blanco pagina's met Brother HL-1110, en geen driver ?

Y P

blanco pagina's met Brother HL-1110, en geen driver ?

Y P
Hallo beste listers,

de cups conf voor mijn laserprinter, een Brother Hl-1110, is klaar maar er
komen enkel blanco pagina's uit;
er zijn brother-cups-wrapper-laser en ...-laser1 packages, idem voor de
...lpr-wrapper... packages, maar ik vind er geen model HL-1110 in vermeldt;

welke extra's wordt ik dan verondersteld te installeren ?

Ooit had ik de tgz van deze 2 packages, uit te pakken en Klaar Was Kees!
maar voor komende updates zou ik het ook graag via officiële packages willen
doen, dus ... alle goede tips welkom!

MVG,

Y P

Re: blanco pagina's met Brother HL-1110, en geen driver ?

Jan-3
Op 16-07-16 om 21:07 schreef Y P:
[...]

Op http://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=eu_ot&lang=en&prod=hl1110_us_eu_as&os=128
Kan je de deb vinden.
The tool will install LPR, CUPSwrapper driver and scanner driver (for scanner models).
http://support.brother.com/g/b/downloadhowto.aspx?c=eu_ot&lang=en&prod=hl1110_us_eu_as&os=128&dlid=dlf006893_000&flang=4&type3=625

LPR printer driver (deb package)

http://download.brother.com/welcome/dlf100419/hl1110lpr-3.0.1-1.i386.deb

How to Install

  1. Download LPR driver.

  2. Login as a superuser ( or use "sudo" option if required).

  3. Check if pre-required procedures are completed
    For Debian/Ubuntu 64bit

  4. Install the driver.
    1. Turn on the printer and connect the usb, network or parallel cable.
    2. Go to the directory where the driver is.
    3. Install LPR driver.The install process may take some time. Please wait until it is complete.
      Command  :  dpkg -i --force-all  (lpr-drivername)
    4. Check if the LPR driver is installed.
      Command  :  dpkg -l  |  grep  Brother

  5. Confirm/Configure a file according to your connection.
    1. Check the configuration filename for your distribution.
      Example:
      openSUSE, Ubuntu, Debian : /etc/printcap
      Redhat, fedora, Mandriva : /etc/printcap.local

    2. Edit the file according to your connection.
      For USB Connection (Default)
      Check if the parameter of ":lp" is ":lp=/dev/usb/lp0"
      For Network Connection
      replace ":lp" line to the following 2 lines
      :rm=(ip address of your printer)\
      :rp=lp\
      For Parallel Connection
      replace ":lp" line to the following line
      :lp=/dev/lp0\

    3. Restart the print system.
      Command  (for  lpr):  /etc/init.d/lpr  restart
      Command  (for  lprng)  :  /etc/init.d/lprng  restart

  6. Try a test print.

--
Jrl

Linux Registered User # 463601
Ubuntu gemakkelijk mooi & betrouwbaar

Op 17-07-16 om 01:23 schreef jrlmailing:
[...]

Nog maar eens opnieuw, vorige is minder duidelijk, sorry dit is duidelijker

Driver Install Tool

http://download.brother.com/welcome/dlf006893/linux-brprinter-installer-2.0.0-1.gz

How to Install

Step1. Download the tool.(linux-brprinter-installer-*.*.*-*.gz)

The tool will be downloaded into the default "Download" directory.
(The directory location varies depending on your Linux distribution.)
e.g. /home/(LoginName)/Download

Step2. Open a terminal window and go to the directory you downloaded the file to in the last step.

Step3. Enter this command to extract the downloaded file:

Command: gunzip linux-brprinter-installer-*.*.*-*.gz

Step4. Get superuser authorization with the "su" command or "sudo su" command.

Step5. Run the tool:

Command: bash linux-brprinter-installer-*.*.*-* Brother machine name

Step6. The driver installation will start. Follow the installation screen directions.

 When you see the message "Will you specify the DeviceURI ?",

 For USB Users: Choose N(No)
 For Network Users: Choose Y(Yes) and DeviceURI.

Y P

Re: blanco pagina's met Brother HL-1110, en geen driver ?

Y P
Hi !

ik wil dat liever in commandolijn doen
als het kon.
Of met wat cups zelf al inpetto heeft, maar 't model HL1110 vond ik zelfs
niete in de extra brother packages.

Y P

On Sun, Jul 17, 2016 at 01:30:49AM +0200, jrlmailing wrote:

> [...]
>     3. Restart the print system.
>        *Command  (for  lpr):  /etc/init.d/lpr  restart
>        Command  (for  lprng)  :  /etc/init.d/lprng  restart*

  |  Verstuurd vanaf mijn GNU/Linux  |  Envoyé de mon GNU/Linux  |
  |  -----------------  Sent from GNU/Linux  ------------------  |

Y P

[OPGELOST] Was:Re: blanco pagina's met Brother HL-1110, en geen driver ?

Y P
Hoi hoi!

het probleem is opgelost:

ik had de 2 .deb van Brother al met dpkg -i (als sudo su) geïnstalleerd,
het enige dat ik nog moest doen was een default printer instellen,
en dat kan je gewoon in commandolijn als volgt:
lpstat -d -p
(om te zien welke printers beschikbaar zijn),
en dan
lpoptions -d HL1110
in mijn geval, voor de Brother HL1110;
ik heb een .ps file met lpr naar de printer verzonden, en zij heeft het
correct afgeprint, zonder meer.

Toch bedankt allemaal voor de tips.