defragmentatie

nicolaasyme
Hey iedereen,ik gebruik Kubuntu nog niet zo lang en ik vroeg me af waar
ik in Kubuntu een tool kan vinden om de harde schyf te defragmenteren.

Re: defragmentatie

Jochem Kossen
nicolaasyme schreef:

> Hey iedereen,ik gebruik Kubuntu nog niet zo lang en ik vroeg me af
> waar ik in Kubuntu een tool kan vinden om de harde schyf te
> defragmenteren.

Hoi! Linux bestandssystemen (ext3 ieg) fragmenteren een stuk minder dan
die op Windows, en het effect van fragmentatie merk je onder Linux ook
veel minder. Vandaar dat defragmentatie eigenlijk niet nodig is, en er
nauwelijks tools voor zijn. Er is een console tool voor ext2, defrag,
maar of dat ook werkt voor het door jouw gebruikte bestandssysteem. Met
andere woorden, geen zorgen over maken.

Groet,

Jochem