grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Y P-2
Hi,

de vraag is simpel: vanaf woensdag kun je voor een cheap-price een grafisch
schrijftablet (A4-vorm) heel waarschijnlijk van Medion kopen, want bij Aldi:

draait zoiets met Linux, en met Ubuntu bijvoorbeeld? of heb je die soft voor
W$ nodig om wat je met hand hebt geschreven naar één of ander M$ format te
kunnen omzetten? Kortom, kopen of niet doen als je toch geeen window$ meer
hebt?

YP

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Jan Claeys (Ubuntu)
Op zondag 20-01-2008 om 09:24 uur [tijdzone +0100], schreef Y P:
> [...]
> kunnen omzetten? Kortom, kopen of niet doen als je toch geeen window$ meer

Zonder meer te weten over welk toestel (fabrikant) het precies gaat valt
er natuurlijk weinig te zeggen over drivers voor Ubuntu...

Wacom tabletten worden wel ondersteund, en mogelijk ook nog enkele
andere merken/modellen.

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Jaap Woldringh
Op zondag 20 januari 2008, schreef Jan Claeys:

> [...]
> er natuurlijk weinig te zeggen over drivers voor Ubuntu...
>
> Wacom tabletten worden wel ondersteund, en mogelijk ook nog enkele

Er zijn nog enkele andere merken, zie in synaptic, zoek met graphics tablet.

Jaap

RE: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Ben Bridts-2

> [...]
> er natuurlijk weinig te zeggen over drivers voor Ubuntu...
>
> Wacom tabletten worden wel ondersteund, en mogelijk ook nog enkele

Het is een Wacom-tablet. (http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_04/OFF04.HTM).

Gr. Ben

Op zondag 20-01-2008 om 12:13 uur [tijdzone +0100], schreef Ben Bridts:
> Het is een Wacom-tablet.
> (http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_04/OFF04.HTM).

Dan zal het vermoedelijk wel werken zeker?

En zoniet, je kan bij Aldi altijd je geld terug krijgen als je niet
tevreden bent: <http://www.aldi.be/ALDI_BN/PRINZIP_BN/index.htm>

Citaat:

        Indien een product u toch niet bevalt, garanderen wij u
        terugname en terugbetaling, zonder opgave van reden.

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Jan-3
Y P schreef:

> [...]
> kunnen omzetten? Kortom, kopen of niet doen als je toch geeen window$ meer

Uit Synaptic:

X.Org X server -- Aiptek input driver
This package provides the driver for Aiptek HyperPen USB graphics tablets

X.Org X server -- Calcomp input driver
Calcomp Drawing Board II & III graphics tablets.

X.Org X server -- DigitalEdge input driver
DigitalEdge graphics tablets

X.Org X server -- HyperPen input driver
Aiptek HyperPen 6000 graphics tablets.

X.Org X server -- JamStudio input driver
JamStudio graphics tablets.

X.Org X server -- Summa input driver
Summa graphics tablets.

X.Org X server -- Tek4957 input driver
Tektronix 4957 graphics tablets

utilities for wacom tablets and other hid devices
utilities to test and configure wacom graphics tablets

--
Jrl

Ubuntu gemakkelijk mooi & betrouwbaar

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Kristoff Bonne-2
Gegroet,

Ben Bridts schreef:
[...]

En dit is wat ik krijg als ik die in mijn laptop stop (ubuntu 7.10):

[ 5506.076000] usb 4-1: new low speed USB device using uhci_hcd and address 3
[ 5506.248000] usb 4-1: configuration #1 chosen from 1 choice
[ 5506.364000] input: Wacom Volito as /class/input/input8
[ 5506.372000] usbcore: registered new interface driver wacom
[ 5506.372000] /build/buildd/linux-source-2.6.22-2.6.22/drivers/input/tablet/wacom_sys.c: v1.46:USB Wacom Graphire and Wacom Intuos tablet driver
[ 5506.420000] usbcore: registered new interface driver hiddev
[ 5506.420000] usbcore: registered new interface driver usbhid
[ 5506.420000] /build/buildd/linux-source-2.6.22-2.6.22/drivers/hid/usbhid/hid-core.c: v2.6:USB HID core driver

model FT-0405-U(30), ergens vorig jaar gekocht (weet niet meer precies wanneer).

Gr. Ben

Cheerio! Kr. Bonne.

