Unreal in linux

Maikel Steneker
Hallo allemaal!

Ik gebruik linux steeds meer in plaats van Windows. Helaas kan ik niet helemaal overstappen (i.v.m. software voor school en spellen).

Spellen voor linux zijn er wel steeds meer (en dan bedoel ik niet simpele dingen als snake). Ik ben een behoorlijke fan van de Unreal spellen, dus die speel ik steeds meer op linux.

Unreal Tournament is heel makkelijk. Je kunt de installers zo ophalen van http://www.liflg.org/?catid=6. Unreal Gold was iets moeilijker, maar na een simpele Google zoektocht vond ik deze site:
http://icculus.org/~ravage/unreal/unrealgold/
Daarmee kun je Unreal Gold als UT mod installeren.

Het spel wat overblijft is Unreal 2 (The awakening). Ik heb de hoop al bijna opgegeven: het spel is echt gemaakt voor Windows, draait niet onder Wine. Ik heb nergens installers gevonden. Weet iemand misschien toch een mogelijkheid om het spel (het liefst native) te draaien onder Ubuntu?

--
Maikel Steneker