Viitorul forumul Ubuntu România

Stas Sușcov
Salut,
Ubuntu România trece printr-un episod foarte interesant ce ține de
comunitatea sa și viitorul pe care-l va adopta în această privință.
Și anume: suntem mulți, însă contribuțiile sunt tot mai puține. Ba, pe
lângă acest lucru, mai apar și confilcte între persoanele din comunitate
(forum thingy).

La ora actuală unica soluție pe care o văd este să ne orientăm atenția
asupra unui viitor care nu presupune intervenție umană; în Ubuntu
România nu există „straturi sociale”, iar forumul Ubuntu merge fix în
direcția opusă.

Astfel dilema este:
„Păstrăm forumul Ubuntu sau renunțăm la el pentru o soluție de tip
StackOverflow?” (mai bine zis OSQA[1]).

Vă rog să răspundeți doar cu păreri obiective, +1/-1 dați la sondaj:
http://poll.fm/2ml6g

Cei de pe ubuntu-ro-forum, vă rog să continuăm subiectul pe forum:
http://forum.ubuntu.ro/viewtopic.php?pid=92573

Spor.

[1]: http://meta.osqa.net/

Re: Viitorul forumul Ubuntu România

jani.monoses@gmail.com
Salut,

[...]

Nu am vazut unde se poate comenta acolo, in afara de votat Da/Nu .
Deci parerea ce o cred obiectiva o expun aici: :)

Daca problema nu e de natura tehnica, nu cred ca solutia e o alta implementare, fie era forum, stack overflow sau altceva,
doar daca aceasta impune un mod de interactiune care elimina problemele de gen trolling si certuri ce apar in forum.

Echipa ubuntu-ro are resurse putine, de aceea mi se pare ciudat sa se depuna efort in proiecte ce sunt tangentiale, cum ar
fi experimentatul cu diverse solutii tehnice in infrastructura.

Cu o solutie noua, o vreme accentul va fi pe buguri OSQA (sau altceva) in loc de Ubuntu.

Ce e diferit in ubuntu-ro fata de alte forumuri locale? Nu se confrunta toate cu aceleasi probleme cand creste nr de utilizatori?

Jani

Re: Viitorul forumul Ubuntu România

Stas Sușcov
În data de Mi, 19-01-2011 la 16:05 +0200, Jani Monoses a scris:

> [...]
>

> Ce e diferit in ubuntu-ro fata de alte forumuri locale? Nu se
> confrunta toate cu aceleasi probleme cand creste nr de utilizatori?

Ba, se poate comenta, iar unul din comentarii poate fi marcat drept
răspuns (care poate fi și a-l 100-lea comentariu) care va apărea instant
sub întrebare.

Alte plusuri:
* Rating automat și obiectiv la autori
* Sistem inteligent și pe rating de verificare a întrebării (detectare
trolling/flame/spam)
* Integrare cu serviciile sociale (gen autentificare Twitter sau FB)
* Lipsa necesității de administratori și moderatori
* Rezultatul reprezintă o arhivă de cunoștințe (knowledge base) lucru
care-l vor aprecia utilizatorii non-tehnici
* Mult mai lizibil

Eu aș avea și vreme și forțe să integrez soluția, și mai mult, nu este
un experiment. AskUbuntu.com are un succes foarte mare comparabil cu
forum.ubuntu.com

Iar apropo de problema noastră, sunt mai multe motive:
* Soluția fluxbb e veche și ar trebui actualizată
* Soluția de a merge cu forumul mai departe nu rezolvă problema
spam-ului/flame-wars
* Forumul face prea multă gălăgie și la propriu și la figurat
* Forumul necesită resurse umane (moderare și etc...)

[...]

ask ubuntu e doar in engleza? Nu au planuri de a internationaliza situl pe acelasi server fara
ca fiecate loco sa trebuiasca sa instaleze ceva separat?

Un site comun multilingv ar avea avantajul ca ai putea poate mai usor lega fire de discutii despre
acelasi subiect in diverse limbi.

Jani

Re: Viitorul forumul Ubuntu România

Stas Sușcov
În data de Mi, 19-01-2011 la 16:28 +0200, Jani Monoses a scris:

> [...]
> ca fiecate loco sa trebuiasca sa instaleze ceva separat?
>

> Un site comun multilingv ar avea avantajul ca ai putea poate mai usor

Îs proști pardon de expresie.
Când s-a pus problema inițierii askubuntu.com au zis că OSQA sau Shapado
(soluțiile free software) nu le convin, și au mers pe StackExchange
(soluție găzduită de StackOverflow, closed-source).

