.

Groetjes,
Vincent

Re: Ubuntu bak als access point

Jan Claeys (Ubuntu)
Op ma, 29-05-2006 te 18:13 +0200, schreef Vincent van Adrighem:
> moet je gewoon een normale wireless computer installeren, en
> vervolgens die wireless kaart op "Ad-Hoc verbinding" zetten.

Dat is wel niet met alle WiFi-drivers mogelijk...
(En zeker niet als je ndiswrapper gebruikt.)

Re[2]: Ubuntu bak als access point

Tim ter Beest