firefox scheef

ro-esp
LS

vandeweek had ik ineens mijn ubuntu-startpagina met firefox scheef,
alsof de horizontale lijntjes niet helemaal het juiste aantal pixels
hebben. Ik heb toen opgewaardeerd naar 14.04, maar dat hielp niet.

Om toch enigzins te kunnen werken heb ik toen chromium ge-installeerd,
en dat werkt naar behoren (misschien zonder geluid...)

Iemand enig idee hoe ik firefox weer recht krijg?

                                                    groetjes, Ronaldo

Re: firefox scheef

Marc Coevoet-3
Op 02-02-17 om 01:38 schreef [hidden email]:

> [...]
> en dat werkt naar behoren (misschien zonder geluid...)
>
> Iemand enig idee hoe ik firefox weer recht krijg?

Maak eens een schermafdruk, want zoiets bestaat zgn niet!  ;-)  Alsof je
schermkaart een byte tekort of teveel rekent?

Marc

--
The "Penguin" has arrived - and he's not going away - ever.
http://shortwave dot tk

Re: firefox scheef

Marc Coevoet-3
Op 03-02-17 om 01:11 schreef [hidden email]:

> Hoe doe ik dat?
>
>                               groetjes, Ronaldo

In de menu "apps --> hulpmiddelen"  staat schermafdruk.

Marc

[...]

Jan-3
Op 03-02-17 om 08:13 schreef Marc Coevoet:

> In de menu "apps --> hulpmiddelen"  staat schermafdruk.
>
> Marc

Gewoon Prt Sc toetsenblok rechter zijde F12-toets werkt ook om
schermafbeelding te maken.

--
Jrl

Linux Registered User # 463601
Ubuntu gemakkelijk mooi & betrouwbaar

Re: firefox scheef

ro-esp
Jongens, dit gaat niks worden als jullie er geen rekening mee houden dat
ik nooit computerles heb gehad, en daardoor een heleboel dingen nooit
gebruik.

jrlmailing schreef op 03-02-2017 14:10:
> [...]

Toelichting: ik weet alleen maar wat een schermafdruk is omdat ik
weleens op een verkeerde knop heb gedrukt

[HET menu, en waar vind ik dat?]

  > Gewoon Prt Sc toetsenblok rechter zijde F12-toets werkt ook om
> schermafbeelding te maken.

[hier kan ik ook geen chocola van maken]

Als die schermafdruk zo belangrijk is heb ik een stap-voor-stap
beschrijving nodig .

Maar eigenlijk is die volgens mij helemaal niet *zo* acuut. Hebben
jullie echt een plaatje nodig om je voor te stellen dat de
rechterbovenhoek op de goede plaats zit maar de rechterbenedenhoek bijna
in het midden van beneden, en de linkerbenedenhoek rechts daarvan?

                                         groetjes, Ronaldo

Re: firefox scheef

Floris-4

>   > Gewoon Prt Sc toetsenblok rechter zijde F12-toets werkt ook om
>
> [hier kan ik ook geen chocola van maken]

Naast de F12 toets op het toetsenbord zit een kop met Prt Scr daarop
geschreven. (Dit staat voor Print Screen) Hiermee kan je ook een scherm
afdruk maken.

> [...]
> rechterbovenhoek op de goede plaats zit maar de rechterbenedenhoek bijna
> in het midden van beneden, en de linkerbenedenhoek rechts daarvan?

(Omdat een plaatje vaak meer zegt dan 1000 woorden.)

Is firefox het enige programma wat last heeft van de scheef-stand?

Floris

Re: firefox scheef

ro-esp
Floris schreef op 04-02-2017 12:15:

> Naast de F12 toets op het toetsenbord zit een kop met Prt Scr daarop
> geschreven. (Dit staat voor Print Screen) Hiermee kan je ook een     >
> scherm-afdruk maken.

Ah, juist. Bij mij zit ie naast de backspace, en staat er "print screen
SysRq" op. Hoe krijg ik hem een mailtje in ? Ik heb de keus tussen
"mappen" en "klembord"

> Is firefox het enige programma wat last heeft van de scheef-stand?

Ja. systeeminstellingen en chromium doen het gewoon, al heeft de
chromium geen geluid.

                     groetjes, Ronaldo

Re: firefox scheef

Floris-4
Op Sun, 05 Feb 2017 00:25:14 +0100 schreef <[hidden email]>:

> Ah, juist. Bij mij zit ie naast de backspace, en staat er "print screen
> SysRq" op. Hoe krijg ik hem een mailtje in ? Ik heb de keus tussen
> "mappen" en "klembord"

Kies hier voor "mappen" Waarschijnlijk wordt de afbeelding in je
afbeeldingen-map opgeslagen. Anders komt er een keuze voor in welke map je
wilt opslaan. Na het opslaan kan je de afbeelding als bijlage bij een
mailtje toevoegen.

> Ja. systeeminstellingen en chromium doen het gewoon, al heeft de
> chromium geen geluid.

blijft vreemd... Welke grafische-kaart zit er in je computer?

Floris

>                      groetjes, Ronaldo

Re: firefox scheef

Floris-4
Op Thu, 02 Feb 2017 01:38:20 +0100 schreef <[hidden email]>:

> [...]
> en dat werkt naar behoren (misschien zonder geluid...)
>
> Iemand enig idee hoe ik firefox weer recht krijg?

Al nieuwe vorderingen met dit probleem?

Floris