Deci treaba cu „întreabăUbuntu.com” nu e viabilă. Nici nu sunt sigur că
e un proiect Ubuntu/Canonical... :/

2011/1/19 Stas Sușcov <[hidden email]>
> [...]

(soluțiile free software) nu le convin, și au mers pe StackExchange
(soluție găzduită de StackOverflow, closed-source).

probabil pentru ca au vrut ceva sa mearga bine si fara sa fie nevoie de mentenanta din partea comunitatii ubuntu .
Deci treaba cu „întreabăUbuntu.com” nu e viabilă. Nici nu sunt sigur că
e un proiect Ubuntu/Canonical... :/

Si eu asa stiam ca e de la stackexchange sau cum le zice, un fel de reclama pentru servicii.

E closed source dar din cate stiu platforma aceea e foarte ok  - in practica, nu stiu cum se compara clonele de stackexchange FOSS.

Ce se intampla in cazul unei migrari cu datele din forumul curent? Se pot importa intr-o forma?

Jani

Re: Viitorul forumul Ubuntu România

Stas Sușcov
În data de Mi, 19-01-2011 la 17:11 +0200, Jani Monoses a scris:

> [...]
> practica, nu stiu cum se compara clonele de stackexchange FOSS.
>

> Ce se intampla in cazul unei migrari cu datele din forumul curent? Se

E MySQL în spate, pot scrie un importer în python, însă nu cred că se
merită luate toate discuțiile de pe forum. „Cafeneaua” va fi ignorată cu
siguranță :)

Re: [ubuntu-ro-forum] Viitorul forumul Ubuntu România

Adi Roiban-2
On Wed, 2011-01-19 at 16:25 +0200, Stas Sușcov wrote:

> [...]
>
> Eu aș avea și vreme și forțe să integrez soluția, și mai mult, nu este
> un experiment. AskUbuntu.com are un succes foarte mare comparabil cu
citation needed!!!
Există ceva date precum askubuntu are succes mai mare decât
forum.ubuntu.com ?

> Iar apropo de problema noastră, sunt mai multe motive:
> * Soluția fluxbb e veche și ar trebui actualizată

După părerea mea, forumul este destul de ok și nu văd nevoie de a fi
înlocuit.

O fi el vechi... da își face treaba.

Dacă nu ne doare... de ce să ne legăm la cap

> * Soluția de a merge cu forumul mai departe nu rezolvă problema
> spam-ului/flame-wars

Și pe askubuntu.com pot exista spamuri și flame war-uri... nu îmi dau
seama cum rezolva askubuntu această problemă.

> * Forumul face prea multă gălăgie și la propriu și la figurat

Pe cine ... cu ce deranjează gălăgia de pe forum?

> * Forumul necesită resurse umane (moderare și etc...)

OK și crezi că askubuntu.com se moderează automat ?

Am mai auzit lume care se plânge că forumul e nașpa, dar încă nu am
văzut o listă concretă cu exact ce e nașpa la forum.... încă mai aștept.

În concluzie... dacă ai timp eu zic că poți încerca un sistem de genul
askubuntu... dar nu ca înlocuire de forum ci mai degrabă în a înlocui
mail-urile de support de pe contact@ubuntu

Spor,
Adi

--
Adi Roiban

Re: [ubuntu-ro-forum] Viitorul forumul Ubuntu România

Stas Sușcov
În data de Mi, 19-01-2011 la 17:49 +0200, Adi Roiban a scris:

> citation needed!!!
> Există ceva date precum askubuntu are succes mai mare decât
> forum.ubuntu.com ?

Citation found:
http://drupal.txwikinger.me.uk/content/askubuntu-reaches-6000-questions-13000-answers-8000-users-60000-votes

> [...]
>

> Și pe askubuntu.com pot exista spamuri și flame war-uri... nu îmi dau
> seama cum rezolva askubuntu această problemă.

Da, ai dreptate, însă thumbs-up/down rezolvă treaba asta, și în final
utilizatorul care caută soluția nu este afectat de flame. Plus,
întrebările off-topic, vor avea o lizibilitate foarte mică, fiind
pierdute în conținutul apreciat.

> Pe cine ... cu ce deranjează gălăgia de pe forum?