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Kristoff Bonne-2
Jan,

Jan Claeys schreef:
[...]

Wel, probleem is wel dat -als je leest wat er op de doos staat- dat er dan normaal iets staat in de aard van "benodigd: windows <een-of-andere-versie>"

Het argument "het werkt niet op mijn linux" nogal zwak om je geld terug te krijgen want de aldi heeft dus geen enkele garantie dat het werkt onder iets anders dan windows.

Citaat:
        Indien een product u toch niet bevalt, garanderen wij u
        terugname en terugbetaling, zonder opgave van reden.

Maar meestal moet zeggen ze dan ook "in de originele verpakking die nog in goede staat moet zijn", maar nogal veel dingen zijn vandaag zodanig ingepakt dat je ze niet uit de verpakking krijgt zonder dat je die moet in stukken knippen.
Nu, ik weet niet als de aldi daar moeilijk over doet, maar sommige andere winkels gebruiken dat wel als argument om iets toch niet moeten terugnemen.

Maar, het ding werkt in elk geval ook onder linux. (zie mijn ander bericht).

Cheerio! Kr. Bonne.

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Jens Timmerman

2008/1/20 Kristoff Bonne <[hidden email]>:
Jan,

Jan Claeys schreef:
[...]

beste

ik wil hier geen reclame maken voor aldi, maar ik moet zeggen dat ik in het algemeen zeer tevreden ben van hun inruilmechanisme...
ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een medion 19" lcd scherm gekregen (zonder couponnetje dus).
bij het uitpakken en testen bleer er een dode pixel aanwezig te zijn.

alles terug ingepakt, naar de dichtsbijzijnde aldi winkel geweest, en het product werd zonder verdere vragen ingewisseld, de doos werd niet eens opengemaakt om te controleren of alles er nog inzat. gewoon oude afgeven, nieuwe terug mee.. in 2minuten geregeld.

hetzelfde 2weken terug meegmaakt met een kennis die een nieuwe laptop gekocht had (ook met dode pixel, mja, niets aan te doen, maar als ze binnen de 2min omruilen kun je als klant niet te veel klagen imho)

als ze dus beweren dat je zonder opgave van reden je product kunt inruilen en geld terugvragen denk ik dat dit ook wel klopt...

Re: grafisch schrijftablet voor PC volgende week bij Aldi

Op zondag 20-01-2008 om 14:16 uur [tijdzone +0100], schreef Kristoff
Bonne:

> Wel, probleem is wel dat -als je leest wat er op de doos staat- dat er
> dan normaal iets staat in de aard van "benodigd: windows
> <een-of-andere-versie>"

Dat maakt niet uit bij Aldi.

> [...]
> Nu, ik weet niet als de aldi daar moeilijk over doet, maar sommige
> andere winkels gebruiken dat wel als argument om iets toch niet moeten

Als je het ding niet kan testen zonder het stuk te knippen is dat hun
probleem natuurlijk (en ik vermoed dat die paar teruggegeven toestellen
desnoods naar de service-dienst gaan, om te dienen als vervanging voor
deze die onder garantie stukgaan).

On Sun, Jan 20, 2008 at 02:51:05PM +0100, Jens Timmerman wrote:

> [...]

Ik heb ooit een scanner van Medion gekocht en getest en omdat er echt geen
beweging in kwam heb ik die 's anderdaags terug gebracht;
ik hoefde geen uitleg te geven en kreeg m'n geld terug, maar als die vrouw
aan de kassa toch nog vroeg wat er aan scheelde, zei ik zonder meer dat het
niet Linux compatible is, ik heb toch mijn geld terug gekregen hoor.

On Sun, Jan 20, 2008 at 01:33:55PM +0100, Jan Claeys wrote:

> Dan zal het vermoedelijk wel werken zeker?
>
> En zoniet, je kan bij Aldi altijd je geld terug krijgen

Maar ik vrees dat het niet is wat mijn vriendin dacht dat het zou zijn: nl.
iets om nota's te kunnen nemen die ze daarna naar pc zou transfereren, dus
niet want ik denk dat het eerder een vaste tekenplank is die je dan met
OOo-draw of The Gimp zou kunnen gebruiken, en tekenen is niet echt haar doel
en ook niet haar ding!

Toch bedankt voor inlichtingen.

Aldo.