cups & ubuntu

Patrick Coeman
Vrienden,

Ik ben wat aant spelen met cups. Wou een printer toevoegen. Nu vraagt
die naar een admin login en paswoord. De normale logins worden niet
aangenomen. Security feature?

En heeft er iemand toevallig een canon IP4000r aan de praat gekregen? Ik
wil die laten werken zonder de turboprint drivers...

--
171.be - Patrick Coeman

ICT consulting & beveiliging voor KMO & NGO - Security naar ISO-17799 - Openbron en openstandaarden
GNU Linux (Debian & Ubuntu), OpenBSD, FreeBSD, DesktopBSD, PC-BSD, MS-Windows XP, server 2003 std & SBS

Bredestraat 171 - 2620 Hemiksem 0476 959505  - 03 8777998  [hidden email]   http://www.171.be
BTW-Ondernemingsnummer: BE-0868.969.748

Re: cups & ubuntu

Jos Herni
patje schreef:
> Vrienden,
>
> Ik ben wat aant spelen met cups. Wou een printer toevoegen. Nu vraagt
> die naar een admin login en paswoord. De normale logins worden niet
> aangenomen. Security feature?

http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=415

Re: cups & ubuntu

Peter Lieverdink-2
patje wrote:
> [...]
>
> En heeft er iemand toevallig een canon IP4000r aan de praat gekregen? Ik
> wil die laten werken zonder de turboprint drivers...

Canon Japan heeft daar CUPS drivers voor. Helaas alleen i386 (Ik heb een
iP3000 die ik via PPC wil gebruiken).

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=38995

De mijne werkt via the BJC7004 driver. Ik kan nu dus in kleur printen.
Nadeel is dat die driver niet alle papier soorten ondersteunt en ook
geen discs kan printen.

- P.

Re: cups & ubuntu

H.A.J. Koster
On Fri, 02 Dec 2005 20:26:31 +0100, patje wrote:

> Vrienden,
>
> Ik ben wat aant spelen met cups. Wou een printer toevoegen. Nu vraagt
> die naar een admin login en paswoord. De normale logins worden niet
> aangenomen. Security feature?

Ja, login via http://localhost:631 is uitgezet in Ubuntu -- men wordt
geacht System/Administration/Printing te gebruiken. Dit kan worden omzeild
door in /etc/cups/cupsd.conf aan het einde van dit bestand de regels met
"AuthType Basic" en "AuthClass System" uit te zetten met een # teken
ervoor...

--
H.A.J. Koster
"Behavioral axioms are right, but agents make mistakes..."

Re: cups & ubuntu

Marc Coevoet
Let op, een ppd is geen binary, dus zou je daarmee niet kunnen werken
op ppc???

Marc

--
http://users.fulladsl.be/spb13810/kerstmarkt.htm

afscheid aan apple ??
http://users.fulladsl.be/spb13810/apple/bw.htm
http://users.fulladsl.be/spb13810/apple/bwnl.htm

Re: cups & ubuntu

Peter Lieverdink-2
Marc Coevoet wrote:
> Let op, een ppd is geen binary, dus zou je daarmee niet kunnen werken op
> ppc???

Als de driver alleen de ppd bevatte wel ja, maar er zitten libs en
binaries bij. (Voor de utils enzo, hij kan nl ook direct op CDs printen)

Er is source voor een *deel* maar niet voor alles volgens mij (de source
rpm wordt geleverd met een paar binary libs, zal wel proprietary zijn
ofzo). Ik heb er maar een minuutje of tien naar gekeken tot nu toe, moet
eerst verhuizen, DAN spelen ;-)

- P.