Am zis doar, un număr mare de întrebări de asistență vine pe email-ul de
contact. La urma urmei, având un OSQA am putea da link direct la
soluție. Forumul și ca căutare e mult inferior unei soluții propuse!

> OK și crezi că askubuntu.com se moderează automat ?

E dirijat de utilizatori, nu de moderatori/admini care-și șterg mesajele
dacă cred că au belit faza :/

> [...]
>
> În concluzie... dacă ai timp eu zic că poți încerca un sistem de genul
> askubuntu... dar nu ca înlocuire de forum ci mai degrabă în a înlocui

Forumul nu va fi șters. Propun să rămână ca o arhivă, eventual scopul
său să fie „Cafeneaua” și nu asistența oficială.

Nu am mai avut adresări pe forum, însă după calitatea mesajelor din
subiectul deschis de mine, îmi vine greu să-mi imaginez că forumul așa
cum e, poate reprezenta o soluție mai bună ca un OSQA.

Plus, o altă problemă este conținutul ce se repetă (referitor la
gălăgie), care predomină!

Re: [ubuntu-ro-forum] Viitorul forumul Ubuntu România

Lucian Adrian Grijincu-4
> [...]
> subiectul deschis de mine, îmi vine greu să-mi imaginez că forumul așa
> cum e, poate reprezenta o soluție mai bună ca un OSQA.

Încercarea moarte n-are.

Dacă după o perioadă de timp (două trei luni măcar?) vedem că nu
merge, SHIFT+Delete și de la capăt.

Menținerea forumului o văd utilă:
* secțiunea știri (nu toată lumea știe de planet)
* cafeneaua
* promovare/planificare traduceri, grupuri locale + discuții pentru
cei care nu vor să socializeze pe lista de discuții

Partea de suport/asistență => OSQA.

--
 .
..: Lucian

Re: Viitorul forumul Ubuntu România

Lucian Adrian Grijincu-3
2011/1/19 Jani Monoses <[hidden email]>:
> [...]
> ca fiecate loco sa trebuiasca sa instaleze ceva separat?
> Un site comun multilingv ar avea avantajul ca ai putea poate mai usor lega

Am întrebat deja pe askubuntu.com dacă ar avea planuri pe tema asta
(ro.askubuntu.com sau ceva de genul). Ar cam avea astfel de planuri,
dar nimic bătut în cuie:

http://meta.askubuntu.com/questions/533/are-there-any-plans-for-localized-ask-ubuntu-instances

 * Localisation
   - number one priority for us (most users are international)
   - Would be nice to have a subdomain (eg nl.askubuntu.com)
     -- could then have a shared database of questions, but
automatically tagged with language
     -- possibly making community wikis translatable (flag needed to
indicate outdated translations)
     -- would make it possible for multilingual answerers to look at other pages
     -- currently we lack an askubuntu.com alternative for multiple
languages (shapado can be used instead)
   - The software is running on proprietary software - we should see
if open source technologies can be linked to that (e.g. gettext)

--
 .
..: Lucian

Re: [ubuntu-ro-forum] Viitorul forumul Ubuntu România

Stas Sușcov
În data de Mi, 19-01-2011 la 21:32 +0200, Lucian Adrian Grijincu a
scris:

> [...]
> * promovare/planificare traduceri, grupuri locale + discuții pentru
> cei care nu vor să socializeze pe lista de discuții

Și eu văd mai viabilă soluția propusă mai sus.
Împăcăm și capra și lupul :)

Oricum, scopul mesajului meu era să văd și din perspectiva comunității
cum decurg lucrurile, însă pe forum pare-se că nu merită adresate
propuneri de gen (am ajuns să fiu numit afacerist acolo :)))

Re: [ubuntu-ro-forum] Viitorul forumul Ubuntu România

marius adrian popa
> [...]

> cum decurg lucrurile, însă pe forum pare-se că nu merită adresate
> propuneri de gen (am ajuns să fiu numit afacerist acolo :)))
Eu zic sa pornesti o instanta openSource de qa si vedem daca o sa
foloseasca lumea
vad ca debian are ambele optiuni
http://forums.debian.net/index.php
http://ask.debian.net/

mie sincer imi place mai mult forumul , poate sunt obisnuit sa parcurg
threadurile si sa citesc ...
oricum idea e ca cineva tot trebuie sa raspunda ... indiferent de solutie :)