gorca

Wouters Stan
Dag (K)ubuntu gebruikers

Ik zou Kooka aan de praat willen krijgen, daarvoor heb ik gorca nodig.
Waar kan ik dit vinden?
Als ik een pakket download waar moet ik het opslaan om nadien te installeren?

Groeten,

Stan

Re: gorca

Dennis Kaarsemaker
On di, 2006-04-04 at 22:31 +0200, Wouters Stan wrote:
> Ik zou Kooka aan de praat willen krijgen, daarvoor heb ik gorca nodig.
> Waar kan ik dit vinden?

apt-get install kooka :)

 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor iedereen - http://www.ubuntu-nl.org

Re: gorca

Wouters Stan
Dag Dennis

Kooka is reeds geïnstalleerd sedert de installatie van Kubuntu 5.10 Breezy.
De gorca of ocrad (om tekstherkenning uit te proberen) zit er niet bij.
Dit zou in Universe zitten. Maar dat vind ik ook niet.

Ik kan het wel vinden op de webpagina van Debian, maar dan weet ik niet of
dat compatibel is met Kubuntu Breezy.

Ik denk dat dit één van de moeilijkheden is waarmee een Linux leek te
maken krijgt.
Blijkbaar moet je reeds gevorderd gebruiker zijn om het juiste pakket te
kunnen vinden.

Groeten

Stan

On di, 2006-04-04 at 23:13 +0200, Wouters Stan wrote:
> [...]
> De gorca of ocrad (om tekstherkenning uit te proberen) zit er niet bij.
> Dit zou in Universe zitten. Maar dat vind ik ook niet.

dennis@mirage:~$ apt-cache search orca
gnome-orca - scriptable screen reader
orca - Router Monitoring and Graphing System
dennis@mirage:~$ apt-cache show gnome-orca
Package: gnome-orca
Section: universe/gnome
Installed-Size: 1188
Maintainer: Luke Yelavich <[hidden email]>
Architecture: i386
Version: 0.2.2-0ubuntu1
Depends: libc6 (>= 2.3.4-1), libglib2.0-0 (>= 2.9.3), python (<< 2.5), python (>= 2.4), libgnome-speech3 (>= 0.3.8), libatspi1.0-0 (>= 1.6.2), python-pyorbit (>= 2.0), python-gtk2 (>= 2.4), python-gnome2 (>= 2.6.2)
Recommends: gnome-mag (>= 0.11.14), brltty
Filename: pool/universe/g/gnome-orca/gnome-orca_0.2.2-0ubuntu1_i386.deb
Size: 206950
MD5sum: a26d30a9b6f1dbaf2f1c356504efc2d5
 Orca defines a set of default behaviors (reactions to application events)
 and key bindings (reaction to user key presses).  These default behaviors
 and key bindings can be overwritten on a per-application basis.  Orca
 creates a script object for each running application, which merges both the
 default behaviors and key bindings, and the application specific ones.  Orca
 provides the infrastructure to activate and deactivate scripts, as well as a
 host of services accessible from within the scripts.
 .
 Note: gnome-orca works without gnome-mag, you just need it for magnification.
Bugs: mailto:[hidden email]
Origin: Ubuntu

 - Linux for human beings - http://www.ubuntu.com
 - Linux voor iedereen - http://www.ubuntu-nl.org

Re: gorca

Martijn Vermaat
> De gorca of ocrad (om tekstherkenning uit te proberen) zit er niet bij.
> Dit zou in Universe zitten. Maar dat vind ik ook niet.

Ocrad zit inderdaad in het universe repository.

https://wiki.ubuntu.com/AddingRepositoriesHowto

(Nog niet geupdate voor Dapper, daarin is het
eigenlijk nog makkelijker.)

Als je universe hebt toegevoegd moet je wel eerst
je package list reloaden (in Synaptic), of even
'sudo apt-get update' uitvoeren.

--
Martijn Vermaat

Student Computer Science