divx file verkleinen

Jos Herni
Hoe haal ik de 1e 35 seconden weg van een divx file? (avi)?

Re: divx file verkleinen

Martijn van de Streek
On Fri, 27 Jan 2006, Jos Herni wrote:

> Hoe haal ik de 1e 35 seconden weg van een divx file? (avi)?

Copyright notices strippen he...

Maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt (denk ik). Kijk eens naar ffmpeg
en/of avidemux en/of transcode.

Onzin. Onze zwarte heli is keurig geleend van de UN World Government, en dat
is niet gebonden aan nationale milieuwetgeving.
        - JHM

Re: divx file verkleinen

Dennis Kaarsemaker
On vr, 2006-01-27 at 20:23 +0100, Martijn van de Streek wrote:

> Copyright notices strippen he...

Nee de beginbllopers van de vakantiefilm ;)

> Maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt (denk ik). Kijk eens naar ffmpeg
> en/of avidemux en/of transcode.

Kan dat niet gewoon met kino/diva/cinelerra?
  - Linux for human beings: http://www.ubuntu.com
  - Linux voor iedereen:    http://www.ubuntu-nl.org

Re: divx file verkleinen

Jos Herni
Martijn van de Streek schreef:

> Copyright notices strippen he...
>
> Maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt (denk ik). Kijk eens naar ffmpeg
> en/of avidemux en/of transcode.

Ik wil het dus doen met transcode, maar ik snap de syntax niet van
avisplit.

Re: divx file verkleinen

Jos Herni
Jos Herni schreef:
> Hoe haal ik de 1e 35 seconden weg van een divx file? (avi)?

Gevonden: avidemuxer2. Geweldig!

Re: divx file verkleinen

On Fri, 27 Jan 2006, Dennis Kaarsemaker wrote:

> Kan dat niet gewoon met kino/diva/cinelerra?

Niet met kino iig. Tenzij je de 'raw' DV files nog hebt van die vakantiefilm :)

pitivi gaat het ook kunnen, maar die is nog niet af. Over cinerella/diva heb
ik geen idee.

If you can’t be kind, at least have the decency to be vague.

Re: divx file verkleinen

Jos Herni
Dennis Kaarsemaker schreef:

> Nee de beginbllopers van de vakantiefilm ;)

Nee, het had een andere reden, maar ach..met divx is dat wel duidelijk
lijkt mij, nietwaar heren?

> Kan dat niet gewoon met kino/diva/cinelerra?

Nee..maar het is wel makkelijk. De oplossing is een applicatie die
gewoon onder de GUI werkt: avidemuxer2. Helaas moet je daarvoor even een
deb pakketje lenen bij Debian, maar het werkt werkelijk fabelachtig. Ik
schrijf er nog wel een stukje over op www.digiplace.nl

/Jos