VMware player

adrien-5
Tijdens het installeren bevestigde ik allemaal de default vragen, dan
kwam de vraag naar een c compiler. Uit de verschillende mogelijkheden
heb ik blijkbaar direct de goede er uit kunnen vissen (heb een ubuntu
versie genomen), want het proces ging door. Helaas kwam dan de vraag
naar het pad naar 'make'.

En daar sta ik... Welke make? Waar vind ik 'make'?
--
adrien

Re: VMware player

Dennis Kaarsemaker
On do, 2006-05-18 at 11:11 +0200, adrien wrote:
> [...]
> naar het pad naar 'make'.
>
> En daar sta ik... Welke make? Waar vind ik 'make'?

sudo apt-get install build-essential linux-headers-$(uname -r)

Time is an illusion, lunchtime doubly so.

Re: VMware player

Mark Schouten
On Thu, 2006-05-18 at 11:11 +0200, adrien wrote:
> [...]
> naar het pad naar 'make'.
>
> En daar sta ik... Welke make? Waar vind ik 'make'?

'apt-get install make'

Maar, waarschijnlijk ga je nog meer dingen nodig hebben. Wat was het dan
'apt-get install build-essentials' ?

--
Mark Schouten <[hidden email]>
admin van http://nl.archive.ubuntu.com/ en

Re: VMware player

adrien-5
Op do, 18-05-2006 te 11:17 +0200, schreef Dennis Kaarsemaker:
> sudo apt-get install build-essential linux-headers-$(uname -r)

Dank, dat werkte zonder probleem.
Achteraf blijkt wel dat VMware station nodig was om zo'n 'virtuele
appliance' te maken.

Als ik dat in Linux wilde doen, was ik de linux vmware player kwijt. Dus
naar windows. Installatie enz. alles ok. Dan via een (legale) windows
2000 zo'n virtuele machine gemaakt, en gekopieerd naar de linux schijf.

Maar nu geeft vmware player (in linux) een of andere fout omtrent
geheugen. Maar dat is er voldoende.

Ook vraag ik mij wel af of dat mijn scanner zal herkend worden via zo'n
virtuele machine. En daar gaat het mij uiteindelijk om.
Want toen ik de scanner opzocht via het windows (in windows uiteraard,
tijdens het installeren/maken vd virtuele toepassing) was die er niet,
en de installatie cd vd scanner werd herkend en was uitvoerbaar, maar de
scanner zelf werd niet gezien.

Maar goed, ik zal nog even krediet geven, en maar de linux versie van
vmware (de try & buy versie) downloaden.
--
adrien

Re: VMware player

adrien-5
Op za, 20-05-2006 te 12:49 +0200, schreef adrien:
> Ook vraag ik mij wel af of dat mijn scanner zal herkend worden via
> zo'n virtuele machine. En daar gaat het mij uiteindelijk om.

En het goede nieuws is, dat ie herkend wordt.

In de eerste test met glans geslaagd ook nog. Dank Jan C. voor deze tip.
Een en ander nog uitzoeken, zoals drag and drop, maar het moet zo wel
goed komen.
--
adrien