Unofficial Ubuntu 5.04 add-on CD in Ubuntu 5.10 Breezy Badger

Unofficial Ubuntu 5.04 add-on CD in Ubuntu 5.10 Breezy Badger

Maikel Steneker
Hallo allemaal, (tenminste, dit komt toch in de nieuwsbrief van ubuntu-nl, of niet?)

Ik gebruik Ubuntu 5.10 Breezy Badger, en ik vind het fantastisch werken. Iets minder vind ik dat programma's als LimeWire niet zomaar te installeren zijn omdat ze niet open-source zijn. Op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=30147 heb ik een oplossing gevonden: een speciale add-on CD, met allerlei extra programma's voor ubuntu, die er niet standaard bij zitten. Ook al was hij voor Ubuntu 5.04, ik heb hem toch gebruikt. En het werkte! Ik heb nu allerlei programma's als LimeWire en Adobe Reader draaiende onder Ubuntu 5.10. Maar het lijkt wel of het script mijn ubuntu gedowngrade heeft ofzo... Bijvoorbeeld sources.list is totaal aangepast aan Ubuntu 5.04. Is er een manier om dit terug te draaien? Of is er (behalve sources.list) helemaal niets veranderd, en kan ik het back-up bestand zo terug zetten?

Maikel Steneker

Re: Unofficial Ubuntu 5.04 add-on CD in Ubuntu 5.10 Breezy Badger

Martijn van de Streek
On Sat, 17 Dec 2005, Maikel Steneker wrote:

> Hallo allemaal, (tenminste, dit komt toch in de nieuwsbrief van ubuntu-nl,
> of niet?)

Dit komt op de mailinglist. Als je aangegeven hebt dat je de 'Digest' versie
wilt ontvangen, dan ontvang je idd eens in de zoveel tijd een soort
nieuwsbrief, anders ontvang je de mails direct.

<deFrysk> de screenshotjes van kde zijn wel mooi stabiel

> [...]

> Iets minder vind ik dat programma's als LimeWire niet zomaar te installeren

Limewire heb je niet nodig, er is gtk-gnutella, dat praat met hetzelfde
netwerk en werkt stukken beter (en ook nog eens goed geintegreerd met het
systeem)

> Op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=30147 heb ik een oplossing
> gevonden: een speciale add-on CD, met allerlei extra programma's voor
> ubuntu, die er niet standaard bij zitten.

De forums zijn meestal een hele slechte bron van informatie, gemaakt door
mensen die van allerlei achtergronden komen, en niet gehinderd zijn door
enige kennis van zaken.

> Ook al was hij voor Ubuntu 5.04, ik heb hem toch gebruikt.

Dat moet je niet doen. ZEKER niet met niet-officiele dingen.

> En het werkte! Ik heb nu allerlei programma's als LimeWire en Adobe Reader
> draaiende onder Ubuntu 5.10.

Adobe Reader is niet nodig: Evince is een veel betere PDF-lezer. En zie mijn
verhaal over LimeWire eerder.

> Maar het lijkt wel of
> het script mijn ubuntu gedowngrade heeft ofzo...

Dat zou kunnen, maar ik betwijfel het. Waarschijnlijk heeft het je
sources.list gewoon verknald.

> Bijvoorbeeld sources.listis totaal aangepast aan Ubuntu 5.04. Is er een
> manier om dit terug te draaien? Of is er (behalve sources.list) helemaal
> niets veranderd, en kan ik het back-up bestand zo terug zetten?

Je moet geen software vanaf willekeurige plekken van het internet (het forum
telt als zodanig) installeren. ALTIJD synaptic (of apt-get, of een
vergelijkbaar programma) gebruiken, en NOOIT waarschuwingen negeren.

http://help.ubuntu.com/ heeft de _officiele_ VVV-gids
(veel-voorkomende-vragen).

BASIC is net als zwemmen: je verleert het nooit
        - Fluor

Re: Unofficial Ubuntu 5.04 add-on CD in Ubuntu 5.10 Breezy Badger

Martijn Vermaat

> [...]
> telt als zodanig) installeren. ALTIJD synaptic (of apt-get, of een
> vergelijkbaar programma) gebruiken, en NOOIT waarschuwingen negeren.
Voor de zekerheid kun je natuurlijk sowieso je sources.list
weer correct vullen met regels voor Ubuntu 5.10 (zoals je op
de Ubuntu wiki wel voorbeelden kunt vinden) en dan een

  sudo apt-get update
  sudo apt-get dist-upgrade

doen. (Of het equivalent in Syntaptic, dus 'herladen',
'systeem bijwerken' en 'toepassen'.) Weet je in ieder geval
zeker dat je op het niveau van Ubuntu 5.10 zit.

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science        www.cs.vu.nl/~mvermaat/
Vrije Universiteit, Amsterdam         [hidden email]